Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-07, 12:49
  #13
Medlem
Bra , skaffat en 20 år yngre förmåga.
Citera
2024-02-07, 12:55
  #14
Medlem
Jag har väl 1 ex som det tog tid att komma över.

Vi var tillsammans 5 månader.

Jag var 16 hon 20 när det tog slut.

Det avslutades med att hon följde med sina föräldrar tillbaka till sitt hemland: Kom vä lite som en chock framför allt för mig , men även delvis henne.

Tog nog ca 7år innan jag lät mig bli förälskad igen och starta en ny seriös relation: Blev en hel del ONS och kortare förhållanden under tiden, men inget riktigt.

Nu är det över 30år sen jag träffade min nuvarande hustru så det gick bra till slut: Men det tog 7år att hitta dit, var väl en kombination med att bearbeta mitt ex relation och att jag hittade rätt kvinna.
Citera
2024-02-07, 14:51
  #15
Medlem
Ja självklart! Tog kanske några månader. 2 år. Mår hur gott som helst och saknar dem inte det minsta Livet har bara blivit bättre och bättre sedan de försvann
Citera
2024-02-07, 18:50
  #16
Medlem
Jag bröt mig loss efter 23 års äktenskap.

När jag körde iväg, för sista gången från vårt hus, så stannade jag till vid första bästa parkering och tog fram min "Idè-bok för viktiga anteckningar" och skrev ned, för första gången i mitt liv, följande poetiska ordalydelse:
"Hela världen består av fittor, och hon var bara en utav dom."

Det hjälpte mig oerhört, kan jag säga, slutade faktiskt ganska omgående att grubbla.
Citera
2024-02-07, 23:17
  #17
Medlem
Vitiss avatar
Fick ikväll veta att ett ex hittats död i sin säng.
Vi hade inte haft annat än sporadisk kontakt senaste åren, men det känns konstigt, tomt, olustigt.
Som att en sten man vetat funnits i skogen plötsligt är borta.
Citera
2024-02-08, 11:01
  #18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Människor verkar ha blivit så jävla känsliga. 1977 gjorde man slut, och var inte hemma sjukskriven ett halvår för att "komma över" någon.
Citera
2024-04-27, 23:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Jag bröt mig loss efter 23 års äktenskap.

När jag körde iväg, för sista gången från vårt hus, så stannade jag till vid första bästa parkering och tog fram min "Idè-bok för viktiga anteckningar" och skrev ned, för första gången i mitt liv, följande poetiska ordalydelse:
"Hela världen består av fittor, och hon var bara en utav dom."

Det hjälpte mig oerhört, kan jag säga, slutade faktiskt ganska omgående att grubbla.

Antar att du träffade henne typ vid 20-25 ish ålder? 45-50 nu?

Letar du fortfarande fitta eller är det bara ett uttryck för att ta kvinnor/relationer på lite mindre allvar?

Gick kåtheten upp eller ner efter? Ångrar du att du inte var singel och knullade schyssta fittor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback