Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-02-08, 15:30
  #109
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Som sagt, som man bäddar får man ligga. Du och jag kan ju inte få skulden för att en svensk tjej väljer att umgås med muslimer, när det är tillåtet att våldta kvinnor som inte har slöja, som svenska kvinnor. Vi var ju emot detta för att skydda er kvinnor!!! Men ni sa att vi var rasister och ni klarar er själva. Jo vi ser det. Njut av våldtäkterna era dumma jävla horor.

Helt ärligt undrar man ju om inte vissa kvinnor på ett makabert sätt ändå kanske njuter lite grann av våldtäkten. Om det är spänningen, förbjuden frukt, skönheten och odjuret-romantisering eller vad det nu må vara.

Jag är helt seriös med min fundering och menar att nån psykolog kanske kan djupdyka i ämnet.

Vi killar går ju inte psykiskt sönder när en tjej våldtar oss, varför tar de det mycket hårdare? Vad är skillnaden psykologiskt?

Hatar kvinnan att hon känner att delar av våldtäkten kanske ändå var intressant, skönt eller något annat positivt och de hatar sig själva för att de känner så?

Psykologer, djupdyk i ämnet.
__________________
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-02-08 kl. 15:36.
Citera
2024-02-08, 15:57
  #110
Medlem
2024-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Helt ärligt undrar man ju om inte vissa kvinnor på ett makabert sätt ändå kanske njuter lite grann av våldtäkten. Om det är spänningen, förbjuden frukt, skönheten och odjuret-romantisering eller vad det nu må vara.

Jag är helt seriös med min fundering och menar att nån psykolog kanske kan djupdyka i ämnet.

Vi killar går ju inte psykiskt sönder när en tjej våldtar oss, varför tar de det mycket hårdare? Vad är skillnaden psykologiskt?

Hatar kvinnan att hon känner att delar av våldtäkten kanske ändå var intressant, skönt eller något annat positivt och de hatar sig själva för att de känner så?

Psykologer, djupdyk i ämnet.
Över 50% av våldtäktsoffer får ju orgasm under våldtäkt så mjo.
Citera
2024-02-08, 21:13
  #111
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Man får ju anta att dessa flashbackare är vuxna, att de själva var 15 år gamla en gång i tiden och vet hur lite livserfarenhet och folkvett den genomsnittliga tonåringen har samt att en tonåring från ostabil bakgrund har ännu mindre av detta.

Men allt oftare fylls trådar om våldtagna 15-åringar med inlägg om att småtjejerna får skylla sig själva, för flashbackarna har sett samhällsutvecklingen under minst 20 års tid och om dessa småtjejer (som inte ens levt så länge) inte också sett den så är det deras eget fel.

Fram tills för bara nåt år sen var männen på FB hyfsat svenska i sättet, men nu har vi plötsligt en massa (förmodat) svenska män här som har samma syn på småtjejer som muslimerna i MÖ.

Det ges aldrig något vettigt argument för denna åsikt heller. Varför kan en 15-åring förväntas ha förkovrat sig i politik och samhälle? Varför kan en 15-åring förväntas resonera som en vuxen svensk när antisvenska budskap är det enda de matats med och de inte ens är gamla nog för att ha studerat diskursanalys eller kritiskt tänkande? Varför kan en 15-åring från ostabil bakgrund förväntas ha självkänsla och folkvett nog att stå på sig och lyssna på sin intuition gentemot en hotfull vuxen MÖ-man?

Hur blev det så här?

Lite beror det ju på att femtonåriga tjejer sätts på piedestal på ett helt orimligt sätt idag. Det har varit lättare att respektera en feminism som vore matriarkal och betonade sextioåriga kvinnors erfarenheter, men i stället så odlar svenska "progressiva" någon sorts semi-fascistisk ungdomskult, där tonåriga kvinnor blir bärare av sanning och rättfärdighet.
Jag tror att de flesta är oerhört trötta på att låtsas att femtonåriga tjejer inte skulle vara självupptagna och dumma i huvet. Alla femtonåringar är det. Femtonåringar ska lära sig fungera i vuxenvärlden. Vuxenvärlden ska inte se upp till femtonåringar, oavsett kön.
Jag har själv döttrar i den åldern, och de är fullständigt förvirrade för att de ömsom blir nedvärderade och ömsom idealiserade. De vet inte om de ska jobba på sig själva, eller om de redan är bäst i världen.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback