Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-11, 03:12
  #1
Medlem
alfredswishcocks avatar
Räknat på båda könen 2024 i dagsläget så är medianlönen 34.200 kr brutto medan medellönen är 38.300 kr, också den före skatt. Bortsett från att ni kanske är bias till där ni redan bor eller är uppväxta, har vänner och annat idag, vilken stad eller kommun i Sverige hade ni då valt att flytta till och leva resten av era liv i?
Ni får ett likvärdigt hus, bostad eller lägenhet till samma pris och hyra oavsett vilken stad eller plats ni väljer men som ni inte får sälja. Vilken stad är sammantaget bäst eller trevligast i Sverige med er givna medellön att bo i? Vart hade ni flyttat?
Citera
2024-02-11, 03:14
  #2
Medlem
alfredswishcocks avatar
Faktorer så som bland annat kommunalt skattetryck, geografiskt läge, närhet till vad ni vill men utan bias till där ni redan bor, klimat, natur, demografi, lagom antal många eller få invånare, utbud att spendera era medellöner i, dess omgivning eller varhelst med alla betydelsefulla omständighet för er. Vilken stad eller kommun väljer ni och varför?
Citera
2024-02-11, 04:27
  #3
Medlem
OneTaps avatar
hade bott kvar i stockholm. här finns allt o alla som e nåt =)
Citera
2024-02-11, 05:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfredswishcock
Vart hade ni flyttat?
Utan att funderat speciellt mycket, så säger jag Malmö. Närheten till sydligare Europa lockar.
Citera
2024-02-11, 05:34
  #5
Medlem
Någon mindre ort i Norrland. Bara det finns hyfsad internetuppkoppling är jag nöjd. Har ingen större lust att frottera med folk. Ett hus där borde jag kunna köpa utifrån mitt nuvarande boende och utan att ta lån. Då kan jag skaffa hundar och katter dessutom vilket jag saknar.
Citera
2024-02-11, 05:59
  #6
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Den kungliga huvudstaden är Sveriges medelpunkt, resten är bara dåliga förorter och ”fint på sommaren”, Stockholm blir valet!
Citera
2024-02-11, 08:04
  #7
Medlem
Vitiss avatar
Mariefred.
Fin, vänlig och nära Stockholm (om man vill åka dit).
Citera
2024-02-11, 10:46
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfredswishcock
Räknat på båda könen 2024 i dagsläget så är medianlönen 34.200 kr brutto medan medellönen är 38.300 kr, också den före skatt. Bortsett från att ni kanske är bias till där ni redan bor eller är uppväxta, har vänner och annat idag, vilken stad eller kommun i Sverige hade ni då valt att flytta till och leva resten av era liv i?
Ni får ett likvärdigt hus, bostad eller lägenhet till samma pris och hyra oavsett vilken stad eller plats ni väljer men som ni inte får sälja. Vilken stad är sammantaget bäst eller trevligast i Sverige med er givna medellön att bo i? Vart hade ni flyttat?

Skulle aldrig få för mig att flytta. Jag har byggt huset precis som jag vill ha det och på den plats jag valt så även om det skulle handla om likvärdigt hus så finns det ingen bättre plats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback