Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-20, 17:50
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det märks

Nej du är bara avundsjuk. Störtlöjligt att du kommer in här i min tråd och tramsar runt och projicerar.



Antingen så är du en patetisk man eller en patetisk kvinna.
Citera
2024-01-20, 18:21
  #26
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Nej du är bara avundsjuk. Störtlöjligt att du kommer in här i min tråd och tramsar runt och projicerar.



Antingen så är du en patetisk man eller en patetisk kvinna.

Okej, fatta int va ja skulle va avundsjuk på. Jag ville bara ge lite tips. Men spring ut du barfota I skogen men en kniv i munnen och jaga en björn. Du lär inse verkligheten om naturen rätt snabbt. Varför du låter som ett barn är för att du verkar ha noll koll på hur djur och natur fungerar.
Citera
2024-01-20, 18:24
  #27
Medlem
Flaskpostenss avatar
Du kan äta rått kött i värsta fall men det avråder jag dig från att göra. Sen kommer du inte stöta på varken lodjur, varg eller björn. Och nej det är absolut inte ett hot mot dig. Du bör ha respekt för en björnhona med ungar. Jag skulle råda dig att först kanske ta dig ut med en guide.
Citera
2024-01-20, 18:28
  #28
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Tramsigaste jag läst av en man på länge. Man gör si och så många övningar på gymmet och man tror man klarar sig i skogen.

Du har nog aldrig varit i skogen. Vi svenskar som har varit i skogen sedan vi föddes skrattar åt dig. Du tror inte du ska pröva att campa som vanligt först? Du har ju aldrig gjort det. Men du är ju alfalfa eller vad det heter, och då kan man sådant instinktivt.

Har du ens gjort en koja i ditt liv? Hur ska du göra eld utan eldstål? Vad ska du äta?
Citera
2024-03-22, 14:51
  #29
Medlem
1. Du kommer märka hur jövla kallt det är att sova ute på natten, även mitt i sommaren.
2. Myggen kommer va på dig så in i fan.
3. Hur ska du göra eld om du inte vet hur man gör utan tändstickor?

4. Mat kommer du inte kunna fixa utan redskap eller fällor.
Det enda du kommer kunna äta är växter, bär om dom hunnit mogna, samt insekter.

Lär dig tillverka fällor och kanske fiskeredskap.
När du lyckats skjuta ett rådjur med din hemmasnickrade pilbåge så tar du skinnet och gör en mössa eller en halv tröja.
Av benen kan du tälja fiskekrokar och sätta ut.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback