Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-21, 09:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loui162
tja king undra om du skulle kunna få tag på lite test e åt mig

Om du inte har nog hög kompetens för att införskaffa det själv så är det nog ingenting för dig.
Citera
2024-02-21, 17:03
  #26
Medlem
Är väl inget egentligt fel med att köra en 8 veckors kur. Speciellt inte om du t.ex. Ligger på prop men 4 veckor av är däremot alldeles för lite, du hinner inte återhämta din egna produktion på den tiden och inte städa upp dina blodvärden heller för den delen. Lär inte vara något problem dom första svängarna men fortsätter du sådär under en längre period så kommer du bara få sämre och sämre hälsomarkörer. Funkar säkert för vissa lyckliga få men har man en sån tålig kropp så kan man lika gärna ligga pp längre.
Citera
2024-02-22, 13:33
  #27
Medlem
PingPongZongs avatar
Bara glöm. Kommer från svunna tider. Gå till första sidorna i den här forumdelen. Nuförtiden så är det 9månader på och 3månader av på TRT dos som resulterar i runt 50nmol/L - 1500ng/mL.

9månader på kur där kuren ändras (höjs) var 3e månad.

För att fixa blodvärdena snabbare så rekommenderar jag och tömma sig på en halvliter blod när man går på TRT.

FOREVER YOUNG.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2024-02-22 kl. 13:42.
Citera
2024-02-23, 21:27
  #28
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tog ett exempel din jävla idiot, alla sterioder har en halveringstid så metoden appliceras på alla kurer.
Man når steady state på propionate väldigt snabbt, sen kan man alltid fronta.. Upplägget TS beskriver är fullt möjligt
Citera
2024-02-23, 21:36
  #29
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Rent testosteron har en halverings tid på nästan ingenting, men det är rätt orimligt att injicera då du egentligen behöver gå på dropp för att använda det då halveringstiden räknas mer i minuter än dagar... Varför du kräver att man ska ha en ester likt cyklopentylpropionsyra - du kan ju använda acetat... Den är jävligt kort och borde ha en halveringstid på ngn dag eller två.
Om du injicerar 100mg testo suspension IM/subQ så kommer nivån halveras efter 12 timmar, och ligga på TRT nivåer dag 2. Först runt dag 5 kommer testot ha gått ur kroppen helt på suspension. Man injicerar inte testosteron IV..
Citera
2024-02-23, 21:51
  #30
Medlem
Backaborts avatar
Teoretiskt kanske det skulle gå att injicera 100mg suspension eller propionate en gång i veckan. Redan dag 3-4 efter injektion bör nivåerna va så låga att LH inte stängs ned. Blir ändå en del extra testo som man kontinuerligt tillför, så även på dessa relativt låga nivåer bör man se bättre resultat i träningen på lång sikt jämfört med natty. Speciellt om egenproduktionen är i gång samtidigt, då blir det typ två gånger högre nivåer än normalt, minst. Men det är ju ingen monsterkur vi snackar..

Eftersom testot går in och ur snabbt blir tiden man är nedstängd kort, så nojjar du för nedstängning kanske detta vore en variant. Upplägget du beskrev i TS med 4 veckor PÅ lär ge mer nedstängning och eftersom det bli längre perioder av skiftande hormonnivåer gissar jag att kroppen biologiskt faktiskt upplever en större jojjoeffekt av det. Naturligt så utsöndras ju LH i vågor så jojjonivåer under kortare intervaller bör vara mindre problemariskt då kroppen inte hinner reagera/ställa om på så kort tid.

Har för mig jag läste någon studie gjord på råttor där man använde propionat och jämförde med långtidverkande undecanoste (eller om det var pellet), och råttorna som fick propionaten hade större testiklar och var i princip lika fertila som kontrollgruppen.

Edit https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7480784/
__________________
Senast redigerad av Backabort 2024-02-23 kl. 22:11.
Citera
2024-02-23, 22:21
  #31
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det kan ta flera månader att återhämta sin naturliga testosteronproduktion efter AAS/testosteron. Oavsett om du kör 200mg eller 2000mg i veckan kommer du att nolla FSH och LH, hormonerna som är ansvariga för produktion av spermier och testosteron. Huvudproblemet är alltså att 8 veckor är för kort tid för att återhämta sig.

När det kommer till att diskutera längden på själva kuren lär det bli svårt utan att blanda in broscience.
Långa kurer stänger dock ner egenpeoduktenen mycket hårdare. Går ju inte att jämföra nån som legat på BnC med tunga prepp i år, med TS 4 veckors..
Citera
2024-02-23, 22:42
  #32
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Långa kurer stänger dock ner egenpeoduktenen mycket hårdare. Går ju inte att jämföra nån som legat på BnC med tunga prepp i år, med TS 4 veckors..

Jag tycker som sagt att den korta tiden off är problemet, inte en 4v kur i sig. Men jag tycker också att din idé i inlägget ovanför detta är mycket intressant och kan vara en rimlig variant som bör passa TS önskemål!
Citera
2024-02-28, 17:59
  #33
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tänker spontant att längre kurer på låga nivåer borde ge mest resultat.

Ökningen av proteinsyntesen är större mellan t ex 14 och 26 mmol/L än mellan 26 och 38. Och den relativa ökningen av proteinsyntes per ökning av testo/annat blir allt mindre ju mer man tar.

Och eftersom man normalt kan behålla biomarkörer och biverkningar på rimliga nivåer, med lägre doser, så kan man ligga på länge (varför gå av ens efter 20v?).

Många menar att effekten avtar redan efter 7-8 veckor men det har jag inte upplevt. Och om man börjar tillräckligt lågt så kan man ju öka flera steg innan biverkningarna kommer (t ex 12v på 150 > 12v på 250 > 12v på 350).

Dubbla proteinsyntesen under 36v borde logiskt ge mer resultat än trippla under 20v. Och 20v på 600 borde logiskt även ge mer bieffekter än 150>250>350 på 36v.

Jag gissar att många som vant sig vid 500+ inte lägger märke till att de även växer bra på 250 (om än lite långsammare).

Jag spekulerar utifrån 95% av alla som tar steroider dvs inte folk som redan har ansenlig muskelmassa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback