Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-09, 21:29
  #13
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ska dom betala kanske dom inte vill då ? Men det är ju knappast ditt fel du har ju skickat varan så börjar dom jävlas så får du stå på dig. Är sällan värt besväret skicka tillbaka nåt till kina fattar inte att du ens orkar...

Jag fattar inte heller att TS orkar hålla på att beställa flera telefoner på raken och sedan besvära sig med att skicka tillbaks dem.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Telefon ja ok då är det lite större värde på varan, säljaren är väl bara sur att han förlorar på hela affären så fuck honom. Men dom ska göra rätt för sig oavsett.

Som jag förstår så rör det sig om 100 dollars telefoner. Jag hade istället behållit telefonerna och använt dem som fylletelefoner.
Citera
2024-01-09, 21:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
skickade tillbaka en pryl till kina och jag kan se att den kommit fram till staden men att den är i tullen och det står att dom väntar på tullbetalning. men från vem? mig eller säljaren som jag skickade tillbaka den till?
jag skickade med postnord och när jag spårar så står det:
Stoppat
Försändelsen importhanteras av PostNord. Leveranstid kan därför inte beräknas ännu.

Leveransrutt
23 dec. 07:23

CN
Försändelsen tullbehandlas.

jag googlade på global tracking, kollade via en sida som heter afterskip och det var där jag fick infon om att någon ska betala tullen. den kom fram dit 28 dec.
men om det är jag som ska betala så är det konstigt för jag har inte fått något brev/e-post om det.
brukar inte postnord skicka ut det?
jag pratade med dom på aliexpress men dom verkar inte veta vad dom pratar om. först säger dom att jag har gjort allt jag ska och kan nu bara vänta. men sen när jag berättade vad som stod när jag spårade paketet så säger dom att jag behöver betala men att jag kommer att få pengarna tillbaka sen.
dom säger att jag ska få ett mail av någon om det, men vem vet jag inte. engelskan är ju soso hos dom på aliexpress.

vad gör jag?
ska jag ringa postnord och fråga?
Eftersom mottagaren inte har någon nytta av den defekta varan som du returnerade och det bara kostar dem tid och pengar att hantera tullärendet så låter de varan ligga kvar tills tullen kasserar försändelsen.
Citera
2024-01-09, 21:50
  #15
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Eftersom mottagaren inte har någon nytta av den defekta varan som du returnerade och det bara kostar dem tid och pengar att hantera tullärendet så låter de varan ligga kvar tills tullen kasserar försändelsen.
det var inget jättefel så dom skulle säkert kunna sälja igen eller försöka laga. och engligt säljaren själv så var det inte ens ett fel. men dom orkar väl inte..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback