Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-01, 19:19
  #1
Medlem
Hej. Köpte tjack i förrgår. Tagit mycket tjack hela förra året men denna gången hände något annorlunda. Jag drog linor mellan typ 23-04… Kändes som vanligt först och byggde på ruset. Åkte en runda hem till min vän mellan 04-10. Mådde väldigt bra där. När hon ska köra mig hem så börjar jag må illa, eller en stund innan. Påvägen hem så får hon stanna och jag spyr. Kommer hem och har enomrt illamående, lägger mig i sängen och skakar, illamående ständigt (är aldrig illamående och såhär vanligtvis). Drickr mycket vatten och äter något litet, blir lite bättre än runda men återgår till samma…

Jag ska ju på nyårsfest så vid 20.00 kämpar jag mig upp, duschar och kommer iväg. Jag är ofixad pga jag mådde så dåligt… Kommer dit 21.30 och sätter mig där och ska sminka mig m.m. Min vän lockar mitt hår och att tillägga är att detta är en drogfri fest🥲… Jag skakar som en idiot men mår ändå helt ok här en stund. Kollar mig i spegelen och mina pupiller är så enorma i toalettljus, det syns oerhört. Att pupiller är stora är man van vid men det här var sjukt… När jag är färdig så kommer det tillbaka… Får sitta ner och dricker vatten. Kroppen skakar och jag börjar bli kokhet i hela kroppen och svettas enormt…

Vid kanske 23 så börjar mina händer domna av och även stickningar i huvudet… Börjar bli orolig men bortser det… Men sen domnar händerna bort helt och blir stela och jag kan inte använda dom överhuvudtaget.

Jag får kalla dit mina tjejkompisar som dom också blir oroliga, hon känner mina händer och de är kalla. Klockan är här 23.40… de hjälper mig ner i köket, matar mig med panpizza och coca cola… Vi alla blir oroliga och de vill ringa 112, vilket de även gjorde men fick dem lägga på.

Går ut och sätter mig, klockan är strax innan 00. Och här börjar händerna fungera igen och jag börjar må bättre. Maten och luft hjälpte. Precis vid tolvslaget. Går in och kan faktiskt vara med på festen ett tag. När jag blir hämtad 02 så börjar det igen lite… Inte domningar men yrsel, illamående och även ont i magen. Tog lyrica vid 01. Kom hem och när lyrican kickade in så mådde jag jättebra igen, somnade 06. Tillägg är att jag fortfarande kände mig ”tjackad” här, dock inte mycket, men bland annat käkarna gick som fan… Tog alltså mellan 23-04 och där sista linan och totalt ca 1 g bara.

Idag så mår jag hyffsat bra men har fortfarande kvar yrsel.

Jag berättade för min langare (bara köpt kola av just honom annars). Han säger ingen annan sagt det och att det inte är något skumt, bara oblandat tjack.

Hade berättat detta för min vän som även han tar mycket tjack vanligtvis. Han sa det kanske var metablandat. Han köpte då samma tjack.

Han skrev nyligen till mig att även han har fått samma symptom som jag… Och att det måste vara något med just tjacket (jag tänkte lite att det kanske är något annat)… Att det är något skumt. Han tror på att det nog är metablandat som langaren nekar.

Som sagt, vi båda är vana vid tjack och jag har tagit mycket bra tjack förr men någit liknande har aldrig hänt.

Har försökt söka lite här och annat, men har inte hittat något direkt.

Tillägg är att jag inte druckit någon alkohol överhuvudtaget i samband.

Jag undrar om någon har något svar på vad det här kan vara, samt om någon någonsin varit med om något liknande?
__________________
Senast redigerad av Bajsen112 2024-01-01 kl. 19:25.
Citera
2024-01-01, 19:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsen112
Hej. Köpte tjack i förrgår. Tagit mycket tjack hela förra året men denna gången hände något annorlunda. Jag drog linor mellan typ 23-04… Kändes som vanligt först och byggde på ruset. Åkte en runda hem till min vän mellan 04-10. Mådde väldigt bra där. När hon ska köra mig hem så börjar jag må illa, eller en stund innan. Påvägen hem så får hon stanna och jag spyr. Kommer hem och har enomrt illamående, lägger mig i sängen och skakar, illamående ständigt (är aldrig illamående och såhär vanligtvis). Drickr mycket vatten och äter något litet, blir lite bättre än runda men återgår till samma…

Jag ska ju på nyårsfest så vid 20.00 kämpar jag mig upp, duschar och kommer iväg. Jag är ofixad pga jag mådde så dåligt… Kommer dit 21.30 och sätter mig där och ska sminka mig m.m. Min vän lockar mitt hår och att tillägga är att detta är en drogfri fest🥲… Jag skakar som en idiot men mår ändå helt ok här en stund. Kollar mig i spegelen och mina pupiller är så enorma i toalettljus, det syns oerhört. Att pupiller är stora är man van vid men det här var sjukt… När jag är färdig så kommer det tillbaka… Får sitta ner och dricker vatten. Kroppen skakar och jag börjar bli kokhet i hela kroppen och svettas enormt…

Vid kanske 23 så börjar mina händer domna av och även stickningar i huvudet… Börjar bli orolig men bortser det… Men sen domnar händerna bort helt och blir stela och jag kan inte använda dom överhuvudtaget.

Jag får kalla dit mina tjejkompisar som dom också blir oroliga, hon känner mina händer och de är kalla. Klockan är här 23.40… de hjälper mig ner i köket, matar mig med panpizza och coca cola… Vi alla blir oroliga och de vill ringa 112, vilket de även gjorde men fick dem lägga på.

Går ut och sätter mig, klockan är strax innan 00. Och här börjar händerna fungera igen och jag börjar må bättre. Maten och luft hjälpte. Precis vid tolvslaget. Går in och kan faktiskt vara med på festen ett tag. När jag blir hämtad 02 så börjar det igen lite… Inte domningar men yrsel, illamående och även ont i magen. Tog lyrica vid 01. Kom hem och när lyrican kickade in så mådde jag jättebra igen, somnade 06. Tillägg är att jag fortfarande kände mig ”tjackad” här, dock inte mycket, men bland annat käkarna gick som fan… Tog alltså mellan 23-04 och där sista linan och totalt ca 1 g bara.

Idag så mår jag hyffsat bra men har fortfarande kvar yrsel.

Jag berättade för min langare (bara köpt kola av just honom annars). Han säger ingen annan sagt det och att det inte är något skumt, bara oblandat tjack.

Hade berättat detta för min vän som även han tar mycket tjack vanligtvis. Han sa det kanske var metablandat. Han köpte då samma tjack.

Han skrev nyligen till mig att även han har fått samma symptom som jag… Och att det måste vara något med just tjacket (jag tänkte lite att det kanske är något annat)… Att det är något skumt. Han tror på att det nog är metablandat som langaren nekar.

Som sagt, vi båda är vana vid tjack och jag har tagit mycket bra tjack förr men någit liknande har aldrig hänt.

Har försökt söka lite här och annat, men har inte hittat något direkt.

Tillägg är att jag inte druckit någon alkohol överhuvudtaget i samband.

Jag undrar om någon har något svar på vad det här kan vara, samt om någon någonsin varit med om något liknande?

Sluta ta tjack!
Citera
2024-01-01, 19:33
  #3
Medlem
ApolloSthlms avatar
Vid pulverintag vet man ju inte riktigt vad det är man faktiskt pillar i sig- så det är lite som rysk roulette....men jag tror att det var en "smärre" överdos- du skrev ju oblandat...

Håll dig borta från sådant skit är mitt tips...var rädd om dig!

MVH
Citera
2024-01-01, 19:56
  #4
Medlem
Vad får man ut av att ta tjack ? Ne just det.... Rök weed om du har behov att berusa dig. Träna och gå till kyrkan istället
Citera
2024-01-01, 20:10
  #5
Medlem
ArtificialElegances avatar
Bra att du funderar på vad som har hänt dig och bra att du vänder dig till forumet för input.

Det du beskriver är symtom på överdos. Du bör stanna upp och fundera på vilka val du gör i livet. Jag är läkare och avråder dig att fortsätta med det du gör.
Citera
2024-01-01, 20:12
  #6
Medlem
Ja, planen är att sluta med alla droger detta året, jag ska börja ta pisseprov vilket är bra. Det är dock väldigt svårt tyvärr.
Citera
2024-01-01, 21:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsen112
Hej. Köpte tjack i förrgår. Tagit mycket tjack hela förra året men denna gången hände något annorlunda. Jag drog linor mellan typ 23-04… Kändes som vanligt först och byggde på ruset. Åkte en runda hem till min vän mellan 04-10. Mådde väldigt bra där. När hon ska köra mig hem så börjar jag må illa, eller en stund innan. Påvägen hem så får hon stanna och jag spyr. Kommer hem och har enomrt illamående, lägger mig i sängen och skakar, illamående ständigt (är aldrig illamående och såhär vanligtvis). Drickr mycket vatten och äter något litet, blir lite bättre än runda men återgår till samma…

Jag ska ju på nyårsfest så vid 20.00 kämpar jag mig upp, duschar och kommer iväg. Jag är ofixad pga jag mådde så dåligt… Kommer dit 21.30 och sätter mig där och ska sminka mig m.m. Min vän lockar mitt hår och att tillägga är att detta är en drogfri fest🥲… Jag skakar som en idiot men mår ändå helt ok här en stund. Kollar mig i spegelen och mina pupiller är så enorma i toalettljus, det syns oerhört. Att pupiller är stora är man van vid men det här var sjukt… När jag är färdig så kommer det tillbaka… Får sitta ner och dricker vatten. Kroppen skakar och jag börjar bli kokhet i hela kroppen och svettas enormt…

Vid kanske 23 så börjar mina händer domna av och även stickningar i huvudet… Börjar bli orolig men bortser det… Men sen domnar händerna bort helt och blir stela och jag kan inte använda dom överhuvudtaget.

Jag får kalla dit mina tjejkompisar som dom också blir oroliga, hon känner mina händer och de är kalla. Klockan är här 23.40… de hjälper mig ner i köket, matar mig med panpizza och coca cola… Vi alla blir oroliga och de vill ringa 112, vilket de även gjorde men fick dem lägga på.

Går ut och sätter mig, klockan är strax innan 00. Och här börjar händerna fungera igen och jag börjar må bättre. Maten och luft hjälpte. Precis vid tolvslaget. Går in och kan faktiskt vara med på festen ett tag. När jag blir hämtad 02 så börjar det igen lite… Inte domningar men yrsel, illamående och även ont i magen. Tog lyrica vid 01. Kom hem och när lyrican kickade in så mådde jag jättebra igen, somnade 06. Tillägg är att jag fortfarande kände mig ”tjackad” här, dock inte mycket, men bland annat käkarna gick som fan… Tog alltså mellan 23-04 och där sista linan och totalt ca 1 g bara.

Idag så mår jag hyffsat bra men har fortfarande kvar yrsel.

Jag berättade för min langare (bara köpt kola av just honom annars). Han säger ingen annan sagt det och att det inte är något skumt, bara oblandat tjack.

Hade berättat detta för min vän som även han tar mycket tjack vanligtvis. Han sa det kanske var metablandat. Han köpte då samma tjack.

Han skrev nyligen till mig att även han har fått samma symptom som jag… Och att det måste vara något med just tjacket (jag tänkte lite att det kanske är något annat)… Att det är något skumt. Han tror på att det nog är metablandat som langaren nekar.

Som sagt, vi båda är vana vid tjack och jag har tagit mycket bra tjack förr men någit liknande har aldrig hänt.

Har försökt söka lite här och annat, men har inte hittat något direkt.

Tillägg är att jag inte druckit någon alkohol överhuvudtaget i samband.

Jag undrar om någon har något svar på vad det här kan vara, samt om någon någonsin varit med om något liknande?


Som folk skrivit tidigare låter det likt en överdos, Vävar det bra grejer och du fick i dig en gubbe på 4-5 timmar är ju inte det omöjligt, men borde inte hållt i så länge.
Hur var din fysiska status när du började? Hade du vart vaken länge? Ätit/druckit ordentligt/normalt på dagen innan?
Väldigt ofta är salt fruktansvärt underskattat. Man (andra, inte jag själv, jag överdoserar med mening) sitter och mår illa, är tröttast i världen och är sådär ynklig och svag.
En/två nävar chips och lite vatten/yoghurt och man är på topp igen!

Liten extra kommentar, tjoet och lyrican (världens underbaraste kombo) kan krocka lite och det är lätt att få kramper, vissa reagerar inte ens på det 99/100ggr, andra får EP-anfall.

Ha det!
Citera
2024-04-02, 00:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaxx
Som folk skrivit tidigare låter det likt en överdos, Vävar det bra grejer och du fick i dig en gubbe på 4-5 timmar är ju inte det omöjligt, men borde inte hållt i så länge.
Hur var din fysiska status när du började? Hade du vart vaken länge? Ätit/druckit ordentligt/normalt på dagen innan?
Väldigt ofta är salt fruktansvärt underskattat. Man (andra, inte jag själv, jag överdoserar med mening) sitter och mår illa, är tröttast i världen och är sådär ynklig och svag.
En/två nävar chips och lite vatten/yoghurt och man är på topp igen!

Liten extra kommentar, tjoet och lyrican (världens underbaraste kombo) kan krocka lite och det är lätt att få kramper, vissa reagerar inte ens på det 99/100ggr, andra får EP-anfall.

Ha det!

Jag hade ätit bättre än jag brukar göra på tjo sen samt bara tagit under en 5 timmars period, som vanligtvis pågår i liksom dygn, tycker än nu det är märkligt det som hände och ingenting alls liknande hänt efter heller
Citera
2024-04-08, 08:41
  #9
Medlem
Skogsvandrings avatar
Se till att äta, dricka och rör på kroppen ordentligt, låter som brist på detta kan vara orsaken till dina upplevelser. Att du exempelvis får kalla och avdomnade händer är på grund av att amfetamin leder till vasokonstriktion. Tror inte det nödvändigtvis berodde på tjacket i sig.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2024-04-08 kl. 08:45.
Citera
2024-04-08, 13:47
  #10
Medlem
Lifestealers avatar
Låter som du fått i dig metatjack, 1g är jävligt mycket att ta under en natt av sånt speciellt om det är hyffsat obankat. Det sitter i sjukt länge och går i vågor. Låpter som en klassisk överdosering av meta. Been there done that. 0.1 gram räcker ett dygn för mig när det är metatjack. mer än så och man blir kall. svettas. Mycket starkare än vanlgit tjack och sitter u mycket längre. Brukar vara även mycket mer euforiskt sånt här och ögonen ska vi inte prata om när det börjar gå ur. man ser typ inte ens iris. Tips till dig om du råkar ut för liknande i ofortsättningen. Ta på dig vinterkläder och svettas i kläderna som om du satt i en bastu. As jobbigt, men bättre det är att "frysa" (ja fryser gör man inte, men kall är man). Känns osm man har noll blodcikualtion. Tids nog blir du varm och då slutar du svettas = du behöver inte vinterkläderna på längre. Taz inte av dig vinterkläderna sålänge du svettas för då blir du svinkall igen. Jag snackar dubbla långkalsonger och termobrallor och trippa trjöjor med fet vinterjacka och så vidare. Vantar. Mössa. Undra vad mina grannar tänker när jag går omkring så inne i min lägenhet. Totalt snöig och bara står nånstans och fipplöar med något i timmar. Bästa är att röära på sig annars blir man sjukt stel. Indränkt i svett det glömmer man av efter ett tag. Gött när man börjar bli varm.

Sen är ett gram an vanligt tjack under en natt ganska mycket det med. Dock mer hanterbart än 1 gram metatjack. Man blir bara jävligt påtänd av det. Av meta så är det andra bullar som sagt. Aldrig behlövt ha på mig vinterkläder av vanligt tjack, har lärt mig vinterkläderna av egen erfarenhet när jag tagity för mycket metatjack. Tänkte att jag måpste fan bli varm och det hjälper efter några timmar. Räkna med att bada i svett.

Ta ingen dusch det blir du bara mer kall av. Du kommer tycka att skiten bränns även fast värmen inte är på.
__________________
Senast redigerad av Lifestealer 2024-04-08 kl. 14:07.
Citera
2024-04-08, 13:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsen112
Jag hade ätit bättre än jag brukar göra på tjo sen samt bara tagit under en 5 timmars period, som vanligtvis pågår i liksom dygn, tycker än nu det är märkligt det som hände och ingenting alls liknande hänt efter heller

1 gram under 5 timmar är en jävla dosering, men det borde du veta hoppas jag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback