Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-05, 22:59
  #1
Medlem
Core.s avatar
Jag gillar thrillers. Lättsmält, spännande, påkostat.

Traditionellt har vi sett den typiska skurken som bryter på ryska, karvad ur ondska och blodvittjan. Men 2024, vet vi att sanningen aldrig är så enkel. Vi vet, eller bör veta, att vi i ”väst” är matade med en annan historia, vi ser saker ur en annan vinkel.

Jag skulle vilja se ur ”fiendens” perspektiv. Säg en underrättelseofficer från Ryssland eller kina, vilket narrativ formar honom och hans driv, vad är hans uppdrag och mål? Det får gärna vara en traditionell Hollywoodfilm, med lyckliga slut och allt det där, riktat till den breda publiken.

Jag är inte nån foliehatt eller prorysk, men världen skulle må bra av att se att allt inte är svart och vitt, och det skulle vara intressant på riktigt.

Om du fick önska, vad skulle du vilja se?
__________________
Senast redigerad av Core. 2024-01-05 kl. 23:05.
Citera
2024-01-05, 23:07
  #2
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Jag gillar thrillers. Lättsmält, spännande, påkostat.

Traditionellt har vi sett den typiska skurken som bryter på ryska, karvad ur ondska och blodvittjan. Men 2024, vet vi att sanningen aldrig är så enkel. Vi vet, eller bör veta, att vi i ”väst” är matade med en annan historia, vi ser saker ur en annan vinkel.

Jag skulle vilja se ur ”fiendens” perspektiv. Säg en underrättelseofficer från Ryssland eller kina, vilket narrativ formar honom och hans driv, vad är hans uppdrag och mål? Det får gärna vara en traditionell Hollywoodfilm, med lyckliga slut och allt det där, riktat till den breda publiken.

Jag är inte nån foliehatt eller prorysk, men världen skulle må bra av att se att allt inte är svart och vitt, och det skulle vara intressant på riktigt.

Kanske inte så lättsmält, men jag skulle gärna se en spelfilm som tog upp båda sidornas perspektiv i Israel-Palestinakonflikten.
Eventuellt med dagens perspektiv, men ännu hellre en film som utspelar sig under andra halvan av 1940-talet.
Citera
2024-01-06, 00:52
  #3
Medlem
pn222jws avatar
Vi har ju sett flera bra angloremakes av svenska fina filmer - tvärtom - svensknordiska "på" amerikanska kunde vara spännande.
Citera
2024-01-06, 09:07
  #4
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag vill se en ALien som är mer inkluderande.

En uppföljare som tydligt visar att varelsen bara varit arg då den utsatts för strukturell partiarkal rasism från vita medelålders män. Gärna där han kommer ut som non binary.
Citera
2024-01-06, 09:10
  #5
Medlem
DARYLs avatar
Jag skulle vilja se "MANDALAY BAY", en thrillerfilm om skytten i Las Vegas. Där man får följa hans uppväxt och liv, hans förberedelser för massmordet och så vidare. Det hade varit en riktigt bra film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback