Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-02, 18:07
  #1
Medlem
Hur länge tar det? Hamnar i ett slags helvete 1 dag efter men det verkar som det blir ännu värre efter 2 veckor. Har aldrig fått ett epilepsianfall men börjar alltid skaka som jag fryser efter ca 2 veckor. Vad kan man göra för att underlätta? Har tillgång till massa receptbelagda mediciner som inte är narkotikaklassade av rent intresse för medicin. Vågar dock inte agera i det här stadiet, vågar ingenting inte ens att träna bara äta sova bada kolla film och behöver städa men ”kan” inte.
Citera
2024-02-02, 18:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hur länge tar det? Hamnar i ett slags helvete 1 dag efter men det verkar som det blir ännu värre efter 2 veckor. Har aldrig fått ett epilepsianfall men börjar alltid skaka som jag fryser efter ca 2 veckor. Vad kan man göra för att underlätta? Har tillgång till massa receptbelagda mediciner som inte är narkotikaklassade av rent intresse för medicin. Vågar dock inte agera i det här stadiet, vågar ingenting inte ens att träna bara äta sova bada kolla film och behöver städa men ”kan” inte.
Kontakta beroendemottagningen. Ta en taxi.
Citera
2024-02-02, 18:28
  #3
Medlem
zombie-nations avatar
Hur kommer det sig att du slutat CT? Jag har inte hört om så många människor som gått CT men vet en som var lika dålig i fyra veckor, inklusive ep-anfall. Sedan blev det lite bättre. Har bara varit utan i en vecka och det blev inte bättre under den tiden, så jag skulle anta att det tar många veckor. Det som är farligast är att du får anfall eller stroke. Blodtrycket kan gå upp väldigt mycket. Sedan slutar du sova kan du få en kronisk psykos av det.

Trappa ut eller sök hjälp.

Jag tar för givet att du tagit benso under lång tid. Och att du härdat ut utan i två veckor. Det som är positivt ändå av ditt kämpande är att din tolerans troligen gått ned, så att du klarar dig direkt med mindre.
Citera
2024-02-02, 18:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hur länge tar det? Hamnar i ett slags helvete 1 dag efter men det verkar som det blir ännu värre efter 2 veckor. Har aldrig fått ett epilepsianfall men börjar alltid skaka som jag fryser efter ca 2 veckor. Vad kan man göra för att underlätta? Har tillgång till massa receptbelagda mediciner som inte är narkotikaklassade av rent intresse för medicin. Vågar dock inte agera i det här stadiet, vågar ingenting inte ens att träna bara äta sova bada kolla film och behöver städa men ”kan” inte.
Beror på vad du tar och dess halveringstid, hur mycket du tar, hur frekvent, hur länge du tagit vad du tar, vilka andra mediciner du tar och dina individuella förutsättningar som inte går att förutse. Krampanfallen kan komma efter en längre tid än man trott och utan att du haft fysiska abstinenssymptom innan.

Ta inte de andra läkemedlen du har hemma. Extremt många mediciner höjer kramprisken och det är inte alltid lätt att läsa sig till det på egen hand.

Jag säger som den ovanför. Sätt dig i en taxi och åk till akuten. Låt vården ta hand om de tekniska bitarna och sköta din nedtrappning på ett säkert och ansvarsfullt sätt. Bara för att du inte fått krampanfall tidigare bertyder det inte att du inte får det denna gång. Får du kramp kan du dö. Överlever du kan du få hjärnskada. Om du inte får hjärnskada har du garanterat lägre kramptröskel efteråt. Varför leka med ödet?
__________________
Senast redigerad av Xindrlark 2024-02-02 kl. 18:39.
Citera
2024-02-03, 08:56
  #5
Medlem
Muppetys avatar
Jag är beroende av Iktorivil (klonazepam). Håller jag upp med de så börjar det kännas oroligt dag 3. Dag 4 är det nästan outhärdligt. Har inte kommit längre än så.

Att långsamt trappa ner är dock ganska lätt, det gick relativt enkelt att gå ner från 4 mg till 1,5 mg. Dock behövde jag gå upp till 2 mg efter nått år igen. Men det beror på mitt generaliserade ångestsyndrom.
Citera
2024-02-03, 10:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hur länge tar det? Hamnar i ett slags helvete 1 dag efter men det verkar som det blir ännu värre efter 2 veckor. Har aldrig fått ett epilepsianfall men börjar alltid skaka som jag fryser efter ca 2 veckor. Vad kan man göra för att underlätta? Har tillgång till massa receptbelagda mediciner som inte är narkotikaklassade av rent intresse för medicin. Vågar dock inte agera i det här stadiet, vågar ingenting inte ens att träna bara äta sova bada kolla film och behöver städa men ”kan” inte.

Beror oxå på vilken benzo du tänder av från. Tar du en stark som tex alprazolam ett tag sluta inte tvärt utan ta en vecka eller två på diazepam 20mg om dagen och sluta efter det för man kan på riktigt dö av en alprazolam avis och andra triazolobenzodiazepiner dom är grymt starka nämligen så ha ett lager diazepam hemma om du tänker sluta så du har ett säkert skydd mot dom värsta AT symptomen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback