Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-19, 20:47
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Tänkte precis skriva att det inte sker så mycket våldtäkter nuförtiden men läste nyss att det skett en gruppvåldtäkt på en flicka i Nydala i helgen.
Kan förstå dig att du inte vill bo i Malmö om du har barn, speciellt en dotter.
Kommer med största sannolikhet flytta ifrån Malmö den dagen jag får barn.
Ja vi försöker allt vi kan, de är väldigt utsatta båda två i skolan och skolan där de går är absolut inte den värsta heller. Och ändå är de så utsatta. Riktigt sjukt faktiskt.


Och man märker islamiseringen mycket, även lärare och rektorer är det, fick samtal av rektorn en gång att min dotter skulle gå hem för hon hade ett för kort och tajt linne på sig. Och det var alltså ett maglinne. Så stört va. Man skulle kontakta media när det hände men vi var så chockade.
Citera
2024-02-20, 00:10
  #26
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Ja vi försöker allt vi kan, de är väldigt utsatta båda två i skolan och skolan där de går är absolut inte den värsta heller. Och ändå är de så utsatta. Riktigt sjukt faktiskt.


Och man märker islamiseringen mycket, även lärare och rektorer är det, fick samtal av rektorn en gång att min dotter skulle gå hem för hon hade ett för kort och tajt linne på sig. Och det var alltså ett maglinne. Så stört va. Man skulle kontakta media när det hände men vi var så chockade.

Har en familjevän som varit lärare på en mellanstadieskola i innerstan runt carolikvarteren. Hon har varit där i minst 10-15 år som lärare men valde att lämna i i slutet av förra året. Elever och föräldrar till muslimska barn gav upp alla försök att dölja sitt judehat och självklart satte skolan inte ner foten utan kuvade sig som vanligt. Hon har alltid varit väldigt vänster, på gränsen till naiv enligt mig, men när jag träffade henne i julas lät det väldigt annorlunda.
Tror tyvärr inte du fått uppmärksamhet i traditionell media angående din dotters hemskickan. Antingen vågar journalister inte eller så ser de inte problemen precis som skolor, majoriteten av politiker och andra beslutfattare.

Måste erkänna att jag känner mig både maktlös och på gränsen till orolig för framtiden. Är i åldern där barn börjar bli aktuellt. Är främst orolig för hur deras uppväxt kommer att se ut med tanke på allt från problemen kring migration till hela transdebatten.

Lyssnade på ett 15 minuters poddavsnitt igårkväll i podden kvartal. Det bekräftade lite att du hade inte fått något gehör hos media om din dotter så blev sexuellt trakasserad där gärningsmannen var en arab eller afrikan på hennes skola.

Så här beskrivs avsnittet:
” När jag som journalist började skriva om Sveriges migrationspolitik så varnades jag av kolleger som jämställde mig med Trump och Avpixlat.

Henrik Höjer ser tillbaka på sin kamp mot den svenska självcensuren.”
Citera
2024-02-24, 17:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Jag tror inte en jävla sekund på att en svensk FRIVILLIGT sätter sig i ett ghetto om den egna ekonomin tillåter nåt bättre. Inte en chans!

Enligt fb är jag inte svensk me inte ens jag skulle frivilligt flytta till några av dom 10+utsatta områdena i Stockholm...
Citera
2024-02-24, 20:33
  #28
Avstängd
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Enligt fb är jag inte svensk me inte ens jag skulle frivilligt flytta till några av dom 10+utsatta områdena i Stockholm...

Hehe bara i nordvästra Stockholm är det över 10+. Jag skulle tippa på att No-Go-zonerna är bortåt 200 stycken. Du kan börja med att ta fram en t-banekarta och räkna, när du är klar med den kan du fortsätta med pendeltågsstationerna. Fy fan det är mörkt.
Citera
2024-02-24, 22:32
  #29
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Dom flesta jag känner trivs helt okej där dom bor iaf. Det är av nån anledning mest folk som inte bor i förorterer eller utsattaområden som snackar om hur katastrof det är.

Där jag bott har majoriteten av dem Omkring mig varit hyggliga barnfamimjer och pensionärer. Inget att bli speciellt upprörd över.

This. Kunde inte skrivit det bättre själv!

Särskilt på senare år har utvecklingen också gått i en tydligt positiv riktning, under 2023 har exempelvis antalet öppna drogscener minskat kraftigt i Stockholms län.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...stockholms-lan
Källa: Länsstyrelsen Stockholms län, presenterat av SVT.
Citera
2024-03-02, 21:28
  #30
Medlem
Nyans2026s avatar
I vissa vänsterkrestar så ses det som trendigt att bo i dessa så kallade utsatta områden.
Man kan i alla fall ge dom kredd för att leva som dom lär.
Citera
2024-03-02, 21:50
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Vet att Lena Andersson* bor i Tensta och även Bejamin Dousa, dock är han ju ej etnisk svensk

Sångerskan - har det gått så illa beklagar hon är trevlig o söt

B D lär ju inte bo kvar så länge - köper sig bort snart när han fått ihop löner o kulor

Hur stor är risken för bilinbrott o skit när man bor i dessa områden o har bil????
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback