Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 19:52
  #2641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Ditt svar antyder att du gett upp diskussionen helt och hållet vilket antyder att du faktiskt har den intellektuella kapaciteten att se luckorna i dina egna resonemang när de konfronteras med logik och hårda fakta, som t ex att ingen nation vill bli inringad av, vad de betraktar som, fientlig makt.

Jag skall hastigt redogöra min egen syn på tingen. Jag tycker inte alls synd om Putin (eller mig själv för den delen). Han är en gammal KGB överste och en autoritär diktator som dock kraftigt har förbättrat sitt folkets levnadsstandard sedan Clinton/Jeltsin härjade i ryssland. Världen vore antagligen en något bättre plats utan Putin. Jag anser att Europa och i synnerhet de nordiska länderna bör ha ett väldigt starkt försvar för att gardera oss mot framtida hot från stormakter, i synnerhet Kina, men även Ryssland och kanske USA. Vi kan och bör bedriva handel med Ryssland men vi bör, precis som Trump så klokt varnade idioterna i EU:s ledning, inte göra oss allt för beroende av deras energi. Om Ryssland (chansen är för närvarande 0% men i alla fall) skulle få för sig att angripa Polen eller något annat EU-land så bör hela EU förklara krig mot Ryssland. NATO bör f ö läggas ner eller omdefinieras helt. Det nuvarande hotet är nämligen Kina och dessa är verkligt aggressiva till skillnad från Putin vars invasion aldrig skulle ha skett utan NATO/EU:s expansionsiver. EU bör enbart bestå av traditionellt europeiska länder och här ingår Polen och Östblocket och de baltiska staterna, men inte Ukraina och minst av allt Turkiet.
Jag har givit upp diskussionen helt och hållet eftersom alla ändå kan se att allt du skriver bara är trams.

Det finns ingen mening i att försöka övertyga någon om något som de redan vet. Putin är en renodlad imperialist. Han vill erövra så många länder som möjligt. Desto mer utbrett Nato är desto färre länder kan han erövra.

Du kan försöka bortförklara dess faktum hur mycket du vill. Ingen tar dig seriöst.
Citera
2024-03-23, 20:06
  #2642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jag har givit upp diskussionen helt och hållet eftersom alla ändå kan se att allt du skriver bara är trams.

Det finns ingen mening i att försöka övertyga någon om något som de redan vet. Putin är en renodlad imperialist. Han vill erövra så många länder som möjligt. Desto mer utbrett Nato är desto färre länder kan han erövra.

Du kan försöka bortförklara dess faktum hur mycket du vill. Ingen tar dig seriöst.
Verkligen, du skrev ju nyss att jag hade i en poäng i att västvärlden borde ha varit bättre på att ledsaga ryssland in i gemenskapen, vilket torde vara seklets underdrift. Men nu är alltså allt trams.

Förutom då dina egna sandlådeargument om att bara man är fredlig så gör det en ingenting att man är inringad av NATO trots att man blivit lovad motsatsen.
Citera
2024-03-23, 20:19
  #2643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Verkligen, du skrev ju nyss att jag hade i en poäng i att västvärlden borde ha varit bättre på att ledsaga ryssland in i gemenskapen, vilket torde vara seklets underdrift. Men nu är alltså allt trams.

Förutom då dina egna sandlådeargument om att bara man är fredlig så gör det en ingenting att man är inringad av NATO trots att man blivit lovad motsatsen.
Ja, Väst borde sett till att Ryssland inte återgick till att bli en imperialistisk diktatur. Då hade det inte spelat någon roll om Rysslands grannar blivit NATO-länder eller inte. Med galningen Putin vid rodret är det dessvärre nödvändigt för dem att vara det.
Citera
2024-05-21, 19:21
  #2644
Medlem
Inte helt oväntat så har nu Tucker Carlson
börjat på den ryska TV-kanalen Russia 24.
https://x.com/nexta_tv/status/1792891079248781665
Citera
2024-05-21, 19:28
  #2645
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Inte helt oväntat så har nu Tucker Carlson
börjat på den ryska TV-kanalen Russia 24.
https://x.com/nexta_tv/status/1792891079248781665

Njae, det verkar som att Tucker Carlsson förnekar något samarbete, och det kan ju mycket väl vara så att ruskiponkarna snott hans program, lagt på en egen voiceover, och kört på. Tucker behöver nödvändigtvis inte ha vetat någonting. Det återstår att se vart detta tar vägen. Var det med Tuckers goda vilja eller inte!?

Det ser än så länge i alla fall inte ut som Tucker Carlsson medvilligt gjort comeback i Ryssland. Men han har sig själv att skylla efter den intervju han gjorde med Putin i Ryssland, som fick honom att framstå som en Putin-vän. Nu utnyttjar Putin det skedda och Tucker kan inte mycket mer än att stå och titta på när han blivit Putins verktyg i rysk TV.
__________________
Senast redigerad av flashmaner 2024-05-21 kl. 20:16.
Citera
2024-05-21, 19:38
  #2646
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Inte helt oväntat så har nu Tucker Carlson
börjat på den ryska TV-kanalen Russia 24.
https://x.com/nexta_tv/status/1792891079248781665
Om sant, så skulle det inte förvåna mig alls.
Då tuckers huvudintresse är pengar, och alliera sig med nazister är inget hinder för tucker att tjäna mer pengar på sina fans.
Citera
2024-05-21, 23:33
  #2647
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Inte helt oväntat så har nu Tucker Carlson
börjat på den ryska TV-kanalen Russia 24.
https://x.com/nexta_tv/status/1792891079248781665
Jag undrar vad Putin betalar honom.

Tucker verkar pank och desperat nu när Rupert Murdoch klippt hans bollar.
Citera
2024-05-21, 23:51
  #2648
Medlem
Jag tycker Tucker Carlson verkar vara en trevlig kille.
Han intervjuade trots allt Putin i en tid då det var ett big no no i västs media.

Jag som medborgare i ett västland vill få höra Putins syn på vad som sker, och det var precis det Tucker Carlson vill förmedla i vårt uppenbart vinklade medieklimat. 🤷
Citera
2024-05-22, 06:32
  #2649
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Jag tycker Tucker Carlson verkar vara en trevlig kille.
Han intervjuade trots allt Putin i en tid då det var ett big no no i västs media.

Jag som medborgare i ett västland vill få höra Putins syn på vad som sker, och det var precis det Tucker Carlson vill förmedla i vårt uppenbart vinklade medieklimat. 🤷
En lögnare är trevlig som kostade FOX 8miljarder, ja, det låter ju som en trevlig kille som måste ljuga så mycket
I verkliga livet kallar vi såna för mytomaner och skithögar då de aldrig går att lita på pga de ljuger för dig hela tiden.(Men kanske det är det du tycker är trevligt i ditt liv och inte ha någon att lita på.)

Och intervjua putin, kallar du detta för intervju?
Skulle kalla det att få ett propaganda tal, för precis inget nytt kom av "intervjun".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback