Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 09:42
  #1
Medlem
Haha, nu är det andra gången jag tappar mitt armbandsur i badrums hårda golv så glaset spricker.
Förra gången gick det på drulleförsäkringen, men vet inte nu.
Rör mig en del så behöver hitta en lösning på detta. En sak som jag inte fattar är varför glaset sticker ut lika högt som ramen runt glaset. Om ramen bara stack ut 2 mm över skulle glaset inte röra golvet när den faller. Skall jag behöva köpa en annan klocka eller kan man lösa det på annat sätt.
Citera
2024-02-06, 09:49
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Vad sägs om att inte ta på och av klockan i badrummet, utan på annan plats i våningen?
Citera
2024-02-06, 09:59
  #3
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Vad sägs om att inte ta på och av klockan i badrummet, utan på annan plats i våningen?
Eller om man är ett klantarsle så kanske även sätta sig i sängen och göra det?
Hur är detta ett problem man inte kan lösa utan hjälp?
Citera
2024-02-06, 10:27
  #4
Medlem
auruns avatar
Burit klocka dagligen i 10 år och aldrig någonsin tappat den.
Jag tror lösningen är att sluta tappa den helt enkelt.
Citera
2024-02-06, 10:40
  #5
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Kan du sätta typ mobilskärmsskydd på klockan?
Citera
2024-02-06, 12:08
  #6
Medlem
Farbaute666s avatar
Tappade min Rolex i golvet på 90-talet, det var safirglas och allt men den landade illa och det blev lite dyrt.

Lär av läxan bara, ta inte av dig klockan var- eller hur som helst. håll dig över något.
Citera
2024-02-06, 12:33
  #7
Avstängd
Byt ut glaset mot lexan eller sluta tappa klockan, enda rådet i dagsläget kompis
Citera
2024-02-06, 13:03
  #8
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Haha, nu är det andra gången jag tappar mitt armbandsur i badrums hårda golv så glaset spricker.
Förra gången gick det på drulleförsäkringen, men vet inte nu.
Rör mig en del så behöver hitta en lösning på detta. En sak som jag inte fattar är varför glaset sticker ut lika högt som ramen runt glaset. Om ramen bara stack ut 2 mm över skulle glaset inte röra golvet när den faller. Skall jag behöva köpa en annan klocka eller kan man lösa det på annat sätt.

Ett klockskydd kanske😀

https://www.tacticalstore.se/utrustn...fe-klockskydd/
Citera
2024-02-06, 13:10
  #9
Medlem
Spänn/dra åt klockremmen hårdare, en klocka ska inte ramla av för att man rör sig
Är din handflata smalare än armleden har du problem.
Citera
2024-02-06, 14:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kan du sätta typ mobilskärmsskydd på klockan?

Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Byt ut glaset mot lexan eller sluta tappa klockan, enda rådet i dagsläget kompis

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ett klockskydd kanske😀

https://www.tacticalstore.se/utrustn...fe-klockskydd/


Tack. Skall kolla upp.

Va, nej Brandbil. Kan ju inte gå runt med ett militärfärgat band överallt.

Vad är lexan?


Noterat att på "vildmarksklockor" så sitter glaset under ramen någon millimeter.
__________________
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-02-06 kl. 14:41.
Citera
2024-02-06, 14:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av their
Spänn/dra åt klockremmen hårdare, en klocka ska inte ramla av för att man rör sig
Är din handflata smalare än armleden har du problem.


Alltså jag brukar ta av den när jag dsuchar och det är då jag ofta tappar den.
Kan säkert duscha med den men läderband så inbillar mig att den slits snabbare om man blöter den.
Citera
2024-02-10, 02:56
  #12
Medlem
Q-s avatar
Du kanske får installera heltäckningsmatta i hela hemmet så borde det vara lugnt ifall du tappar den. Eller så tar du av dig din klocka med armen ovanför sängen, sedan lägger du klockan på sängen bredvid kläderna du ska ha på dig efter din dusch.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback