Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-09, 07:29
  #13
Medlem
Jag tror faktiskt du har rätt i det här. Fast du väljer att provocera genom att hårdra dina argument och får det att verka som att alla kvinnor hatar män.

Men de kvinnor, eller ska jag säga XX-kromosomer då, som hatar män gör det nog oftast i grund och botten genuint faktiskt. Sedan alla samhällsvärderibgr är något de nog gärna matas på med på vägen, eftersom de ändå tycker att det är kul att hata.

Ang våldtäkter vet jag inte hur det har sett ut rent historiskt, men kan väl tänka mig att det är sant tyvärr . Det tragiska är väl då när man har gjort en kvinna gravid på köpet... Antingen hade de ofrivilligt fått binda upp sitt liv med ett barn, men många kvinnor har också dödat sina barn i historien. Jag har svårt att tro att dessa kvinnor själva har valt att vara med på grejen från början… Det är ett ganska stort kliv att behöva göra en sådan sak, och en graviditet utanför äktenskap innebar en stor skam och faktiskt inte ens möjlighet att klara sig/försörja sig.

Kan du inte bara vara glad nu 2024 att det krävs samtycke från båda för att det inte ska ses som ett utnyttjande rent juridiskt?

Jag tror att vikingar saknade moral och var jävligt barbariska. Men det blir ju så när ett samhälle inte har lagar, och heller inte var skyddat av någon religiös norm eller liknande utan tvärtom så var ju sexualiteten ett viktigt inslag i asatron.
__________________
Senast redigerad av Roxic 2024-02-09 kl. 07:36.
Citera
2024-03-11, 18:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är just det man har gjort vilket mardröms samhälle ni feministvarelser skapat åt oss män

Suck it up.
And be glad we only ask for equality, not vengeance...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback