Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-26, 17:01
  #13
Medlem
Om det är till någon hjälp, så kände jag henne i vårt tidigare liv. Faktum är att vi dejtade. Hon var lika jävlig då. Hon försökte alltid vara överlägsen oss andra.

Men när jag var med och uppfann glödlampan och fick uppmärksamhet för det, så kom hon ner på jorden igen.

Mitt råd är att uppfinna något av värde, det tycks göra henne mer ödmjuk - i alla fall i tidigare liv.
Citera
2024-02-26, 17:03
  #14
Medlem
Jag tycker att ts ska leta upp ännu en healer och få ett andra utlåtande.

Du kan ju självklart inte finna dig i att din kollega beter sig sådär.

Tänk om du var en ännu viktigare och smartare person i livet INNAN det trista, förra?
Din vän vill säkert också veta så att hon inte av misstag förolämpar någon f.d. kunglig och får dålig karma = sämre nästa liv!
Citera
2024-02-26, 17:31
  #15
Avstängd
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusKristersson
Ja, problemet är väl att jag fick ett ganska stort förtroende för just denna healern. Hon har lång erfarenhet, är diplomerad och har ett bra trackrecord i sina förutsägelser. Så det var nog tyvärr inget fel på henne, även om hon såklart kanske inte kan se allt.

Det är ju bara fantasier ändå. Du kan väl säga att du varit hos en ny healer. Målligan och att han sagt att du har varit Kleopatra.
Citera
2024-02-26, 18:37
  #16
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Det där kan vara märkligt.
Jag funderar på om du kan prata med din kollega på ämnet "värde" och om ni två i er relation sätter värde på t.ex vem ni är, ellee vem ni varit. Om konstigt svar, är det så att ni ska värderas utifrån vem ni är ellee vad ni åstadkommit. Alltså värderar du någon föe hur bra den varit på något eller på om ni har roligt ihop?
Citera
2024-02-26, 19:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeypikey
Jag tycker att ts ska leta upp ännu en healer och få ett andra utlåtande.

Eller i alla fall gå till kollegans healer och be om uppgifter till nu levande personer som delade tidigare liv med kollegan och luska lite i hur det låg till egentligen.

Lite så som man gör nu när någon kollega kommer med en fjong ny Tesla och skryter om sitt liv och man får gå bakvägen för att få sanningen.
Citera
2024-02-26, 20:30
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Jag var Luke Skywalker i mitt förra liv.

Mycket möjligt att du var det också. Den storyn har hänt på riktigt och det var under Orion wars.
Citera
2024-02-26, 22:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Eller i alla fall gå till kollegans healer och be om uppgifter till nu levande personer som delade tidigare liv med kollegan och luska lite i hur det låg till egentligen.

Lite så som man gör nu när någon kollega kommer med en fjong ny Tesla och skryter om sitt liv och man får gå bakvägen för att få sanningen.

Ingen seriös healer skulle gå med på det du föreslår. Det bryter mot alla etiska riktlinjer.
Citera
2024-02-26, 23:44
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusKristersson
Ingen seriös healer skulle gå med på det du föreslår. Det bryter mot alla etiska riktlinjer.

Men vad gör det om du går till en fifflar-healer det viktigaste är väl att sanningen kommer fram?
Citera
2024-02-26, 23:48
  #21
Medlem
prokaryotkungens avatar
Att det inte finns ETT enda hållbart bevis eller argument för att "tidigare liv" skulle vara verklighet, det avskräcker er alltså inte i er psykosliknande fantasivärld!?

Det blir bara så jävla roligt när hon bräcker din fantasivärld med sin fantasivärld och ni båda tar det på blodigt allvar.

Kan ni inte bara ha en bitchslapfight i detta livet i stället. Då har ni något roligt att minnas i era nästa liv också i stället för att ni var spottkoppstömmare respektive pottömmare åt farao (t)Ramses den åttonde.
Citera
2024-02-26, 23:52
  #22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusKristersson
Hej alla, jag och en kollega var på en tjänsteresa och såg en annons i den lokala tidningen om en healer. Vi började båda skoja lite om det, men efter en stund visade det sig att vi båda har ett faktiskt intresse i det paranormala. Ingen av oss trodde nog att vi skulle våga öppna upp om den här sidan av oss själva på en arbetsplats. I glädjen av att hitta en likasinnad har vi tillsammans utforskat vårt intresse för det paranormala och ockulta, specifikt tidigare liv. Under en gemensam guidad regressionsterapi kom det fram att hon hade varit en ganska framstående kvinna under sekelskiftet, en av de första kvinnorna inom något fält jag inte just nu kommer ihåg. Själv var min tidigare existens ganska händelselös och till det i det lägre samhällsskiktet. Nu till problemet, från att ha varit en ganska härlig kollega med fötterna på jorden upplever jag nu att hennes ego svält något enormt. Hon kan säga saker som - detta har jag varit med om tidigare och då gjorde vi så här. Jag har försökt att möta detta med att berätta mina erfarenheter från mina tidigare liv men då har det hänt att hon förlöjligat mig. Vad ska jag göra? En del av mig vill bara ha tillbaka min gamla härliga kollega men en annan del vill faktiskt sätta henne på plats - kan det finnas tidigare liv som är bättre än andra eller kan terapeuten ha missat något av/från mina tidigare liv. Känns osnyggt att skryta om tidigare liv men kanske är det jag som är missunnsam? Borde jag vara mer generös?

Till att börja med är regressionsterapi just ett terapeutiskt sätt att gestalta trauman som man kanske har svårt att få fram från nuvarande minnen.

Gestaltningen av ett tidigare liv är alltså inte att ses som historiskt korrekt, utan en spegling av ens inre, även om man har försökt hitta faktiska historiska personer under hypnos.

Din kompis verkar kort sagt lite eljest, och har missat poängen med vad det är man försöker få fram genom dessa "tidigare liv". Oavsett om de är rena fantasier eller absolut sanning, så är det lärdomen man är ute efter. Vad är det jag tar med mig från det tidigare livet som påverkar mig idag?

Du kanske ska styra din kompis mot denna typ av frågor istället.
Citera
2024-02-26, 23:55
  #23
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Jag tror att det bästa vore om ni båda två gick till en psykolog
Citera
2024-02-27, 01:54
  #24
Avstängd
Pungpuckels avatar
Hon får ju hosta fram några bevis om du nu ska tro på henne.

Jag har funderat på att prova regression själv, och då kommer jag ju självklart att söka upp personen jag var, och verkligen verifiera att ju denna personen har existerat och allt runt den stämmer (bostadsplats, jobb, utseende, familj m.m).

Annars faller det ju platt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback