Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-05, 11:07
  #1
Avstängd
Jag vill varna meningsmotståndare mot blodröda revolutioner att det kan förekomma hyllningar till hammaren och skärarn i min frågeställning.

Med insyn hos den revolutionära vänsterrörelsen i Sverige får vi konstatera att det knorrars en hel del hos gatuvänstern ( anarkism, syndikalism, maoism, leninism, stalinism, kommunism etc ja jag tror ni förstår) idag gällande den misslyckade revolutionen. Länge har den antifascistiske gödbuken med sina blotta pannor på 120 och ett ansikte som bara en gravt alkoholiserad mor kunnat älska varit den ohotade ledaren för den svenska vänstern att leda en blodrödrevolution för att krossa det lätt fascistoida landet Sverige men misslyckats gång på gång.

Ja, den antifascistiske gödbuken är givetvis Mathias Wåg ( Våg?), älskare av härdat fett i alla dess former. Har han eller hen, oklarkönsidentitet på den "lätt överviktige" varit ett sänke för den svenska vänstern? Är Wåg personifieringen av den misslyckade revolutionen?

Om vi krasst tittar på den svenska vänstern är den historiskt svag, sossarna går back, Sverige leds av en lätt fascistoid statsminister vid namn Ulf, tuff som få. Ulf samarbetar gärna med SD ett parti med fascistoida tankesätt, idéer, jargong samt har en dold stormtruppsarmé som bara väntar på Jimmies kommando, för att starta en ny kristallnacht mot moskéer. Riktningen Sverige går politiskt är alltså i motsatt riktning än vad Mathias Wåg har kämpat för i 40 år med sin blodröda kamp. En gigantisk stor bajsmacka eller knogmacka i ansiktet på denna "gigant" hur man nu är lagd. Är detta vad ett misslyckande defacto är? Vänstern ägde gator och torg för 20 år sedan och tiden var mogen för revolution men vad fick de kämpande idealisterna som offrade liv och lem? En gravt överviktig gödbuk som beter sig riktigt obehagligt mot kvinnor!

Hur kunde det gå så fel? Är inte den antifascistiske gödbuken Mathias Wåg den givna ledaren längre? Hur ser andra vänstergrupper på den uteblivna revolutionen? Berätta allt nu, vi är många nyfikna!
Citera
2024-02-06, 13:42
  #2
Medlem
slipZens avatar
Det är trådstarter som denna som verkligen får en att fundera på om inte anti-kommunism oftast bara är en synonym för psykisk sjukdom...

Wåg är inte och har aldrig varit någon ledare för svensk vänster. De flesta av oss känner antagligen inte ens till honom.

Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Med insyn hos den revolutionära vänsterrörelsen i Sverige får vi konstatera att det knorrars en hel del hos gatuvänstern ( anarkism, syndikalism, maoism, leninism, stalinism, kommunism etc ja jag tror ni förstår) idag gällande den misslyckade revolutionen.

Jag tror att du gravt överskattar hur mycket insyn du skulle ha i den revolutionära vänsterrörelsen i Sverige.
__________________
Senast redigerad av slipZen 2024-02-06 kl. 13:45.
Citera
2024-02-06, 17:42
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Det är trådstarter som denna som verkligen får en att fundera på om inte anti-kommunism oftast bara är en synonym för psykisk sjukdom...

Tråkigt om du kände dig träffad, var ju inte själva avsikten. Vill bara ha en öppen diskussion, visst 100 miljoner döda människor är säkert en bra start för kommunism. Glöm inte det nästa gång när ni tar en intern bild för kommunistiska partiet för att lägga ut på sociala medier att den knutna näven ska upp i axelhöjd om inget annat sägs.
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Wåg är inte och har aldrig varit någon ledare för svensk vänster. De flesta av oss känner antagligen inte ens till honom.
Ganska elakt av dig att kalla gödbuken för en nolla, patetisk samt en riktig loser. Man får ju ändå ge honom cred att han kämpat i 40 år för en svensk blodröd revolution som uteblev och detta är tacken, blir kallad nolla av efterkommande marxistiska generationer. 40 år för ingenting, en tillbakagång för hammaren och skärern! Och istället vaknar vi upp i ett pånyttfödd Sverige som vill tillämpa fler fascistoida lagar än någonsin anno 2024, mycket anmärkningsvärt! Inte konstigt att den svenska polisen fortfarande stolt visar upp sin fascistsymbol!


Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Jag tror att du gravt överskattar hur mycket insyn du skulle ha i den revolutionära vänsterrörelsen i Sverige.
Mmm, om någon vet så är det du!
Citera
2024-02-06, 17:58
  #4
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Ganska elakt av dig att kalla gödbuken för en nolla, patetisk samt en riktig loser. Man får ju ändå ge honom cred att han kämpat i 40 år för en svensk blodröd revolution som uteblev och detta är tacken, blir kallad nolla av efterkommande marxistiska generationer.

Jag misstänker att Mathias Wåg är ganska obrydd över att ingå i nått psyksjukt högertrolls vansinniga definition av nolla.
Citera
2024-02-07, 13:05
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Jag misstänker att Mathias Wåg är ganska obrydd över att ingå i nått psyksjukt högertrolls vansinniga definition av nolla.
Visst är det så att alla som inte är kommunister är sinnessjuka, endast du och din grupp har den rena läran, alla andra borde skjutas eller spärras in. Den "sanna" kommunismen kommer slå in om vi bara försöker en gång till, 100 miljoner mördade människor är smällar man kan ta när man själva identifierar sig som "humanister".

Jag tror tyvärr att Mathias Wåg är väldigt brydd när du kallar honom oviktig, nolla, en person utan relevans! Han har inte för inte ätit alla glassar och hamburgare som gjort honom till dagens tungviktare i anti-fascismens namn! Sovit i balaclava dagen innan en demo för att bli sådär extra tuff som bara en antifa ledare kan bli! Och så blir han helt dissad av andra vänstergrupper ( kommunister mm), det är väldigt ledsamt att få det beskrivit efter allt hans slit och till råga på det den uteblivna revolutionen, när det var så nära en gång i tiden!

Jag vet att jag inte borde kasta pärlor åt svin men jag gör det ändå! Hela den här kontexten är så fascinerande!
Citera
2024-02-07, 18:52
  #6
Medlem
Han är nog inte ensam att skylla för vänsterns misslyckande. Men ja, att han är vidrig, ja, och allt det andra dåliga som går att säga om honom, gör det tyvärr inte alls mer lockande att hoppa på afs, sd, nmr eller något annat i mitten eller S.
Men det är sant, att han(Wåg) och många andra ur vänstern, är rejäla sänken.

Lite halvt infiltrerade av hamas-vänligt pack också. Och samma sörja av korrekta analysord(resentiment, osv), så att man nästan inte kan höra skillnad på någon autonom tysk-vänster eller autonom svensk-vänster. Det är mer än bara marxism i samhällets organisering, utan det är marxism, som i "så här funkar det, absolut sanning, och "baserat på dessa "axiom" och sånt som känns liknande. Om bara alla umgås och gör saker tillsammans, så ordnar det sig, är lite hur många av dom tänker.

Man får känslan av att dom sitter och runkar åt varandras kopierade och halvt omformulerade texter, på sina ärvda gods, fetlagda, utvärkandes nya politiska alster och tal.

Man(de kända namnen i vänstern) har odlat för en liknande utveckling som är i USA med två stora partier, och massa likgiltiga mänskor som inte vill ansluta sig till något.. För att dom av goda skäl inte tror på medlemmarna och företrädarna, deras analysord och trevliga förklaringsmodeller.

Det är bara ufon och jävla idioter i alla politiska grupperingar och partier.

Du har ju dock fel i att sossarna går back. Dom gick framåt i senaste valet och Maggan är väl den som svenskarna har bland störst förtroende för av partiledarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback