Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 14:30
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
Japp, deras testo sjunker drastiskt. Nu för tiden är det dessutom mest feminina män som blir pappor så nuvarande pappor är i princip kvinnor. Nästan
är andra hormoner som ändras också, du kan googla och läsa själv
Citera
2024-02-23, 14:41
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
är andra hormoner som ändras också, du kan googla och läsa själv

Det är sant.
Testosteron sjunker och prolaktin ökar. Prolaktin är ett hormon som vanligtvis förknippas med amning hos kvinnor. LOL! Chatt GPT skvallrade om detta.

Deras redan låga testosteronnivåer sjunker. De var låga från start då vår kultur försöker uppmana kvinnor att skaffa barn med sojapojkarna. Antagligen något som sojisarna åstadkommit genom att promota sådan media etc. Minns redan i plugget hur de där små stöddiga med emofrilla försökte kasta skugga på atleterna.
Citera
2024-03-14, 03:01
  #171
Medlem
Feminismen är en judisk skapelse och judarna styr över kapitalet så ja feminismen är en höger rörelse.

Hur kommer det sig annars att alla stora företag anamat pride trans och kvotera in kvinnor.
Citera
2024-03-18, 14:33
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
Varför pratas det inte mer om att feminism i första hand är borgerligt? Mer exakt att feminism i första hand är kapitalistiskt. Det är alltid prat om vänsterliberaler med rakade skallar, men den mesta feminismen är utan tvekan marknadsliberal. Hela corperate woke-grejen är ju i högsta grad kapitalistisk.
På Linkedin så blir man översvämmad av inlägg om hur fantastiskt det är att någon kvinna är CEO för något genomkapitalististisk företag med slogans som "Hashtag Girlboss", "Female empowerment" osv.
I grund och botten är det så, dvs att Feminism handlade alltid om att göra kvinnor till konsumenter av företagens produkter. Men de som kallar sig för feminister, röstar vanligtvis vänster. Jag ser Feminism som en del av globalismen, och globalism är varken vänster eller höger. Faktum är att vänster och höger existerar egentligen inte längre. Kampen står mellan liberala globalister och konservativa nationalister.
Citera
2024-03-18, 15:11
  #173
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
Varför pratas det inte mer om att feminism i första hand är borgerligt? Mer exakt att feminism i första hand är kapitalistiskt. Det är alltid prat om vänsterliberaler med rakade skallar, men den mesta feminismen är utan tvekan marknadsliberal. Hela corperate woke-grejen är ju i högsta grad kapitalistisk.
På Linkedin så blir man översvämmad av inlägg om hur fantastiskt det är att någon kvinna är CEO för något genomkapitalististisk företag med slogans som "Hashtag Girlboss", "Female empowerment" osv.

Jag vänder mig emot att sätta likhetstecken mellan höger och borgerligt. Det finns säkerligen vissa borgerliga inslag i delar av feminismen, men så särskilt mycket höger har jag svårt att hitta. Det fanns för länge sedan kvinnosakskvinnor m fl som var höger, men de skulle säkerligen inte klassificeras som feminister i vår tid.
Citera
2024-04-03, 11:43
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag vänder mig emot att sätta likhetstecken mellan höger och borgerligt. Det finns säkerligen vissa borgerliga inslag i delar av feminismen, men så särskilt mycket höger har jag svårt att hitta. Det fanns för länge sedan kvinnosakskvinnor m fl som var höger, men de skulle säkerligen inte klassificeras som feminister i vår tid.

Den mesta feminismen är kapitalistisk. Obestridbart faktum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback