Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-14, 18:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Ok Mr.Haggis ser verkligen fram emot premiären och hoppas se någons Flashback nick rulla förbi i eftertexterna.

Haha, ok...om det blir något ska du isf få en personlig inbjudan.

...och om dina talanger överglänser mina här får du gärna höra av dig. Är fortfarande inte helt nöjd med nuvarande lösning av denna scen.
Citera
2024-01-14, 18:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
- Förberett/grävt ett utrymme invid vägen där bilen ”slukas”, och inte syns. Typ en lucka med gräs och mossa fälls över.

- Vingar fälls ut och bilen flyger obemärkt iväg.

- Osynlighetskappa som slängs över bilen.

- Superstråle som fäller träd och blockerar vägen för polisen, alternativt ljudpistol som sätter stenbumlingar i rullning.


Hej och tusen tack för dina förslag! De har alla sina förtjänster men det jag söker efter är något mera vardagligt. (Vilket också är anledningen till att scenen är så svår att få till.)

Gillar dock idén med en lucka...något liknande skulle funka. Helst ska det vara något befintligt som inte kräver någon extra effort av karaktären som är förföljd. Har funderat på den klassiska reklamskylten alt ett skjul eller liknande...
Citera
2024-01-14, 21:54
  #15
Medlem
Anti-hjälten kör in i ett garage med dold bilhiss? Kanske råkar ha flyt och hittar den av en slump, alternativt vet att den finns där. Gömmer sig däri, alltmedan snuten rullar in och undrar vart bövelen han tog vägen.
Citera
2024-01-14, 22:11
  #16
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knajbast
Haha, ok...om det blir något ska du isf få en personlig inbjudan.

...och om dina talanger överglänser mina här får du gärna höra av dig. Är fortfarande inte helt nöjd med nuvarande lösning av denna scen.

Sno den iden rakt av, filmen är gammal ingen som minns den.

https://www.youtube.com/watch?v=d6iTRbellbc
Citera
2024-01-15, 10:23
  #17
Medlem
Det är inte i storstadsmiljö med flerfilskörning ?
Där finns flera alternativ som att t ex hitta fler röda bilar att gömma sig bland som i inledningen av Baby Driver.
Citera
2024-01-20, 15:02
  #18
Medlem
Trakessons avatar
Låt honom köra in i en biltvätt. En sådan med tvättbana där flera bilar på led tvättas. När han kommer ut har bilen bytt färg genom att det yttersta färglagret som var vattenlösligt tvättats bort. Snutarna står och väntar men fattar inte att det är samma bil som kommer ut och står kvar och väntar när han kör iväg.
Citera
2024-01-20, 15:39
  #19
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Låt honom köra in i en biltvätt. En sådan med tvättbana där flera bilar på led tvättas. När han kommer ut har bilen bytt färg genom att det yttersta färglagret som var vattenlösligt tvättats bort. Snutarna står och väntar men fattar inte att det är samma bil som kommer ut och står kvar och väntar när han kör iväg.

Han har naturligtvis polare/kontakter inne som byter plåtarna på bilen under tvätten också.
Citera
2024-01-20, 15:45
  #20
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Film --> Foto, filmproduktion och grafisk design
/Moderator
Citera
2024-01-21, 11:54
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knajbast
Godafton!

Skriver på ett filmmanus och skulle uppskatta hjälp med att komma vidare med en scen där jag kört fast. (Lite ironiskt då det gäller en "biljakt")

Det jag behöver hjälp med är tips på hur min protagonist (en klassisk anti-hjälte) skulle kunna skaka av sig polisen då han blir medveten om att han är skuggad.

Det jag tänker mig är alltså inget som liknar en biljakt utan ett uttänkt knep som gör att han försvinner utan att polisen som åker efter fattar hur det gick till?

Kanske någon här på flashback har sett någon liknande scen i en film som man kan utgå ifrån, eller har hört någon rolig historia om hur någon lyckats bli av med snuten på ett relativt "oskyldigt vis"

Tacksam för idéer till hur jag kan lösa detta dilemma. Om det blir något av detta projekt utlovas omnämnande i eftertexterna för den eller de som bidragit med något användbart.

Tack på förhand

Shoot!


Jag har en ide.

Här är tanken, Pontus sitter i bilen och ser sig själv bli jagad av polisen på en landsväg.

Panik!! Råder i hans sinne tittar sig nervöst om, "stanna! annars skjuter vi" och avlosar ett varningenskott som får den körande polisen att bli lite rädd, då han har fobi mot pistolskott hoppar han till sladdar med bilen och ställer polisbilen på tvären.

"Är du dum i huvudet" skriker den andra polisen han kommer ju undan.

Under tiden har Pontus som sitter i bilen hittat en kodräkt i bilen och får en genial plan, han råkar nämligen åka förbi en hage full med kor, där han drar över kodräkten över bilen så att bilen och han ser ut som en ko.

Polisen jagandes efter sig med syrenerna på.

Blir helt förvirrade naturligtvis och säger högt vilken konstig ko, men kör förbi och köra in till ett kringliggande hus för att fråga ifall de sätt någon bil åk förbi.
Fan kanske poliserna skriker, men ut kommer en gammal gumma som ser så go och rar ut typ som Sissela kyle.
Hon välkomnar in dom på donuts som dom inte kan motstå.
Där hemma hos den lilla gulliga tanten, blir dom mördade och denne lilla rara tant har gjort dem till en saftig och god köttfärslimpa.

Så kan man avsluta med att den gulliga tantens ansikte sakta zoomas ut med ett riktigt gulligt leende innan filmen slutar, kanske skrattandes så som bara Sissela kyle kan.

The End.
__________________
Senast redigerad av DeathMetalislife 2024-01-21 kl. 11:59.
Citera
2024-01-27, 16:03
  #22
Medlem
Hahaha, fy fan vad bra! Tusen tack för input...en kreativ lösning på kamouflage är precis det jag är ute efter. Ursäkta att jag varit sen med responsen men ditt inlägg var väldigt kul att läsa. Gillar speciellt dina kling och klangaktiga poliser. Tänkt lite i samma banor även om din scen är lite mer vild än min (Än så länge.)

Här är tanken, Pontus sitter i bilen och ser sig själv bli jagad av polisen på en landsväg.

Panik!! Råder i hans sinne tittar sig nervöst om, "stanna! annars skjuter vi" och avlosar ett varningenskott som får den körande polisen att bli lite rädd, då han har fobi mot pistolskott hoppar han till sladdar med bilen och ställer polisbilen på tvären.

"Är du dum i huvudet" skriker den andra polisen han kommer ju undan.

Under tiden har Pontus som sitter i bilen hittat en kodräkt i bilen och får en genial plan, han råkar nämligen åka förbi en hage full med kor, där han drar över kodräkten över bilen så att bilen och han ser ut som en ko.

Polisen jagandes efter sig med syrenerna på.

Blir helt förvirrade naturligtvis och säger högt vilken konstig ko, men kör förbi och köra in till ett kringliggande hus för att fråga ifall de sätt någon bil åk förbi.
Fan kanske poliserna skriker, men ut kommer en gammal gumma som ser så go och rar ut typ som Sissela kyle.
Hon välkomnar in dom på donuts som dom inte kan motstå.
Där hemma hos den lilla gulliga tanten, blir dom mördade och denne lilla rara tant har gjort dem till en saftig och god köttfärslimpa.

Så kan man avsluta med att den gulliga tantens ansikte sakta zoomas ut med ett riktigt gulligt leende innan filmen slutar, kanske skrattandes så som bara Sissela kyle kan.

The End.[/quote]
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback