Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-13, 01:33
  #61
Avstängd
Loveletter666s avatar
Jag sov över hos en änka en gång i ett gammalt (100år) hus o j det lät verkligen som om någon var på tak och väggar utanför och gick. Alltså större än fåglar.

Men jag har hört så mycket märkligt att inget förvånar nästan. Jag drömde även i samband med det att jag såg en äcklig mörk snubbe som petade på min kropp medans jag låg i sängen
Citera
2024-01-13, 01:40
  #62
Medlem
Till er som tror, vad är egentligen ett spöke? Är det en fd levande människa eller bara ett otyg i vår värld som alltid funnits?
Citera
2024-01-13, 02:29
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
"Gå in i valfritt hemsökt hus"

Varför är jag så efterbliven att jag inte tror på spöken? Jo, för att jag uppenbarligen har missat alla dessa valfria hemsökta hus, trots att jag sovit i en mängd olika hus under årens lopp. Missat spöklotteriet, kan man säga.

Om jag får syn på ett spöke nån gång, då ska jag börja tro.


Ett tips till dig, kontakta ägaren av thomevägen 63 i mörsil och fråga om du kan få låna huset ett par dagar så kommer du ändra din uppfattning om spöken.

Jag bodde där tidigare men de slutade me att jag fick gå ut å lägga mig i bilen för å sova på nätterna och sålde sen huset då jag inte kunde bo kvar där efter allt som hände där.
Citera
2024-01-13, 02:38
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Gå in i valfritt hemsökt hus. Sov över och dokumentera i några dar och jag garanterar att något paranormalt kommer upplevas.

Jag har upplevt paranormala fenomen sedan barndomen och jag vet vad jag såg. I 20 års åldern så har jag börjat dokumentera det jag upplevt. Och jag visste att de flesta nekare skulle påstå att det var fejkat. Att jag lagt in ljud eller specialeffekter. För mig blir det ett bevis på att de flesta nekare är både blinda och efterblivna.

Finns äldre polariodfoton där folk fått spöken på bild som omöjligör manipulering. Sedan är det simpelt att se vilka filmer nu för tiden som är fejkade och inte. Här diskuteras alltså om nekare. Varför är de så tröga? Allt som inte berör idioterna som inte tror på spöken eller paranormala fenomen är offtopic

Här diskuterar vi det besynnerliga med varför vissa människor vägrar blint tro på någonting utanför deras egna världsbild. Jag tror det är avundsjuka mixat med efterblivenhet. Ungefär som plattjordarna.

Sovde över i borgvattnets prästgård eller vad bullshitet hette. Inget för någon i sällskapet. Introduktionen sa dock att man måste tro för att något ska "visa" sig. Jovisst. Vi säger så charlataner
Citera
2024-01-13, 04:31
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Men var skulle alla spöken ta vägen med tanke på hur många som levt innan oss? Om de fanns så hade de knappast kunna gömma sig och bara komma fram då och då eller hur?
Säg inget till honom. Låt han tro på det han vill. Det tråkiga i kråksången är att det är vi andra som får stå för fjolerna, för hans LLS lägenhet och soc-bidrag.
Han tror ju på allvar att någon som har varit död I århundraden tillbringar all sin tid med att rumstrera runt i en källare och fladdra med en gardin.
Knepig fan den där.
Citera
2024-01-13, 05:10
  #66
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Aldo.Raine
Till er som tror, vad är egentligen ett spöke? Är det en fd levande människa eller bara ett otyg i vår värld som alltid funnits?

Är ingen troende själv men har tagit del av andras historier i detalj.

Ett spöke är själen av en person som avlidit och har ärenden kvar i den levande världen.

Själen kan uppenbara sig helt slumpmässigt för den som är mottagare av dess kommunikation.

Att mottagare finns, det är jag säker på. Men hur når en avsändare fram?
Citera
2024-01-13, 07:20
  #67
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har en fråga. Varför är så gott som alla spöken "vita" dvs européer/nordamerikaner/australiensare?

Var är alla spöken från indianer, och afrikaner, aom ju tror på spöken?
Eller arabvärlden?

Det är alltid ett litet barn i 1800-talsmundering, eller en tidigare storbonde på gården eller liknande.

Var är de spöken som är typ svarta kvinnor, har afron upp i en sjalknut och är o hämtar vatten vid källan mef ett ämbar?

Om man tar i beaktande alla människor som dör och har dött på jorden...
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-01-13 kl. 07:22.
Citera
2024-01-13, 08:19
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har en fråga. Varför är så gott som alla spöken "vita" dvs européer/nordamerikaner/australiensare?

Var är alla spöken från indianer, och afrikaner, aom ju tror på spöken?
Eller arabvärlden?

Det är alltid ett litet barn i 1800-talsmundering, eller en tidigare storbonde på gården eller liknande.

Var är de spöken som är typ svarta kvinnor, har afron upp i en sjalknut och är o hämtar vatten vid källan mef ett ämbar?

Om man tar i beaktande alla människor som dör och har dött på jorden...


Om jag spinner vidare på den, vart är alla spöken från döda djur? Hade vart uppfriskande med en gammal bonde som rapporterar om spökkosor tex.

Själv är jag övertygad om att människor har sett spöken, änglar, jävulen, uppenbarelser från gud med mera. Men jag är till tusen procent av uppfattningen att allt detta är något som bildats innan för deras kranium. Vi vet att människor botas av sjukdomar med övernaturliga krafter som vi vetenskapligt lagda inser är placebo. Och att drömmar, psykiska sjuldomar och droger kan få oss att se, höra, lukta, känna sådant som inte finns. Hallucinationer. Masspsykos. Stark tro. Rädsla. Önskan. Mannipulationer. Finns mängder av orsaker till att hjärnan ibland spelar människor ett spratt. Det är därför det är så svårt att få spökena på bild, de finns bara i hjärnan!
Citera
2024-01-13, 08:29
  #69
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murstocken
Om jag spinner vidare på den, vart är alla spöken från döda djur? Hade vart uppfriskande med en gammal bonde som rapporterar om spökkosor tex.
Det finns en enkel förklaring. I alla bibelliknande böcker samt Bibeln, så klart, står det att djur är själlösa. Det är bara människan som har en själ.

Detta kan man tro på även om man INTE tror på spöken. Då tror man på himlen eller helvetet som slutmål för själen.
Citera
2024-01-13, 08:33
  #70
Medlem
Haha älskar sådana här trolltrådar som är på gränsen till ironi
Citera
2024-01-13, 09:43
  #71
Medlem
fulvodkas avatar
Kan du TS presentera ett antal konkreta källor på att det finns spöken?
Citera
2024-01-13, 09:51
  #72
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
De menar samma folk som har inte vågade gå ut i skogen för alla troll, och som trodde sjukdomar berodde på onda andar, att man kom till Valhall om man dog i strid osv osv.

Vi är "något" mer upplysta nu.

Nej, det menade jag inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback