Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-08, 17:53
  #25
Avstängd
Sverige har behandlat sina unga män väldigt dåligt väldigt länge. Varför skulle en svensk man vilja försvara Sverige?

Bryr mig inte om vi byter flagga imorgon. De som sitter i riksdagen idag sabbar Sverige mer än någon utländsk makt någonsin gjort.
2024-01-08, 17:57
  #26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
En månad? Krig pågår i flera år.

Eftersom jag bor i lägenhet har jag begränsade möjligheter att förbereda mig men jag är rätt säker på att jag är bättre förberedd än majoriteten.

När jag har planerat för att klara familjens försörjning i en månad har jag inte i första hand tänkt att det är i händelse av ett krig då bomberna faller utan mer om främmande makt spränger våra kraftverk och ett långvarigt strömavbrott uppstår.
2024-01-08, 18:25
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det jag inte förstår är hur vi ska förbereda oss för krig. Sveriges militär borde vara förberedd för krig redan. Men gemene man? Utöver konserver, ris och lite prepp, vad kan man göra? Tillverka enklare vapen att kasta på ryssen, typ spjut?
Ta jägarexamen. Köp en halvautomatisk karbin. Hamstra ammunition.
2024-01-08, 18:30
  #28
Avstängd
Om detta är sant - då måste vi slå till mot ryssland o slå ut det skitlandet redan i kväll när de är upptagna på andra håll - o ta hjälp av andra länder - köpta merceceries or whatever.

Ryssland har stulit Danone från Frankrike - vad gör Främlingslegionen idag - några i Ukraina?
2024-01-08, 18:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-sig-for-krig

Vad sägs om detta?


Jag tänkte på detta i bilen på väg hem från jobbet. Om kriget kommer hit. Vad kommer alla Nysvenskar göra? De som tidigare flytt hit från krig. Alla dessa män som är fullt stridsdudliga. Är Sverige tillräkligt viktigt för dem? Eller flyr de från detta krig också?

Jag står redo om kriget kommer. Har ej gjort värnplikt men gör det som krävs. Har vapenvana genom jakten. Har ett psyke som få. Har fysiken osv. Men framförallt hjärtat.

Men jag kan inte sluta fundera på vilka vi kan lita på här hemma.
2024-01-08, 19:28
  #30
Medlem
tiktiks avatar
Jga ser inga tecken på att det blir krig i Sverige
2024-01-08, 20:24
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Helt riktigt.. Inom 5-10 år kommer vi behöva välja sida. Att leva i ett Europa där ryss-asen dikterar vår vardag, eller där vi själva gör det. Väljer vi det senare kommer vi behöva slåss för det. Och jag anser inte att vi ska göra samma misstag som under 2a världskriget och gömma oss bakom andras insatser.

Livet blir inte bättre med USA och WHO som dikterar vårt liv. Ingenting att slåss för alls. Har ingen lust alls att stödja alla er krigshetsare. Att Ukraina sköter vårt krig är nonsens, däremot skickas stackars Ukrainare till onödig död för USAs skull. Förhandla i stället för att dra in alla i meningslösa krig som bara gynnar USA. Jag väljer inte sida- enda valet att slåss för är ett fritt Sverige, lydstat under USA är inget att kämpa för heller.
2024-01-08, 20:32
  #32
Avstängd
Så går det när man håller på gå med i Nato.
Då kommer kriget
2024-01-08, 20:40
  #33
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottsnusarn
Alltid undrat hur de personer i t.ex utsatta områden som inte tycker om Sverige kommer att reagera om det blir krig? Kommer de ens hjälpa till eller drar de som råttor från ett sjunkande skepp? Har inget problem med att försvara folk som värnar för Sverige men att försvara/ge sitt liv för den del som hatar Sverige känns mindre lockande.

Vad tror du själv? De flydde i bästa fall från sitt egna hemland för att komma hit. I värsta fall åkte de hit för att leva softarliv på bidrag. Låter något av dessa som folk som stannar och slåss för Sverige?
2024-01-08, 20:46
  #34
Medlem
Bydén som stod och dansade i pridetåget är delaktig i Sveriges degenerering.

Nu vill han att vi ska ställa upp på krig?! Vilket krig?
2024-01-08, 21:34
  #35
Moderator
blomvattnares avatar
Det finns trådar i (FB) Politik: inrikes där ämnet diskuteras. Denna låses.

/Mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback