Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-26, 10:24
  #1
Medlem
RadioGaGas avatar
Östkusten mellan Gävle och Sundsvall eller västkusten mellan Göteborg och norska gränsen. Vilken kust är bäst om man vill bo lugnt och stilla, långt bort från utsatta områden och ghetton? Nackdelen med öst är att E4:an går där och att flera tunga industrier ligger där.
Citera
2024-02-26, 10:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Östkusten mellan Gävle och Sundsvall eller västkusten mellan Göteborg och norska gränsen. Vilken kust är bäst om man vill bo lugnt och stilla, långt bort från utsatta områden och ghetton? Nackdelen med öst är att E4:an går där och att flera tunga industrier ligger där.

Bohuslän är väl min personliga favorit. Om det är för nära så är det lika bra att flytta över till antingen Norge eller Finland. Östkusten har sin charm men för min del så är det meningslöst att bo längs en kust jag inte kan fiska på. Finns väl alltid sjöar och älvar, men något speciellt med hav för mig.
Citera
2024-02-26, 10:39
  #3
Medlem
Riddarhusets avatar
Öst.
E 4:an ligger en bit ifrån på flera ställen.
Själv har jag erfarenhet av båda.
Mellan Söderhamn och Glada Hudik.
Lägre priser.
------------
https://www.hemnet.se/bostad/fritids...gen-9-19833115
Citera
2024-02-26, 10:51
  #4
Medlem
donotbothers avatar
Inte mycket kan höras tråkigare än just Gävle och Sundsvall. Jag tror att min själ hade sprängts av jag vet inte vad över att bo i Sundsvall. Alltså tänk en dag i Sundsvall. Tänk ett år. Ångesten krymper under skinnet. I så fall längre ner på östkusten. Kalmar, Karlskrona och så men fy fan även för det. Jag behöver getton.
Citera
2024-02-26, 12:22
  #5
Medlem
Gävletrakten har i alla fall eländigt väder.
Citera
2024-02-26, 15:06
  #6
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donotbother
Inte mycket kan höras tråkigare än just Gävle och Sundsvall. Jag tror att min själ hade sprängts av jag vet inte vad över att bo i Sundsvall. Alltså tänk en dag i Sundsvall. Tänk ett år. Ångesten krymper under skinnet. I så fall längre ner på östkusten. Kalmar, Karlskrona och så men fy fan även för det. Jag behöver getton.
Just Sundsvall har en både grå och pundig känsla över sig. Antalet skummisar och missbrukare man stött på under livet som har en koppling till Sundsvall går knappt att räkna på fingrarna. Varför det är så vet jag inte.

Dessutom ser Sundsvall ganska deppigt ut. Runt omkring finns betydligt trevligare ställen.
Citera
2024-02-26, 15:30
  #7
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Just Sundsvall har en både grå och pundig känsla över sig. Antalet skummisar och missbrukare man stött på under livet som har en koppling till Sundsvall går knappt att räkna på fingrarna. Varför det är så vet jag inte.

Dessutom ser Sundsvall ganska deppigt ut. Runt omkring finns betydligt trevligare ställen.


Sundsvall har förvisso bara blivit utsedd till Sveriges vackraste stad och ser betydligt trevligare ut än Gävle, Umeå osv. Missbrukare och dylikt finns det gott om, men det gäller å andra sidan övriga städer i Sverige med. Dock verkar det finnas fler invandrare i Sundsvall än i flera andra norrländska orter.

Norrlandskusten är dock att föredra framför västkusten om man vill undvika getton, men då bör man sikta in sig på orter längre norrut, Skellefteå eller Piteå exempelvis.
Citera
2024-03-02, 10:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Sundsvall har förvisso bara blivit utsedd till Sveriges vackraste stad och ser betydligt trevligare ut än Gävle, Umeå osv. Missbrukare och dylikt finns det gott om, men det gäller å andra sidan övriga städer i Sverige med. Dock verkar det finnas fler invandrare i Sundsvall än i flera andra norrländska orter.

Norrlandskusten är dock att föredra framför västkusten om man vill undvika getton, men då bör man sikta in sig på orter längre norrut, Skellefteå eller Piteå exempelvis.

Hudiksvall är jättefint. Bara 15 tusen invånare men det är väl ett plus i sammanhanget?
Citera
2024-03-03, 01:26
  #9
Medlem
Adelaides avatar
Västkusten utan tvekan! Ostkusten är helt enkelt inte lika vacker.
Citera
2024-03-03, 13:19
  #10
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Västkusten utan tvekan! Ostkusten är helt enkelt inte lika vacker.

Det är bara synd att de pratar så konstigt på västkusten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback