Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-11, 15:33
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Frimurarordern tillåter bara män som medlemmar.

Om man som sossarna menar att jämställdhet innebär varannan herrarnas så är det inkompatibelt med frimurarnas kvinnodiskriminering.
Mariaorden har bara kvinnor, är det mansdiskriminering?
Citera
2024-02-11, 15:35
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Aha...du vill tydligen att en freaksekt ska styra vad som får skrivas i media om vissa politiker etc som ingår i sekten! Du borde jävlar få nobelpriset i stupiditet.
Var kan jag läsa om att SFMO är klassad som en sekt?
Citera
2024-02-11, 15:37
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Talmannen är ju frimurare
Och Utrikesministern
Citera
2024-02-11, 15:38
  #28
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakeniskogen
"De slutna manliga ordenssällskapen märks inte bara av i Moderaterna, utan även hos Socialdemokraterna.

Två tunga S-politiker befinner sig långt upp i Frimurarnas hierarki.

– Det är inte förenligt med det vi socialdemokrater står för. Vi är ett feministiskt parti, säger Monika Lindberg (S), ordförande för S i Härnösand."

Vad säger ni hur många politiker är egentligen frimurare och styr kommuner bakom stängda dörrar?

Eller är detta skitsnack och man kraftigt överdriver vad ett gäng gubbar i en förening har för relevans?

Länk: https://www.tidningenangermanland.se...aste-frimurare

Påverkan på politiken från diverse grupperingar, vilka det vara månde, borde väl diskuteras i Forum för Politik snarare än på respektive påverkansgrupps forum!!?
Citera
2024-02-11, 16:26
  #29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Mariaorden har bara kvinnor, är det mansdiskriminering?
Per definition, ja. Juridiskt, nej.
Citera
2024-02-12, 12:32
  #30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Massa tidningar tar upp detta vart åt, som sagt gå in i matrikeln och lös om du tycker det är intressant

Var in och tittade en gång och såg då en del bekanta namn. Tänkte om någon gjort en övergripande undersökning, över hela riket. Man skulle även kunna titta historiskt, och bredda, med Odd Fellow och liknande.

Låter som om detta är en lös, sårig och ömmande tånagel för dig...
Citera
2024-02-15, 12:39
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Låter som om detta är en lös, sårig och ömmande tånagel för dig...
Kan inte bry mig mindre, jag är frimurare för min skull och bryr mig inte om vad konspirationsteoretiker tycket om det.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback