Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-25, 04:58
  #13
Avstängd
Barry_bs avatar
Ganska exakt ett år sedan. Jag köpte dock mycket billigt kött och malde själv, samt en hel del fördigmalet. Det var inte 1kg hängmörad biff dagligen..
Citera
2024-01-25, 05:11
  #14
Medlem
WhatsYourNames avatar
Viktigt att det är gräsbetande eller vilt och att du äter inälvor. Njure lever etc. Japp det är den ultimata kosten. Det honung och örter och lite andra växter. Hampafrön tex.
Citera
2024-01-25, 05:24
  #15
Medlem
-Andreas-s avatar
Äter runt 4kg nötkött (eller kyckling) i veckan.
Men, då jämte några kilo ris, bulgur eller potatis, ~7 liter mjölk, nästan 1kg vasslepulver, typ 35 bananer, med runt 1kg grönsaker, massor med majs, med mera under sagda vecka. Ungefär.
Har inte koll på exakt hur många kcal det blir men fasiken vad det måste kosta pengar om alltsammans skulle vara enbart prima kött istället.
Hur ska du ha råd med detta TS?
(Måste vara billigare att vara kokainist)
Citera
2024-01-25, 19:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Äter runt 4kg nötkött (eller kyckling) i veckan.
Men, då jämte några kilo ris, bulgur eller potatis, ~7 liter mjölk, nästan 1kg vasslepulver, typ 35 bananer, med runt 1kg grönsaker, massor med majs, med mera under sagda vecka. Ungefär.
Har inte koll på exakt hur många kcal det blir men fasiken vad det måste kosta pengar om alltsammans skulle vara enbart prima kött istället.
Hur ska du ha råd med detta TS?
(Måste vara billigare att vara kokainist)

Får köra mycket färs givetvis!
Men åh andra sidan så slipper man tjugo andra ingredienser som också kostar pengar, 30kr hit och 30kr dit osv.
Det bästa vore väl egentligen att köpa större bitar direkt ifrån styckare.
Citera
2024-01-25, 19:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Viktigt att det är gräsbetande eller vilt och att du äter inälvor. Njure lever etc. Japp det är den ultimata kosten. Det honung och örter och lite andra växter. Hampafrön tex.
Japp, äter redan lever regelbundet sedans några veckor tillbaka. Njure är det dock sälla som man ser i butik dessvärre
Citera
2024-01-25, 23:47
  #18
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitgno
Får köra mycket färs givetvis!
Men åh andra sidan så slipper man tjugo andra ingredienser som också kostar pengar, 30kr hit och 30kr dit osv.
Det bästa vore väl egentligen att köpa större bitar direkt ifrån styckare.
Ok schysst.
Ja, det är min livslånga erfarenhet att som riktig carnivore är det guld värt att kunna fälla x antal tiotals eller hundratals kilon vilt(kött) för egen maskin o/eller ha en köttbonde som granne eller flera sådana.

Sen är det bara att ha en talga hemma för att hänga upp djuret, ringbrynje-handskar, yxa, såg, knivar o en rulle byggplast 🪓🐷🪚🦌🔪🐮🪣
Citera
2024-01-26, 00:09
  #19
Medlem
Det här var en väldigt hoppfull artikel om en med ankyloserande spondylit och som blev hjälpt av paleodiet:


Citat:
Jag kunde knappt komma upp ur sängen och min man fick sköta allt. Jag behövde hjälp med att klä på mig, tvätta mig och blev sjukskriven på heltid.

Inga mediciner hjälpte och Therese kunde under några månader inte ens lämna sitt hem.

Therese började göra juicer, egen yoghurt, syrade grönsaker, plockade bort all processad mat – och successivt försvann symtomen.

– Efter tre månader var jag helt symtomfri. Jag äter väldigt basic mat med rena produkter, som kött, grönsaker, rotfrukter, nötter, ägg samt frukt och bär.

https://www.mabra.com/medicin/theres...rsvann/6647464
Citera
2024-01-26, 11:42
  #20
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitgno
Japp, äter redan lever regelbundet sedans några veckor tillbaka. Njure är det dock sälla som man ser i butik dessvärre
Beställ från gröna gårdar.
Citera
2024-01-29, 19:43
  #21
Medlem
Vad rekommenderar ni för sorts kött på carnivore då? Vad för invändningar har de lärda om griskött kopplat till tidigare nämnd diet?
Citera
2024-04-26, 18:33
  #22
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitgno
Hej!

Har tänkt att ge carnivoredieten en chans efter att ha varit nyfiken en längre tid. Inledningsvis minst 1 månad
Och om jag tycker att det funkar bra så fortsätter jag tillsvidare.

Min främsta anledning till att prova på detta är att försöka läka ut ankyloserande spondylit som jag dragits med i några år.
Har provat att äta AIP-kost (autoimmunt protokoll) vid tidigare tillfälle men då åt jag samtidigt starka mediciner som slet rätt så hårt på min mage, därav läkte inte min tarm(min egen teori)

Dock har jag pga reumatismen gått ner en hel del i vikt under åren.
Skulle därför vilja undvika ytterligare viktnedgång vid en carnivorediet.

Så då kommer vi till frågan, vad och hur mycket behöver jag äta för att bibehålla min vikt?
Förstår att mycket fett blir nödvändigt, men vad för slags fett? Talg?
Jag är inte främmande för att äta en del rått och kött eller inälvsmat (lever)heller, det gör jag redan idag men inte allt för regelbundet.

Så är det någon som har ett exempel på ett ypperligt kostschema eller liknande så vore det tacksamt.

Bra kanaler för att hitta experter på detta är
https://www.youtube.com/@anthonychaffeemd

https://www.youtube.com/user/lowcarbdownunder
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback