Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-02, 01:05
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
X och Y är positiva tal, och heltal. Det skulle ha stått i uppgiften, annars om jag minns riktigt så är det oändligt många lösningar, som ligger på en parabel

nej, varför tror du det?
Citera
2024-02-02, 09:28
  #26
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Om algebra inte är din grej så kan du använda sannolikhet och ringa in talen istället.
Ditt sätt att lösa uppgiften på är bra. Men det är inte "sannolikhet".
Citera
2024-02-02, 10:23
  #27
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Utbildning och studier --> Matematiska och naturvetenskapliga uppgifter
/Moderator
Citera
2024-02-02, 10:35
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar. Varför är 11 och inte 10? Detta är verkligen pinsamt. Det står helt still i nu.

Visst kan man ha sina svackor. Vore intressant att veta vilket år du slutade mellanstadiet i grundskolan. Kan knappast tänka mig någon som inte löser detta "problem" direkt i huvudet.
Citera
2024-02-02, 11:26
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Visst kan man ha sina svackor. Vore intressant att veta vilket år du slutade mellanstadiet i grundskolan. Kan knappast tänka mig någon som inte löser detta "problem" direkt i huvudet.

Jag gick faktiskt ut nian, började handel och ekonomi på gymnasiet. Hoppade av och började jobba med att sälja skivor.
Citera
2024-02-03, 01:14
  #30
Medlem
Tryptaminflins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
X och Y är positiva tal, och heltal. Det skulle ha stått i uppgiften, annars om jag minns riktigt så är det oändligt många lösningar, som ligger på en parabel

Hur får du en parabel ur ett linjärt ekvationssystem? Ett LES har oändligt många lösningar när mer än en linje har samma k- och m-värde. En lösning kan bestå av rationella tal. Om inget annat är givet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback