Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
Igår, 18:59
  #97
Medlem
Alkibiadess avatar
2:19 ungefär på Lovisa.

2:18.35 blev det. 6104 om man räknar med 6.51 i längden. 6072 om man räknar med 6.41 i längden.

Missar EM med 2-3 rankingpoäng om det inte är flera som lämnar återbud.
__________________
Senast redigerad av Alkibiades Igår kl. 19:27.
Citera
Igår, 20:41
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
2:19 ungefär på Lovisa.

2:18.35 blev det. 6104 om man räknar med 6.51 i längden. 6072 om man räknar med 6.41 i längden.

Missar EM med 2-3 rankingpoäng om det inte är flera som lämnar återbud.
Chansen finns nog att flera lämnar återbud. Skador eller att man prioriterar OS, och inte anser EM tillräckligt intressant, är två realistiska anledningar.
Citera
Igår, 22:31
  #99
Medlem
Stämmer det verkligen att det kan blåsa hur mycket som helst och ändå räknas som PB? Apropå att friidrott.se skriver att Lovisa klättrar till fjärde plats genom tiderna med 6104 poäng.

Jag letade fram ett liknande exempel; Klara Rådbos serie från Ljungby mångkamp 2021 som står som PB på friidrottsstatistik.se. Däremot hos WA som både 5564w och 5463 (det "vindgiltiga" resultatet räknat med 5.80 i stället för 6.13 i längd).

Inte konstigt att en har svårt att hålla reda på reglerna.

Edit: nu skrev jag kanske i fel tråd också (rörigt!)
__________________
Senast redigerad av sashilita Igår kl. 23:11.
Citera
Idag, 07:07
  #100
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sashilita
Stämmer det verkligen att det kan blåsa hur mycket som helst och ändå räknas som PB? Apropå att friidrott.se skriver att Lovisa klättrar till fjärde plats genom tiderna med 6104 poäng.

Jag letade fram ett liknande exempel; Klara Rådbos serie från Ljungby mångkamp 2021 som står som PB på friidrottsstatistik.se. Däremot hos WA som både 5564w och 5463 (det "vindgiltiga" resultatet räknat med 5.80 i stället för 6.13 i längd).

Inte konstigt att en har svårt att hålla reda på reglerna.

Edit: nu skrev jag kanske i fel tråd också (rörigt!)

Håller med och jag reagerade också när jag läste det på friidrott.se. Läser man för övrigt de svenska tävlingsreglerna så nämns inte 4.0m/s-regeln och det enda som nämns är vad som gäller för rekord men inget om vad som krävs för giltiga resultat. Även i sammanfattningarna av reglerna på friidrott.se är det enda som nämns vad som gäller för rekord men inget om giltiga resultat.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback