Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-02, 11:22
  #1
Medlem
Hej ,
Som vanligt så ska vi bila ner till Kroatien i sommar och från att ha kört hela vägen på en sittning så har vi i familjen kommit fram till att det inte går längre, åldern har gjort sitt .

Det jag undrar över om nu känner till nån bra ställe man kan hyra en liten stuga på en camping , nära sjö eller liknande , natt eller 2 i just Tyskland. Tänker mest första stoppet runt hamburg sen en till i slutet på Tyskland/ innan Österrike. Vi har hund så det måste vars ett ställe som tillåter dem . Tackar på förhand
Citera
2024-02-02, 12:11
  #2
Medlem
Det lättaste är väl att stanna någonstans där det känns lagom, efter bilkörningen. Både onödigt och jobbigt att behöva ha en speciell tid eller plats/bokning att förhålla sig till. Finns övernattningsmöjligheter överallt, stanna till där det känns lagom.

Och varför köra i riktning mot Hamburg, när ni ska till Kroatien, känns ju helt fel.
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2024-02-02 kl. 12:14.
Citera
2024-02-02, 12:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det lättaste är väl att stanna någonstans där det känns lagom, efter bilkörningen. Både onödigt och jobbigt att behöva ha en speciell tid eller plats/bokning att förhålla sig till. Finns övernattningsmöjligheter överallt, stanna till där det känns lagom.

Och varför köra i riktning mot Hamburg, när ni ska till Kroatien, känns ju helt fel.

Brukar aldrig ta färjan , kör för jag orkar inte anpassa mig till avgångar där
Citera
2024-02-02, 12:59
  #4
Medlem
DraconianTimess avatar
Hade jag varit dig så skulle jag undvika körning helt genom Tyskland. Tiden har sprungit ifrån deras Autobahn och dessa är idag en jävla sorg av vägarbete och köbildning.

Ta till Swinoujscie i Polen och kör S3 som tar slut vid Tjeckiska gränsen eller så tar du till Gdynia och kör ut på A1 genom hela Polen.

Maxhastighet på S3: 120 km/h
Maxhastighet på A1: 140 km/h
Citera
2024-02-02, 13:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Brukar aldrig ta färjan , kör för jag orkar inte anpassa mig till avgångar där

Hur kommer du då till Tyskland? Kör du hela vägen via Jylland?
Citera
2024-02-02, 18:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hur kommer du då till Tyskland? Kör du hela vägen via Jylland?
Yes kör igenom hela Danmark
Citera
2024-02-11, 17:50
  #7
Avstängd
991ESSs avatar
Brukar stanna till vid någon alpby för en övernattning och några bira med snitzel, innan fortsatt resande söderut. Små orter som Oberammergau tex är helt ok. Stannar jag tidigare brukar det bli Bayreuth, med tillhörande old town häng.

Ännu mer norr utöver finns exempelvis Bamberg och Quedlinburg som har ett fint old town.
__________________
Senast redigerad av 991ESS 2024-02-11 kl. 17:56.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3585772

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback