Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-02, 08:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Här har du Dolph solo i olika åldrar. Guld för bögar kanske, men jag lyfter detta för att åskådliggöra att män alltid är attraktiva, oavsett ålder. Om de är framgångsrika. De är däremot alltid fertila, och snygga med rynkor och ärr.

https://www.youtube.com/watch?v=W4wdm3aU354

Så du tänder på åldrade män och unga kvinnor? ok. Men dåså: go for it. Satsa på åldrande bi/homo män och unga hetero/bi kvinnor. Du behöver inte racka ner på åldrande kvinnor eller unga män för det.

Jag anser som jag skrivit tidigare. Att både män och kvinnor är som attraktivast vid 30 års ålder. Då har de barnsliga dragen försvunnit, men de har fortsatt ungdomlig spänst. Och båda könen är fertila vid 28-32 års ålder. Men vackrast och sexigast är min störa kärlek som närmar sig 50.
Citera
2024-03-02, 09:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Åldrandet. Män åldras generellt sett bättre och är fertila under hela sin livstid, om man tar hand om sig själv. Kvinnor åldras generellt sämre utseendemässigt, och deras fertilitet störtdyker efter 30-35-års ålder. Som en man i övre medelåldern så upplever jag bara ökande status med ökande ålder. Kvinnor har sin storhetstid kring 15-25 år, vid ferilitetens pik, vilket manifesteras i fitthybris, kravlistor och narcissistiska tendenser. Sedan är det slutlekt för evigt. Poetisk rättvisa?

Detta kan åskådliggöras med dessa två herrars utseende över en livscykel:

https://www.youtube.com/watch?v=yMClqI01u_s

PS: Videon extrapolerad på slutet.

Topic:

Vad anser ni om detta?

Åldras bättre? Män dör betydligt tidigare än kvinnor och är oftare sjukare som åldringar än kvinnor.
Citera
2024-03-07, 06:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Åldras bättre? Män dör betydligt tidigare än kvinnor och är oftare sjukare som åldringar än kvinnor.

Ja, låt säga att du och jag är mellan 50 år och 60 år, vilket är troligt. Jag träffar på en ung tjej, och du träffar på en ung kille. Vem har störst chans att få barn?
Citera
2024-03-07, 06:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Åldras bättre? Män dör betydligt tidigare än kvinnor och är oftare sjukare som åldringar än kvinnor.

Här har du en 78-årig man. Känns han trött? Hell no! Är han infertil? Hell no? Har han en skrabbig partner? Hell no! Har han pondus? Hell yeah!

https://www.youtube.com/watch?v=Xl5z1o62gnQ
Citera
2024-03-07, 08:09
  #17
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, låt säga att du och jag är mellan 50 år och 60 år, vilket är troligt. Jag träffar på en ung tjej, och du träffar på en ung kille. Vem har störst chans att få barn?
Varken män eller kvinnor bör skaffa barn vid den åldern, det är oschyst mot barnet.

Inget kön är överlägset det andra, vi är skapade för att komplettera varandra.
Citera
2024-03-07, 10:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, låt säga att du och jag är mellan 50 år och 60 år, vilket är troligt. Jag träffar på en ung tjej, och du träffar på en ung kille. Vem har störst chans att få barn?

Vad har det med vad du diskuterar att göra?

Ingen är "överlägsen" pga barn reproduktion, om du seriöst tror det så är ju kvinnan extremt överlägsen mannen kroppsligt. Hon har en kropp som verkligen kan producera ett barn.

Seriöst bara lägg ner ditt skit på detta forum.
Citera
2024-03-18, 04:20
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Inget kön är överlägset det andra, vi är skapade för att komplettera varandra.

Kloka ord!
Citera
2024-03-18, 18:27
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kloka ord!

Om feminister ansåg att män och kvinnor kompletterade varandra skulle vare sig feminismen eller mansrörelsen finnas. Tänkte inte på det eller?
Citera
2024-03-18, 21:42
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om feminister ansåg att män och kvinnor kompletterade varandra skulle vare sig feminismen eller mansrörelsen finnas. Tänkte inte på det eller?

Därför att det kvinnor bidrar med i komplementet gör att de ses som mindervärdiga. Och har historiskt i Sverige och i nutiden i världen gjort att kvinnor behandlas sämre på en mängd olika vis. Därav behövs feminismen.

Du kan läsa på om särartsfeminism. Den menar ju på att kvinnor och män kompletterar varandra, men att kvinnors bidrag ska ses och jämställas med männens bidrag. Och att kvinnor inte ska förtryckas, bara för att de är kvinnor.
Citera
2024-03-21, 16:45
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Därför att det kvinnor bidrar med i komplementet gör att de ses som mindervärdiga. Och har historiskt i Sverige och i nutiden i världen gjort att kvinnor behandlas sämre på en mängd olika vis. Därav behövs feminismen.

Du kan läsa på om särartsfeminism. Den menar ju på att kvinnor och män kompletterar varandra, men att kvinnors bidrag ska ses och jämställas med männens bidrag. Och att kvinnor inte ska förtryckas, bara för att de är kvinnor.

Feminism är feminism. Att tala om olika sorters feminism är bara genomskinliga försök att rädda en kritiserad ideologi som stött på enormt mycket kritik.

Traditionella kvinnossysslor är något som jag personligen ser som mycket viktiga och värdefulla. Gillar man kärnfamiljen och traditionella värderingar så är ju detta en självklarhet.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2024-03-21 kl. 17:07.
Citera
2024-03-21, 16:53
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feminism är feminism. Att tala om olika sorters feminism är bara genosmskinliga försök att rädda en kritiserad ideologi som stött på enormt mycket kritik.

Traditionella kvinnossysslor är något som jag personligen ser som mycket viktiga och värdefulla. Gillar man kärnfamiljen och traditionella värderingar så är ju detta en självklarhet.

Det där är som att påstå att det bara finns en sorts musik. Fast musik finns i olika genrer. Likadant är det med feminism, den finns i olika förgreningar med en sak som förenar grenarna åt: att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män socialt, ekonomiskt och politiskt.

Ser man historiskt, så är bondesamhället det "traditionella". Det har människan levt under i längst tid. Och där jobbade man och kvinna sida vid sida.
Citera
2024-03-21, 17:05
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det där är som att påstå att det bara finns en sorts musik. Fast musik finns i olika genrer. Likadant är det med feminism, den finns i olika förgreningar med en sak som förenar grenarna åt: att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män socialt, ekonomiskt och politiskt.

Ser man historiskt, så är bondesamhället det "traditionella". Det har människan levt under i längst tid. Och där jobbade man och kvinna sida vid sida.

Read my lips: femin-ism. Vad har det med jämställdhet att göra? Ingenting naturligtvis, det handlar om kvinnoprivilegier och ett samhälle styrt av kvinnliga värderingar. Vi kan ju alla se facit på hur bra detta gick...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback