Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-30, 22:20
  #13
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Mår man dåligt av att dricka alkohol så är den mest rimliga reaktionen att sluta dricka alkohol.
Jag har inte druckit alkohol sedan 2014.

Genom att inte använda alkohol, problematiska psykoaktiva substanser (eller porr) så får jag mer tid och kraft att fokusera på roliga meningsfulla aktiviteter.

Missbruk ger fler kickar, men nykterhet ger ett mycket mer meningsfullt liv.
Citera
2024-04-05, 00:07
  #14
Medlem
halvtomts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Mår man dåligt av att dricka alkohol så är den mest rimliga reaktionen att sluta dricka alkohol.
Jag har inte druckit alkohol sedan 2014.

Genom att inte använda alkohol, problematiska psykoaktiva substanser (eller porr) så får jag mer tid och kraft att fokusera på roliga meningsfulla aktiviteter.

Missbruk ger fler kickar, men nykterhet ger ett mycket mer meningsfullt liv.
Vill du ha en kaka eller?
Citera
2024-04-05, 00:54
  #15
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvtomt
Vill du ha en kaka eller?
Bjuder du på nykter fika? Kul!

Är livet bäst när du behöver ta GABA som återställare när du är bakis?

Eller är det bäst när du nyktert kan ägna dig åt meningsfulla aktiviteter och goda relationer?
Citera
2024-04-13, 04:57
  #16
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Bjuder du på nykter fika? Kul!

Är livet bäst när du behöver ta GABA som återställare när du är bakis?

Eller är det bäst när du nyktert kan ägna dig åt meningsfulla aktiviteter och goda relationer?

Har du hjälmen på när du cyklar?
Citera
2024-04-18, 03:43
  #17
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Har du hjälmen på när du cyklar?
Vil du låna?
Det är ju faktiskt större risk att folk som dricker alkohol behöver hjälm än jag som är helnykter.
Citera
2024-05-02, 10:50
  #18
Medlem
Jagozars avatar
Phenibut är bäst mot bakfylla/ångest.
Citera
2024-05-09, 00:47
  #19
Medlem
Håller med om att för mig som varit snudd på alkoholist, har inte varit min huvuddrog men lyckats skaffa mig ett fysiskt beroende som enkelt med lite vilja gick att bli kvitt, så var rent GABA totalt värdelöst för mig.
Inte heller har det gett mig något när jag bara haft ångest utan beroende men däremot så har citronmeliss, lemon balm, varit ångestdämpande.
Denna ört reglerar GABA och vid flera tillfällen gjorde det suget fullt hanterbart.
Insåg detta efter flera försök med allt möjligt, flera andra örter som också ska reglera gaba, gaba självt med mera, så fungerade lemon balm te oväntat bra.
Dricker det nu för tiden och skulle vilja jämföra det med en extremt lätt benso när jag egentligen hade velat ha en stark benso, antingen av anledning ångest, sug eller vid behov av sömn. Fungerar för mig!
Citera
2024-05-10, 14:49
  #20
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khatna
men däremot så har citronmeliss, lemon balm, varit ångestdämpande.
Denna ört reglerar GABA och vid flera tillfällen gjorde det suget fullt hanterbart.
Insåg detta efter flera försök med allt möjligt, flera andra örter som också ska reglera gaba, gaba självt med mera, så fungerade lemon balm te oväntat bra.
Dricker det nu för tiden och skulle vilja jämföra det med en extremt lätt benso när jag egentligen hade velat ha en stark benso, antingen av anledning ångest, sug eller vid behov av sömn. Fungerar för mig!
Jag drack starkt citronmeliss te förr som jag odlat själv, men det bromsade min sköldkörtel så jag blev trött.

Idag gillar jag ångestdämpande extrakt i vinäger med Sibirisk hjärtstilla istället, ännu bättre än citronmeliss.
Odlar egen i murarbalja på balkongen.

Olika hälsokostpreparat i butiker tror jag inte på, för låga doser där t o m i extrakten är de svaga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback