Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-19, 21:03
  #25
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Stämmer. Jag har en hög ostämplade som var rätt billiga.

Anledningen att de inte är så mkt värda är att det finns miljontals. Führern var så smart att han fick royalties för varje märke som trycktes så tryckpressarna fick gå dygnet runt.

Man sätter hellre Hitller ansikte på ett brev än t.ex Olof Palmes.
Citera
2024-01-19, 21:41
  #26
Medlem
Kul, men den stora frågan är varför i helvete du slösar 50-kronorsmärken på julkort!
Citera
2024-01-20, 00:49
  #27
Medlem
Pippikoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
TS är fan i mig kung 😃🤣😄👍

Jag kan tänka mig att många (inte jag) skulle betala tusenlappar för Hitler-frimärket. Varför slösa en sådan potential dyrgrip på ett julkort?

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror nog det skulle vara eftertraktat, ja. Kanske svårt att lägga upp för försäljning på de bajsnödiga vanliga siterna, men genom frimärksintresserades riksförbund eller vad de nu finns för frimärksföreningar, så borde det ju gå att sälja för grava pengar. Jag skulle vilja ha ett helt häfte!

”Dyrgrip”, ”eftertraktat”…

Dum och dummare.

https://www.tradera.com/item/150903/...ch-tyska-riket
Citera
2024-01-20, 07:41
  #28
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det jag undrar över är om TS slickade på det gamla begagnade frimärket eller om han klistrade fast det med klister/lim?
Limmade fast det med limstift.

Men nej, hade jag inte vetat att det är ganska vanligt med Hitler-frimärken (jag har nog ett hundratal) så hade jag såklart inte skickat iväg det.

Det övre brevet, med bara jaktfalken kom fram. Det är väl inte så att det automatiskt blir ogiltigt om man skojar till det med ett tyskt frimärke? 50 kr-märket var naturligtvis ostämplat.
Citera
2024-01-20, 09:52
  #29
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippikoftan
”Dyrgrip”, ”eftertraktat”…

Dum och dummare.

https://www.tradera.com/item/150903/...ch-tyska-riket
Dum i huvudet kan du vara själv. Googlade och fick fram att det går att köpa mycket billigt.
Citera
2024-01-20, 10:31
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kan ju bara ha kommit bort också. Om du har missat det så sköts posten katastrofalt dåligt sen några år tillbaka.
Kommit bort vart då? Nä, det där tror jag inte på. Betalar man extra lär det inte "komma bort". Tjuvar vet hur de ska förklara sig.
Citera
2024-01-20, 14:29
  #31
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag skulle skoja med en kompis nu vid juletid på julkortet jag skickade. Köpte vanliga julkort o skrev en hälsning o la det i kuvertet. Sen hade jag glömt att köpa frimärken, så jag tog av min frimärkssamling. Hittade först bara gamla frimärken på 2,40 kr o sånt, men ett porto idag kostar ju typ 16 kr. Till slut hittade jag ett frimärke med en jaktfalk som var på 50 kr. Så jag klistrade på det o tänkte att det räcker.

Men sen skulle jag som sagt skoja till det lite o hittade ännu ett frimärke från min samling, ett tyskt frimärke från 30-talet med führern på. Det var förvisso redan stämplat, men jag satte det bredvid 50 kr-frimärket (som givetvis var ostämplat), men det kom aldrig fram?

Bild på kuvertet: https://i.imgur.com/qZ2B7YK.jpg

Det övre kortet med bara jaktfalken kom fram som det skulle? Tror ni posten har tagit det andra? Det var ju bara på skoj, inte menat som hets mot folkgrupp?


Ta kontakt med media, brev skall inte försvinna bara för att någon postanställd ogillar motivet på frimärket.

Nån jävla ordning får det vara!
Citera
2024-01-20, 16:53
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jobbar jhu bara araber och negrer på postnord numera, så säkert någon som kastat det efter att ha känt sig kränkt.

Fast Hitler är ju populär i arabiska kretsar. De har samma fiende.
Citera
2024-01-28, 06:55
  #33
Medlem
Muppetys avatar
Hmmm.... Problemet har nog fått en lösning!

Jag skickade en bild till mottagaren som genast sa; -Du har ju skrivit fel efternamn!

Nåja, nån postanställd måste ha flinat lite...
Citera
2024-01-28, 10:50
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag skulle skoja med en kompis nu vid juletid på julkortet jag skickade. Köpte vanliga julkort o skrev en hälsning o la det i kuvertet. Sen hade jag glömt att köpa frimärken, så jag tog av min frimärkssamling. Hittade först bara gamla frimärken på 2,40 kr o sånt, men ett porto idag kostar ju typ 16 kr. Till slut hittade jag ett frimärke med en jaktfalk som var på 50 kr. Så jag klistrade på det o tänkte att det räcker.

Men sen skulle jag som sagt skoja till det lite o hittade ännu ett frimärke från min samling, ett tyskt frimärke från 30-talet med führern på. Det var förvisso redan stämplat, men jag satte det bredvid 50 kr-frimärket (som givetvis var ostämplat), men det kom aldrig fram?

Bild på kuvertet: https://i.imgur.com/qZ2B7YK.jpg

Det övre kortet med bara jaktfalken kom fram som det skulle? Tror ni posten har tagit det andra? Det var ju bara på skoj, inte menat som hets mot folkgrupp?

Tvärfett julkort, du är en god vän!

Tyvärr pekar det mot att en sand/neger tog illa vid och antingen slängde skiten eller tog hem för att kränga över tradera brur
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback