Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-20, 19:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Det står inget om "indirekt länkning". Det du citerar handlar om att länka uppgifter till en person, inte att länka en länk på internet.

Flashback hostar inte filerna. Det är en viktig skillnad. Och som en tidigare postare sa så är det inte ett fullständigt register av dokument.
Jag läste på innan och där nämndes "indirekt länkning" och vem som hostar det saknar betydelse. Det eller om upplägget innebär ett register är inte det viktiga. Det viktiga är som admin skriver att man själv måste hålla reda på lagarna och i detta fall tror jag det inte är tillåtet men naturligtvis svårt att göra något åt eftersom alla är anonyma. Skulle vara intressant om saken testades i domstol, först då har vi svaret.
__________________
Senast redigerad av defectum 2024-02-20 kl. 19:38.
Citera
2024-02-21, 01:14
  #14
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defectum
Jag läste på innan och där nämndes "indirekt länkning" och vem som hostar det saknar betydelse. Det eller om upplägget innebär ett register är inte det viktiga. Det viktiga är som admin skriver att man själv måste hålla reda på lagarna och i detta fall tror jag det inte är tillåtet men naturligtvis svårt att göra något åt eftersom alla är anonyma. Skulle vara intressant om saken testades i domstol, först då har vi svaret.
Indirekt länkning har prövats i domstolen i Piratebaymålet (med resultatet att de var skyldiga), och om du sprider information på ett olagligt sätt så spelar det så klart ingen roll om materialet är hostat på din egen dator eller inte. Men det är inte Flashback som hostar eller länkar dokumenten, det är användarna. Flashback är inte ansvariga för det.
Citera
2024-02-22, 02:28
  #15
Moderator
NewDeers avatar
Förtydligat rubriken /mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback