Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-07, 12:03
  #13
Medlem
piamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
De som måste köpa sex är bottenskrapet av mänskligheten
It is the other way around but you are too stupid to understand it. Luder är billigare än vanliga kvinnor trots att de är samma råvara.
Citera
2024-02-07, 12:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Såklart man inte ska göra folk illa. Men här undrar jag vilket av dom två alternativen som orsakar minst skada.

Tror inte de tankebanorna går att tillämpa på exemplet. Svaret är ju pest eller kolera. Man kommer att tänka på Hippokratiska eden. Grundresonemanget här är fel. Man ska inte välja att skada mer eller mindre. Man ska välja att inte tillfoga skada överhuvudtaget om man kan förutse detta. Dvs moral.

Mvh
Citera
2024-02-07, 15:19
  #15
Medlem
Cletus638s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnotice
Lyssna inte på deras skitsnack.
Killar ljuger om allt. Mindrevärdkomplex deluxe.
Sen skyller dom på kvinnorna som bara vill ge/få kärlek.
Tyvärr men majoriteten är porrskadade och anser att alla kvinnor är horor.

Vänta minst 1-3mån och träffa honom minst 3ggr i vecka för att veta om han är seriös.

Att gå till prostituerade är lika skevt som att ljuga.

Killar lever i en illusion att dom är starka beskyddare men det är egentligen tvärtom.
Därför de går på utsatta, kvinnor, barn. Knappt nån snubbe kan kalla sig beskyddare.
Ser dom någon bli utsatt så står de där tyst utan att hjälpa eller säga ifrån.
De förstör allt i sin väg.
Startar meningslösa krig, våldtar och dödar utsatta djur/barn/kvinnor/män.
Även om en man inte fysiskt/psykiskt skadar nån så skyller även den herren på kvinnan.
Allt är kvinnors fel enligt män.

Finns extremt många inlägg här på FB där män skriver så sjuka saker om kvinnor gömda bakom sina anonyma konton. För fegisarna skulle aldrig våga stå för sin skeva kvinnosyn öppet.

De män du beskriver är tyvärr oftast det tjejerna dras till! Har en tjejkompis som bara dejtar kvinnomisshandlande pundare, Gång efter gång efter gång och gissa vem som hatar män när man varnar kvinnan gång efter gång
Citera
2024-02-07, 15:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cletus638
De män du beskriver är tyvärr oftast det tjejerna dras till! Har en tjejkompis som bara dejtar kvinnomisshandlande pundare, Gång efter gång efter gång och gissa vem som hatar män när man varnar kvinnan gång efter gång

Skulle en kille ge såna vibbar hade jag aldrig gått på dejt.
Men träffat många som ljuger med vanliga jobb, bostad, uppväxt i medelklass mm.
Så enligt min erfarenhet som dejtat flera killar så ljuger flesta män om allt möjligt.
Men du kanske har dejtat mer män än mig eller utgår du bara från en person?

Läs i andra trådar där män diskuterar kvinnor. Det är riktigt sjuka saker många killar skriver.
Anser du att alla dom är kvinnomisshandlare som knarkar?
Citera
2024-02-07, 19:18
  #17
Medlem
Cletus638s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnotice
Skulle en kille ge såna vibbar hade jag aldrig gått på dejt.
Men träffat många som ljuger med vanliga jobb, bostad, uppväxt i medelklass mm.
Så enligt min erfarenhet som dejtat flera killar så ljuger flesta män om allt möjligt.
Men du kanske har dejtat mer män än mig eller utgår du bara från en person?

Läs i andra trådar där män diskuterar kvinnor. Det är riktigt sjuka saker många killar skriver.
Anser du att alla dom är kvinnomisshandlare som knarkar?

Har en kvinnlig släkting som gör samma grej! Många av de som skriver här är nog kvinnohatande incells.
Citera
2024-02-08, 12:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainstreamsurgubbe
Tror inte de tankebanorna går att tillämpa på exemplet. Svaret är ju pest eller kolera. Man kommer att tänka på Hippokratiska eden. Grundresonemanget här är fel. Man ska inte välja att skada mer eller mindre. Man ska välja att inte tillfoga skada överhuvudtaget om man kan förutse detta. Dvs moral.

Mvh

Det är väl klart man kan fundera på vad som är värst.

Man ska inte bryta mot lagen heller. Men det är väl värre att gå mot röd gubbe än att mörda någon?
Citera
2024-02-08, 14:21
  #19
Medlem
Honeybaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
För nog gör det ont med tex otrohet. Ont gör det också när killen man blir kär i bara vill ligga fast han sagt annat, eller verkat vilja något mer. Och ont gör det när man märker hur många man legat med, men ingen stannar. Inte är det så kul när killen byter ut en så fort han hittat en snyggare tjej heller.

Prostituerade kan också fara illa, men det är raka rör och man vet vad som gäller. Inte ofta en prostituerad bli heartbroken ivaf.

Vara en don Juan och knulla runt och orsaka hundratals tjejer smärta, eller gå till en prostituerad och orsaka EVENTUELL smärta där?

Vad är värst? Det ena är helt lagligt och det andra olagligt.

Den prostituerade kan förhoppningsvis känna att hon är åtråvärd när hon får pengar också. Känns det mest negativt kanske det går att uppskatta pengarna ivaf, som ett jobb! Kan ju även tänka att man har gett någon en härlig stund, och är betydelsefull. Vad vet man. Och som sagt heartbrokenhetskänslor lär vara ovanligt. Tänk om ligget kanske till och med uppskattas.

Jag tycker absolut att det är bättre att en kåt kille köper sex av någon som vill sälja än att han förför någon stackars tjej som letar efter the one att dela livet med.

Det bästa för honom är väl att leta upp en kk för ändamålet, men man måste ta hänsyn till att det går ca 50 män på varje kvinna som vill ligga (gratis) och dessa få kvinnor vill oftast ha en man som lever upp till diverse attribut som av denne anses sexiga. Det är svårt även för normsnygga män med lagom stor kuk att hitta en normsnygg kk tjej så för de flesta så är det ett dött lopp redan innan start.

Sååå, att köpa sex är enligt min mening mer etiskt än att lura tjejer att man letar efter kärleken.

Att det är olagligt och lite pricey gör det ju såklart lättare för samvetes svaga män att lura till sig ligg från vanliga tjejer.
Citera
2024-02-08, 23:05
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybae
Jag tycker absolut att det är bättre att en kåt kille köper sex av någon som vill sälja än att han förför någon stackars tjej som letar efter the one att dela livet med.

Det bästa för honom är väl att leta upp en kk för ändamålet, men man måste ta hänsyn till att det går ca 50 män på varje kvinna som vill ligga (gratis) och dessa få kvinnor vill oftast ha en man som lever upp till diverse attribut som av denne anses sexiga. Det är svårt även för normsnygga män med lagom stor kuk att hitta en normsnygg kk tjej så för de flesta så är det ett dött lopp redan innan start.

Sååå, att köpa sex är enligt min mening mer etiskt än att lura tjejer att man letar efter kärleken.

Att det är olagligt och lite pricey gör det ju såklart lättare för samvetes svaga män att lura till sig ligg från vanliga tjejer.

Jo, man kan nog få sämre samvete av att lura till sig ligg faktiskt. Med köpesex är det ivaf ärligt. Och ärlighet är ju det viktigaste brukar tjejer säga. Tjejen får betalt, och behöver inte känna sig lurad.

Män som knullar runt och lovar guld och gröna skogar, kanske är otrogna mot sin partner mm, brukar kallas svin. Relevant fråga om det inte är bättre och göra det olagliga. Det lagliga kanske är värre.

Det olagliga kanske till och med kan vara positivt ibland om den lyckliga horan finns. Det lagliga är med säkerhet negativt.
Citera
2024-02-09, 00:32
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Det är väl klart man kan fundera på vad som är värst.

Man ska inte bryta mot lagen heller. Men det är väl värre att gå mot röd gubbe än att mörda någon?

Om du kastar om sista meningen så förstår jag vad du menar och ja det finns grader av allting. Meeen..du förstår också vad jag menar.

🙂
Citera
2024-02-09, 00:34
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainstreamsurgubbe
Om du kastar om sista meningen så förstår jag vad du menar och ja det finns grader av allting. Meeen..du förstår också vad jag menar.

🙂

ha,ha ja, blev fel där. Jodå, jag förstår dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback