Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-19, 00:29
  #1
Avstängd
Full-Retards avatar
https://m.youtube.com/watch?v=s1P4pg...aW5kaG92ZW4%3D

Ok Krav Maga är jättebra osv, vet.

Dock vette fan hur de tänker kring den här ”reklamen”.

Plotline, en tjej blir rånad vid en bankomat, sen får man se hur hon tränar Krav. En massa uppvärmning, lite flashiga pistolavväpningar och så duttar hon lite på mitts, babblar en massa på holländska.

Sen vid 4:00 får man äntligen se vad hon kan göra efter all träning, lol.

Clearar kniven från halsen, bra.
3 veka hammerfist mot huvudet, bra killface though.
Snubben tycker detta är typ skön massage, ler och tycker det är roligt.
Dags för en fällning som inte är så lätt för henne.
Om snubben tuppat av, av hammerfisten skulle han ha fallit av sig själv.
Nu är så inte fallet utan han bestämmer sig för att ta en tupplur med stängda ögon när han ändå ligger ned.
Kvinnan gör några benskak utan kroppstyngd bakom, tar kniven och springer iväg, dumpar kniven efter några meter så den sömnige rånaren kan råna nån ny när han känner sig pigg igen.
__________________
Senast redigerad av Full-Retard 2024-02-19 kl. 00:47.
Citera
2024-02-19, 00:40
  #2
Medlem
Min fråga är följande:

Är man beredd att dö 500kr, 1000kr eller kanske 5000kr ponera nu att jag utgår från scenariot som tjejen befinner sig i. Mitt liv är värt mer än så och 5000kr kan jag jobba ihop väldigt enkelt. Men skulle man bli knivstucken för att jag slåss för 5000kr... de skulle jag aldrig göra.
Citera
2024-02-19, 00:46
  #3
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Min fråga är följande:

Är man beredd att dö 500kr, 1000kr eller kanske 5000kr ponera nu att jag utgår från scenariot som tjejen befinner sig i. Mitt liv är värt mer än så och 5000kr kan jag jobba ihop väldigt enkelt. Men skulle man bli knivstucken för att jag slåss för 5000kr... de skulle jag aldrig göra.

Det handlar inte om pengarna utan om att Krav Maga är bäst!
Dessutom kan ju de sticka dig ändå för deras egna nöjes skull, better to live as a warrior than die as a coward!
Citera
2024-02-19, 01:12
  #4
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
https://m.youtube.com/watch?v=s1P4pg...aW5kaG92ZW4%3D

Ok Krav Maga är jättebra osv, vet.

Dock vette fan hur de tänker kring den här ”reklamen”.

Plotline, en tjej blir rånad vid en bankomat, sen får man se hur hon tränar Krav. En massa uppvärmning, lite flashiga pistolavväpningar och så duttar hon lite på mitts, babblar en massa på holländska.

Sen vid 4:00 får man äntligen se vad hon kan göra efter all träning, lol.

Clearar kniven från halsen, bra.
3 veka hammerfist mot huvudet, bra killface though.
Snubben tycker detta är typ skön massage, ler och tycker det är roligt.
Dags för en fällning som inte är så lätt för henne.
Om snubben tuppat av, av hammerfisten skulle han ha fallit av sig själv.
Nu är så inte fallet utan han bestämmer sig för att ta en tupplur med stängda ögon när han ändå ligger ned.
Kvinnan gör några benskak utan kroppstyngd bakom, tar kniven och springer iväg, dumpar kniven efter några meter så den sömnige rånaren kan råna nån ny när han känner sig pigg igen.
Det fejkade rånet ser mycket riktigt ut att vara regisserat av klass 8A i Säffle som ska göra ett inlämningsprojekt om reklamfilm. De kunde ju kanske ha betalat nån reklamfirma istället. Är det de du stör dig på, eller stör du dig på att Krav Maga inte funkar?
Citera
2024-02-19, 01:23
  #5
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det fejkade rånet ser mycket riktigt ut att vara regisserat av klass 8A i Säffle som ska göra ett inlämningsprojekt om reklamfilm. De kunde ju kanske ha betalat nån reklamfirma istället. Är det de du stör dig på, eller stör du dig på att Krav Maga inte funkar?

Det är själva videon som kanske skulle ligga under roliga klipp.
Men samtidigt säger det något om i allafall den klubben som valt att publicera det och till viss del, inte så stor dock, om mentaliteten i Krav Maga (min personliga åsikt).
Citera
2024-02-19, 01:34
  #6
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det är själva videon som kanske skulle ligga under roliga klipp.
Men samtidigt säger det något om i allafall den klubben som valt att publicera det och till viss del, inte så stor dock, om mentaliteten i Krav Maga (min personliga åsikt).
Tja kanske det. Men det är väl lite som ostiga Hong Kong-rullar. Där skurkarna, trots att de ha omringat hjälten, alltid väljer att gå en mot en för att få stryk en i taget. Jag vet inte vad det säger om kung fu eller så egentligen. Men helt klart ser ju den där reklamfilmen förjävla bisarr ut, det kan jag hålla med om.
Citera
2024-02-19, 01:58
  #7
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tja kanske det. Men det är väl lite som ostiga Hong Kong-rullar. Där skurkarna, trots att de ha omringat hjälten, alltid väljer att gå en mot en för att få stryk en i taget. Jag vet inte vad det säger om kung fu eller så egentligen. Men helt klart ser ju den där reklamfilmen förjävla bisarr ut, det kan jag hålla med om.

Jo, skulle själv tyckt denna strategi varit bättre Krav, utan att ha tränat Krav själv.

Motståndaren hotar med kniv i forehandgrepp mot hals med höger arm.
Res sakta armarna uppåt för att visa att du inte är beväpnad, visa underlägsenhet.
Agera, egna vänster monkey grip knivhandled fixera nedåt/mot egen bröstkorg, höger palmstrike mot ansiktet samtidigt.
Höger knä/underben mot skrev höger hand grepp runt nacken på motståndarens högersida samtidigt egen vänsterarm nedåt åt vänster uträtad (för att inte skäras av kniven när motståndarens kroppshållning kollapsar).
1 knä sen ett uppåtknä med frontkick snap som träffar i bröstkorg eller haka/ansikte, eller som träffar skrev om motståndaren är upprät fortfarande, innan foten sätts ned..
Steg fram med höger sparka mot skrevet med vänster, eller mot hakan om motståndaren sitter på rumpan.

Ta motståndarens plånbok, spring.
__________________
Senast redigerad av Full-Retard 2024-02-19 kl. 02:04.
Citera
2024-02-19, 02:35
  #8
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jo, skulle själv tyckt denna strategi varit bättre Krav, utan att ha tränat Krav själv.

Motståndaren hotar med kniv i forehandgrepp mot hals med höger arm.
Res sakta armarna uppåt för att visa att du inte är beväpnad, visa underlägsenhet.
Agera, egna vänster monkey grip knivhandled fixera nedåt/mot egen bröstkorg, höger palmstrike mot ansiktet samtidigt.
Höger knä/underben mot skrev höger hand grepp runt nacken på motståndarens högersida samtidigt egen vänsterarm nedåt åt vänster uträtad (för att inte skäras av kniven när motståndarens kroppshållning kollapsar).
1 knä sen ett uppåtknä med frontkick snap som träffar i bröstkorg eller haka/ansikte, eller som träffar skrev om motståndaren är upprät fortfarande.
Steg fram sparka mot skrevet med vänster.

Ta motståndarens plånbok, spring.
Ja jo. Men just sådär har väl folk tjafsat med varandra om olika kampsporter sedan urminnes tider. Boxare tycker thaiboxare bara fånar sig, eftersom man (åtminstone erfaren boxare) ser en spark komma på fem mils avstånd. Thaiboxare tycker att boxare står och vevar i onödan när man bara kan hålla motståndaren på avstånd med sparkar för att spara energi. Etc etc.

Men jo, den där reklamfilmen lär ju inte direkt locka fler utövare. Kanske en handfull tonårstjejer som tycker det ser fränt ut att man "bara göra såhär..." för att knocka en rånare. Filmsnutten är ju pinsamt dålig.
Citera
2024-02-19, 09:06
  #9
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Krav Maga är skämt och ett sätt att pröjsa från efterblivna feministkvinnor som tror att de äntligen kan sänka män.

Riktiga män kör riktig MMA. Inte någon jävla fittskit. Krav Maga lär dig inte någonting alls.
Vad ska då kvinnor och alla falska män träna?
Om du inte lär dig något av Krav Maga säger det mer om dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback