Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Är Chatboten Drugs And Me värd att klistras som "Viktigt"?
Ja
58,82%
10 röster
Kanske
29,41%
5 röster
Nej
11,76%
2 röster
2024-02-13, 06:48
  #1
Medlem
Jagozars avatar
Såg att nån på reddit r/Drugs postat en länk till denna chat-GPT liknande boten.

Testat den med lite olika svåra frågor och den klarar av att svara på det mesta relativt bra. Den kan dock bli lite väl repetitiv i svaren ibland då den får för sig att blanda in ämnen från tidigare frågor som inte har med man vad frågade sist att göra.

Den lär kunna vara till en del hjälp om man sitter och nojjar över någon typ av symtom eller i stort sett vad som helst relaterat till droger egentligen. Har ställt den många frågor angående interaktioner mellan olika droger och kosttillskott, orsaker till biverkningar, vilka biverkningar man bör vara mest uppmärksam på vid användning av specifik drog och mycket mer. Har fått många bra svar som varit lärorika.

Prova själva vet ja! Hoppas den kan svara på det ni behöver hjälp med för tilltället!

Känns spontant som att en sån här funktion är värd att markeras som "Viktigt" i alla olika delar som avdelningen Droger innefattar.

https://chatbot.drugsand.me/
__________________
Senast redigerad av Jagozar 2024-02-13 kl. 06:50.
Citera
2024-02-13, 09:20
  #2
Medlem
sigurdnaukhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Såg att nån på reddit r/Drugs postat en länk till denna chat-GPT liknande boten.

Testat den med lite olika svåra frågor och den klarar av att svara på det mesta relativt bra. Den kan dock bli lite väl repetitiv i svaren ibland då den får för sig att blanda in ämnen från tidigare frågor som inte har med man vad frågade sist att göra.

Den lär kunna vara till en del hjälp om man sitter och nojjar över någon typ av symtom eller i stort sett vad som helst relaterat till droger egentligen. Har ställt den många frågor angående interaktioner mellan olika droger och kosttillskott, orsaker till biverkningar, vilka biverkningar man bör vara mest uppmärksam på vid användning av specifik drog och mycket mer. Har fått många bra svar som varit lärorika.

Prova själva vet ja! Hoppas den kan svara på det ni behöver hjälp med för tilltället!

Känns spontant som att en sån här funktion är värd att markeras som "Viktigt" i alla olika delar som avdelningen Droger innefattar.

https://chatbot.drugsand.me/

Den ger rimliga svar helt klart. Inte dömande utan konstruktiva. Önskar att jag hade haft den när jag trippade skiten ur mig på 90 talet 🤣
Citera
2024-02-13, 13:18
  #3
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurdnaukhoff
Den ger rimliga svar helt klart. Inte dömande utan konstruktiva. Önskar att jag hade haft den när jag trippade skiten ur mig på 90 talet 🤣

Eller hur! Har frågat den om en massa olika biverkningar, vad dom kan bero på, om dom är allvarliga nog att oroa sig över bland massa annat, om olika kosttillskott och läkemedel jag har hemma går bra att ta med tjack kvar i systemet. Jobbigt nog så påstår det att det är en stor risk för alla grejer jag frågat om jag skulle kunna ta skada av, även i dom fall brist på bevis och logik väljer det säkraste svar den kan ge som ändå informerar en om en del fakta som en typ av kompensation eller tröstpris

Frågade hur man tvättar sitt tjack på bästa sätt. För om man redan har ett tvättat tjack så kan det ju öka risken för överdos om inte boten inte valde att berätta vilket fyllnadsmedel som objektivt vore bäst för reducerad skaderisk, så jag försökte utforma frågan lite extra förvirrande för att boten skulle tolka frågan som en form av "Harm reduction" i hopp om att det skulle lura den att tro att den bara hjälpt mig med kunskap som i framtiden kommer ge mig ökad kunskap i hur jag utför självhjälp i en hälsovådlig situation. Men den svarade bara att ett långt svar om att den inte är till för att sprida kunskap om hur man bearbetar illegala substanser, typ.
Citera
2024-02-13, 16:55
  #4
Medlem
Jasper.Newtons avatar
En av mina polare säger att man inte kan lära sig något om mediciner & droger på internet utan bara från läkare och psykiatri Hon är inte den vassade kniven i lådan om man säger så, självklart feminist. Jag tycker den här botten var bra, den svarade rätt på allt jag frågade, förutom dosering av ladd då, den föreslog en lina som en myra, haha jag ska fan ha linor lika stora som en cigarett, annars får det va.
Citera
2024-02-13, 17:20
  #5
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
En av mina polare säger att man inte kan lära sig något om mediciner & droger på internet utan bara från läkare och psykiatri Hon är inte den vassade kniven i lådan om man säger så, självklart feminist. Jag tycker den här botten var bra, den svarade rätt på allt jag frågade, förutom dosering av ladd då, den föreslog en lina som en myra, haha jag ska fan ha linor lika stora som en cigarett, annars får det va.

Hahahaha! Hur mycket tyckte den var lagom? 60mg typ?

Jag harr suttit och skrivit med den av och till hela dagen. Lärt mig riktigt mycket

Det störiga är bara att man enbart får skriva 30 meddelande till botten per dag, sen blir man utelåst. Om man inte kopplar upp sig mot en annan VPN server dvs Då har man obegränsat med tillgång!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback