Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-27, 18:19
  #733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det finns en hel del belägg för att människor kan få perfekta immunsystem.


T.ex. har många som nyttjat naturmedicin inte varit sjuka sen de började för flera decennium sedan.


Jag tror absolut naturmedicin kan stärka immunförsvaret och man kan nog undvika förkylningar, influensor, magsjuka och så med tillräckligt bra immunförsvar och löpa mindre risk att utveckla cancer och andra sjukdomar, absolut.

MEN vissa sjukdomar har immunförsvaret inte en chans mot, exempelvis blödarfeber, får du Ebola blod i ditt blodomlopp, kommer du, oavsett immunförsvar, 100% chans bli sjuk. Får du Rabies i blodomloppet, kommer du, med 100% chans att få rabies om du inte tar modern medicin i tid. Gör du inte det, är det en 100% chans, inte 99,9999% utan 100% chans att du dör, inget immunförsvar eller naturmedicin eller ens modern medicin kan då stoppa det.

Personerna som "aldrig blev sjuka" blev inte exponerade för de allra värsta och farligaste sjukdomarna.

Du löper absolut mindre RISK för cancer med naturmedicin MEN får du cancer, kan naturmedicinen INTE BOTA det, då krävs det ALLTID chemo, strålbehandling eller operation, ALLTID, behandlar du inte med modern medicin kommer du att dö, det är 100% chans. Du kanske kan vinna några år med naturmedicin om du mår bättre och cancern inte påverkar dig lika hårt, men den kommer vara kvar och ta dig förr eller senare, den blir inte botad.
Citera
2024-02-27, 18:20
  #734
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Som sagt dr sebi har redan botat 100 tals, han bevisade alltså för dom som blev botade.
Vart finns kliniska studier som backar upp detta påstående rapporterade?
Citera
2024-02-27, 18:21
  #735
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Det är en fullständigt vedertagen princip att om man kommer med ett påstående så ska man tillhandahålla stöd för det man påstår. Har du inte något som stödjer det du påstår?
Jag har stöd men jag ser inte anledningen varför jag ska behöva dela mig ut av det?

Enligt mig ska man inte mata alla med bevis för saker de själva inte ens VILL tro på.

Därför brukar jag istället leda de till källan själva.

T:ex. har dr sebi botat 100tals med sjukdomar som västerländsk media ljuger är obotbara.

Det är ju bara för dig själv att bekräfta detta nu eller hur?
Citera
2024-02-27, 18:22
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Som sagt dr sebi har redan botat 100 tals, han bevisade alltså för dom som blev botade.

Det finns ingen som måste bevisa någonting för dig.

Ska jag vara ärlig tror jag inte att du vill att det ska vara sant.

Herregud, så jag ska bevisa men inte du?

Du refererar till en LURENDREJARE som inte botade en jävel. VARENDA jävla "helare" och "jag har unika metoder som funkar" är lurendrejare, EXAKT VARENDA EN, precis som exakt varenda jävla medium och spökjägare. Du är så in i helvete jävla lurad, för du är sjuk.

Såna jävlar som dig som gjorde att Paulo Macciarini kunde härja och döda massa människor...
Citera
2024-02-27, 18:23
  #737
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag tror absolut naturmedicin kan stärka immunförsvaret och man kan nog undvika förkylningar, influensor, magsjuka och så med tillräckligt bra immunförsvar och löpa mindre risk att utveckla cancer och andra sjukdomar, absolut.

MEN vissa sjukdomar har immunförsvaret inte en chans mot, exempelvis blödarfeber, får du Ebola blod i ditt blodomlopp, kommer du, oavsett immunförsvar, 100% chans bli sjuk. Får du Rabies i blodomloppet, kommer du, med 100% chans att få rabies om du inte tar modern medicin i tid. Gör du inte det, är det en 100% chans, inte 99,9999% utan 100% chans att du dör, inget immunförsvar eller naturmedicin eller ens modern medicin kan då stoppa det.

Personerna som "aldrig blev sjuka" blev inte exponerade för de allra värsta och farligaste sjukdomarna.

Du löper absolut mindre RISK för cancer med naturmedicin MEN får du cancer, kan naturmedicinen INTE BOTA det, då krävs det ALLTID chemo, strålbehandling eller operation, ALLTID, behandlar du inte med modern medicin kommer du att dö, det är 100% chans. Du kanske kan vinna några år med naturmedicin om du mår bättre och cancern inte påverkar dig lika hårt, men den kommer vara kvar och ta dig förr eller senare, den blir inte botad.

Kan du bevisa att ett starkt immunförsvar inte kan mota bort blödarfeber, ebloda, cancer eller rabius?

Eller är det endast något du tror?

Om du inte visar källa kommer jag tolka det som att det är något du tror.
Citera
2024-02-27, 18:24
  #738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag har stöd men jag ser inte anledningen varför jag ska behöva dela mig ut av det?

Enligt mig ska man inte mata alla med bevis för saker de själva inte ens VILL tro på.

Därför brukar jag istället leda de till källan själva.

T:ex. har dr sebi botat 100tals med sjukdomar som västerländsk media ljuger är obotbara.

Det är ju bara för dig själv att bekräfta detta nu eller hur?

Det spelar för fan ingen roll vad man VILL tro på. Vetenskap är FAKTA, det ÄR så, det är poängen, man KAN inte ha en åsikt om vetenskapliga bevis, då är man korkad eller mentalt störd.
Citera
2024-02-27, 18:24
  #739
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Vart finns kliniska studier som backar upp detta påstående rapporterade?
Vad jag vet finns inga studier på det utan det är ju dom sjuka själva som blev friska som blev beviset.
Citera
2024-02-27, 18:25
  #740
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Du har sagt följande två påståenden:

1. att det omöjligen kan finnas olika naturmediciner som kan bota alla sjukdomar.

2. Samt att det omöjligen kan finnas en människa med ett starkt immunförsvar som motar bort alla sjukdomar.



Ingen av dessa påståenden kan du bevisa. Därför är det alltså en gissning du gör baserat på vad du anser är mest sannolikt.
Jag reviderade de påståendena.




Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur vet du att jag lever i en fantasi värld? Vilket påstående gjort är det du kan motbevisa är osant? Nu förväntar jag mig att du gör detta också och inte bara ignorerar mig som du gjort tidigare. Gör du inte det denna gången känner jag inget behov av att svara dig då själv bevisar att du inte vet vad du talar om.
Du har missförstått hur bevisbörda fungerar. Det är upp till dig att stödja dina påståenden. Det är inte upp till andra att motbevisa dem. Tills du gjort det så är det du som gissar.




Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det finns en hel del belägg för att människor kan få perfekta immunsystem.


T.ex. har många som nyttjat naturmedicin inte varit sjuka sen de började för flera decennium sedan.
Det är inte belägg för det du påstår, och dessutom så låter det inte sannolikt. Vad har du för stöd för påståendet? Hittills ser det bara ut som en gissning.




Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Om du påstår att naturmedicin botar allt så är det naturligtvis du som ska lägga fram studier som ger stöd för det. Så var så god och länka kliniska studier!
Instämmer.




Citat:
Ursprungligen postat av stycket
TIdigt 1900 tal blev en forskare som heter Otto Warburg ustedd till nobel (han vann dock ej?) för att han visade att cancerceller växer en basisk pH nivå miljö.

När människor äter mycket frukt och grönsaker som är råa och med högt pH såg man att cancercellerna inte längre levde i en basisk miljö där de frodades, utan att de dog i den mer alkaliska miljön.
Han fick nobelpris för:
"The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1931 was awarded to Otto Heinrich Warburg "for his discovery of the nature and mode of action of the respiratory enzyme""
(https://www.nobelprize.org/prizes/me.../1931/summary/)




Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Som sagt dr sebi har redan botat 100 tals, han bevisade alltså för dom som blev botade.

Det finns ingen som måste bevisa någonting för dig.

Ska jag vara ärlig tror jag inte att du vill att det ska vara sant.
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Varför skulle jag behöva bevisa mina påståenden menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag har stöd men jag ser inte anledningen varför jag ska behöva dela mig ut av det?

Enligt mig ska man inte mata alla med bevis för saker de själva inte ens VILL tro på.

Därför brukar jag istället leda de till källan själva.

T:ex. har dr sebi botat 100tals med sjukdomar som västerländsk media ljuger är obotbara.

Det är ju bara för dig själv att bekräfta detta nu eller hur?
Hahaha, så vi måste bevisa våra påståenden, men det behöver inte du?
Citera
2024-02-27, 18:25
  #741
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Herregud, så jag ska bevisa men inte du?

Du refererar till en LURENDREJARE som inte botade en jävel. VARENDA jävla "helare" och "jag har unika metoder som funkar" är lurendrejare, EXAKT VARENDA EN, precis som exakt varenda jävla medium och spökjägare. Du är så in i helvete jävla lurad, för du är sjuk.

Såna jävlar som dig som gjorde att Paulo Macciarini kunde härja och döda massa människor...

Det var 100tals som åkte till dr sebi och lyckades bli botade.

Det finns även 100tals på nätet som blivit botade av dr sebi. Man ser hur glada dom är.

Uppenbarligen ljuger ju du när du säger att han är en lurendrejare.
Citera
2024-02-27, 18:25
  #742
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Herregud, så jag ska bevisa men inte du?

Du refererar till en LURENDREJARE som inte botade en jävel. VARENDA jävla "helare" och "jag har unika metoder som funkar" är lurendrejare, EXAKT VARENDA EN, precis som exakt varenda jävla medium och spökjägare. Du är så in i helvete jävla lurad, för du är sjuk.

Såna jävlar som dig som gjorde att Paulo Macciarini kunde härja och döda massa människor...

Ja, precis.

Sedan gråter Stycket för att man officiellt inte får "bota" cancer med örter. Det känns extra surt när vår arbetskamrat föll för skiten och vägrade gå till doktorn för botbar cancer som han istället botade med "laetril". sedan fick han panik när han inte var botad, sprang till doktorn men då var det kört.
Citera
2024-02-27, 18:26
  #743
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det spelar för fan ingen roll vad man VILL tro på. Vetenskap är FAKTA, det ÄR så, det är poängen, man KAN inte ha en åsikt om vetenskapliga bevis, då är man korkad eller mentalt störd.

Ja det är fakta att det kanske går att bota alla sjukdomar med naturmedicin du har helt rätt.

Jag vet att det gör dig arg, det är helt okej att du är det.
Citera
2024-02-27, 18:30
  #744
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag har stöd men jag ser inte anledningen varför jag ska behöva dela mig ut av det?
Varför påstår du saker om du sedan inte är beredd att presentera klinisk dokumentation som stödjer det vilket är fullständigt vedertaget att man kan göra? Då blir ju dina ord nonsens.
Om du har belägg för det du påstår i form av kliniska studier så är det ju lätt att länka dessa. Kör igång!

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Enligt mig ska man inte mata alla med bevis för saker de själva inte ens VILL tro på.
Varför? Det är ju bara en ursäkt för att smita från att avkrävas stöd för det du påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Därför brukar jag istället leda de till källan själva.
Med källa avser jag naturligtvis referentgranskade publikationer med utförlig dokumentaion av patienter som ingått i studien vilken finns bevarade och kan granskas. Alltså det som är fullständigt vedertaget och accepterat som nödvändig bevismaterial när man kommer med påståenden om terapeutiska resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
T:ex. har dr sebi botat 100tals med sjukdomar som västerländsk media ljuger är obotbara.
Vad i helsike har det för betydelse vad västerländsk media skriver. Det som spelar roll är om det finns vetenskapliga studier som stödjer det man påstår. Inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är ju bara för dig själv att bekräfta detta nu eller hur?
Ja jag håller på att försöka bekräfta detta genom att avkräva dig nödvändig dokumentation. En en gång - vart är den ? Länka!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback