Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-19, 23:10
  #1
Medlem
knastrumpors avatar
började nyss med atomoxetin för add, ska ta en på kvällen men jag får svårt att sova då så började ta på morgonen.
vaknade och tog en idag, sen på kvällen gick larmet i telefon för att påminna om medicin, efter det gick jag och duschade och borstade tänder.
vet att jag tog en när jag efter jag borstade tänder, osäker men tror jag tog tog en när larmet gick också.
jag tog på kvällen för jag inte tänkte på att jag tog på morgonen.
ska ta 25mg om dagen, tror jag tagit 50 eller 75 idag.
känner mig bara sjukt trött och jag var lite skakig förut, inget annat än så.
Citera
2024-02-19, 23:14
  #2
Medlem
ingen fara
Citera
2024-02-19, 23:38
  #3
Medlem
Permafloxs avatar
Symtomen vid akut och kronisk överdosering är gastrointestinala (diarré, kräkningar, regurgitation, slem eller blod i avföring, buksmärta, förstoppning, aptitförändringar, viktminskning och gasbildning), somnolens (Sömnighet, sjuklig trötthet), yrsel, tremor och onormalt beteende.
Citera
2024-02-19, 23:39
  #4
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knastrumpor
började nyss med atomoxetin för add, ska ta en på kvällen men jag får svårt att sova då så började ta på morgonen.
vaknade och tog en idag, sen på kvällen gick larmet i telefon för att påminna om medicin, efter det gick jag och duschade och borstade tänder.
vet att jag tog en när jag efter jag borstade tänder, osäker men tror jag tog tog en när larmet gick också.
jag tog på kvällen för jag inte tänkte på att jag tog på morgonen.
ska ta 25mg om dagen, tror jag tagit 50 eller 75 idag.
känner mig bara sjukt trött och jag var lite skakig förut, inget annat än så.

Ring giftinformationscentralen, 112. Du har symptom på förgiftning.
Citera
2024-02-20, 00:59
  #5
Medlem
Kom ihåg att jag flippa ur totalt i kombinationen strattera och alkohol.. fick sånna hemska rage-attacker som inte gick att stoppa. Inte ensam om det heller.
Citera
2024-02-20, 10:21
  #6
Medlem
Permafloxs avatar
Hur gick det?
Citera
2024-02-20, 12:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knastrumpor
började nyss med atomoxetin för add, ska ta en på kvällen men jag får svårt att sova då så började ta på morgonen.
vaknade och tog en idag, sen på kvällen gick larmet i telefon för att påminna om medicin, efter det gick jag och duschade och borstade tänder.
vet att jag tog en när jag efter jag borstade tänder, osäker men tror jag tog tog en när larmet gick också.
jag tog på kvällen för jag inte tänkte på att jag tog på morgonen.
ska ta 25mg om dagen, tror jag tagit 50 eller 75 idag.
känner mig bara sjukt trött och jag var lite skakig förut, inget annat än så.

Absolut ingen fara, du kommer märka DIREKT om det är nått som är farligt, tro mig.
Citera
2024-02-21, 00:40
  #8
Medlem
knastrumpors avatar
Uppdatering: det gick bra, satt vaken hela natten och pratade med en kompis i telefon, sjukanmälde mig och somnade efter lunch.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback