Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-13, 13:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Vilken person ska man tacka om man hittar en guldklimp i en flod? Räcker det inte med att bara bli glad?

Jo, lol
Citera
2024-02-13, 15:24
  #14
Medlem
grekkoz1s avatar
Otack är världens lön.
Man blir ofta inte uppmärksammad för att ha gjort en god gärning.
Man får sällan tack.

Mitt personliga interna motto förut var oftast "va fan klagar jag för, jag blir ju kompenserad, med vilken rätt kan jag då klaga", och det funkade för mig att balansera vissa delar och portioner utav exempelvis ett arbete. Precis som med guldklimpen, som endast fungerar för oss människor och möjligen skator, så blir ju värdet i guldet självaste lönen, vilket gör att du inte behöver känna tacksamhet för/mot/till någon, för guldet erhåller en viss standard.
Men ett vackert väder kan man känna sig tacksam för, då det kanske inte kommer så ofta.
Citera
2024-02-13, 15:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Otack är världens lön.
Man blir ofta inte uppmärksammad för att ha gjort en god gärning.
Man får sällan tack.

Mitt personliga interna motto förut var oftast "va fan klagar jag för, jag blir ju kompenserad, med vilken rätt kan jag då klaga", och det funkade för mig att balansera vissa delar och portioner utav exempelvis ett arbete. Precis som med guldklimpen, som endast fungerar för oss människor och möjligen skator, så blir ju värdet i guldet självaste lönen, vilket gör att du inte behöver känna tacksamhet för/mot/till någon, för guldet erhåller en viss standard.
Men ett vackert väder kan man känna sig tacksam för, då det kanske inte kommer så ofta.

Skator xD
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback