Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-02-02, 23:18
  #61
Medlem
Har vaknat flera gånger fastfrusen med marken, så pass att jag inte kunnat komma loss på flera dagar.

Borde kanske skaffa ett sånt liggunderlag, med bra "r-värde". Men det är ju mycket man borde skaffa.
Citera
2024-02-02, 23:24
  #62
Medlem
LeifD2s avatar
Det beror på vart man skall och hur hård man är. Jag vet folk som kör helt utan. Jag själv brukar ha 2; ett vanligt i skumplast + ett uppblåsbart ultralätt som är ca 6 cm tjockt. Det har hänt att jg bara haft ett och det går det också. Dubbla är egentligen mycket för komfort. Det i skumplast är bra att ha att sitta på också. Man sitter inte gärna på ett ultralätt uppblåsbart liggunderlg utanför tältet eftersom det är risk för punktering.
Det i skumplast väger nästan inget och jag brukar ha det utanpå ryggsäcken.
Citera
2024-02-03, 08:14
  #63
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Jag har aldrig ångrat när jag haft med det och ångrade mycket bittert den gång jag prioriterade bort det. Oavsett ifall du sover i tält, vindskydd eller ouppvärmd stuga så handlar det om att hindra kylan från att nå dig. Barmark är kall och inte sällan våt. Finns massvis av moderna liggunderlag som inte tar så himla mycket plats, så även bara för en natt är det en lätt sak att ha med sig.

Jag ”sov” en natt på ett betonggolv med endast lite wellpapp under mig när jag var runt 15. Minns den natten än idag.
Jag skulle aldrig välja bort liggunderlaget.
Nu är jag medelålders och sover som en kung på mitt uppblåsbara exped-liggunderlag.
Om du vill spara vikt finns det lätta uppblåsbara liggunderlag som bara är 2/3 långa.
Ska man njuta av att vara ute i naturen är det skönt att vara någotsånär utvilad.

Lycka till!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback