Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-14, 22:56
  #1
Medlem
Hello . Ska åka med familjen till Portugal nästa vecka .

Gjorde tabben att sonens pass har gått ut.

Har ansökt om nytt men tveksamt om det hinner komma . Sonen har dock dubbelt medborgarskap, så han har också mexikanskt pass . (Liksom min fru)

Borde inte vara några problem att åka på det passet till Portugal va? Tillhör ju Schengenområdet . Kanske ser lite skumt ut när vi andra åker på våra svenska pass (min fru kan ta med sitt mexikanska eventuellt)


Nån som gjort nått liknande ?
Citera
2024-02-14, 23:05
  #2
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo82
Hello . Ska åka med familjen till Portugal nästa vecka .

Gjorde tabben att sonens pass har gått ut.

Har ansökt om nytt men tveksamt om det hinner komma . Sonen har dock dubbelt medborgarskap, så han har också mexikanskt pass . (Liksom min fru)

Borde inte vara några problem att åka på det passet till Portugal va? Tillhör ju Schengenområdet . Kanske ser lite skumt ut när vi andra åker på våra svenska pass (min fru kan ta med sitt mexikanska eventuellt)


Nån som gjort nått liknande ?

Nejdå det borde vara lugnt, ni reser ju inom EU. Det hade varit skillnad om ni skulle resa in eller ut från EU.
Skulle bli förvånad om dom ens kollar era pass.
Citera
2024-02-14, 23:43
  #3
Medlem
mrsimps avatar
Fån de flesta både nord, mellan- och sydamerikanska länder behövs inget visum till EU för kortare vistelse än tre månader. Undantag kan finnas men jag tror inte att Mexiko hör dit.
Citera
2024-02-15, 00:13
  #4
Medlem
Negercps avatar
Jag var tillsammans med ett luder från Mexiko för några år sedan. Inte det minsta problem för henne att resa in i Sverige, det blev lite grinigt dock på utresan eftersom hon stannade över 3 månader.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3588385

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback