Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-27, 13:41
  #1
Medlem
Människan har fastnat i ordning och kaos, manipulation och sanning. Inom allting finns åtminstone ett av allting i olika grader och variationer, olika frekvenser och intellektuella nivåer. Någonting som sanning söker förstå. Sanning kan omöjligt välja någon sida eftersom sanningen är båda sidor och sig själv. Gud och drömmen om paradiset är vad som vakar över allt som utspelar sig i sanning.

I verkligheten behöver allting som strävar efter att bli mer, (eftersom verkligheten är en oändlig illusion) rätta sig efter allt som går att tänka. Vilket är intelligens. Vilket är sanning.

Utan intelligens förstår du inte sanning.

Vad är att bli upplyst?

Upplyst blir du genom att ha tänkt varenda tanke, intelligens som förintar sig själv som metod till att övergå till icke-intelligens, eller anti-intelligens, det vill säga upplysning. Vad upplysning är förstår du efter det upplevda som lett dig dit.

Här verkar övergången från intelligens till upplysning tro att det finns någonting att skydda, eftersom man kommit ur ett tänkande och uppdaterats till någonting annat, bättre. Här vill man också hålla käften om hur man kommit till egen insikt på grund av total rädsla för vad man tidigare upplevt.

Överlevnad som sig själv inom det upplevda.

Du är allting som inte kan greppas genom din egen metod som är allt! Detta skapar givetvis oändliga tankar om vad du är, vilket skapar psykisk sjukdom såsom exempelvis schizofreni eller depression.

Om du blickar tillbaka på evolutionen, när uppstod egentligen schizofreni? Är inte själva ordet fruktansvärt innehållslöst i ett samhälle som fungerar? Ett ord man tar för givet, eller möjligen accepterar inom evolutionen av sin egna intellektuella begränsning av vad som går att veta?

Vad som tas för givet tycks vara sanningen, något som människor är fundamentalt rotade till att vilja förstå. När du väl förstår den vill du inte ha den, du vill istället uppleva vad sanningen är. Ta det inte för givet, är allt jag säger. Eller för all del, gör det. Jag vet inte mer än allting sammantaget ändå.

Människor som påstår att sanningen inte är intressant eller att du inte kan hantera den, ljuger flagrant (eller saknar förstånd för vad sanningen är), för de har inte förstått sanningen utöver vad deras egna egoism sätter käppar i hjulen för.

Du kan förstå sanning på oändligt många plan, inte bara till valfri ledares begränsning om vad sanning kan vara. Ledare förstår också din vackra sanning eftersom de har livserfarenhet inom just samma sanning du själv kommer ifrån.

De som påstår att jag är galen har egoism kvar inom sig och har exempelvis svårt att skilja mellan droger och stjärnstoft. Vilket är energi.

Pengar är energi som kan manipuleras. Men, vänta nu här. Hur kan ordet manipulation existera om du själv inte gör det? Det verkar finnas ett förstånd där som intresserar dig.

Inget glömt, inget påmint. Jag är och så är du. ❤️

Håna eller såga, sanningen är att jag inte bryr mig så länge jag vet att sanningen kan bli bättre än vad den är

Hur kan sanningen bli bättre om vi aldrig kan uppleva mer än vad vi gjort? Jadu, är universum dualistisk (dvs du och jag), eller är den bara jag eller bara du?
__________________
Senast redigerad av Kruth. 2024-02-27 kl. 14:05.
Citera
2024-02-27, 13:55
  #2
Medlem
StudiumValors avatar
Vad är diskussionsfrågan?
Skall vi bedöma hur stor sannolikheten är att denna trådstart förpassas till Papperskorgen?
jag gissar på 75% eftersom det är svårt att i ditt sammelsurium av påståenden få fram ett vettigt diskussionsunderlag.
Man kan inte bara flumma och kalla det för filosofiska frågeställningar.
Citera
2024-02-27, 14:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vad är diskussionsfrågan?
Skall vi bedöma hur stor sannolikheten är att denna trådstart förpassas till Papperskorgen?
jag gissar på 75% eftersom det är svårt att i ditt sammelsurium av påståenden få fram ett vettigt diskussionsunderlag.
Man kan inte bara flumma och kalla det för filosofiska frågeställningar.

Kan du göra en doktorsavhandling av ordet "flumma"?

Det kunde till exempel vara en fråga för diskussionsunderlag 🙂

Annars har du frågan för diskussionsunderlag i slutet av mitt inlägg.
Citera
2024-02-27, 14:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vad är diskussionsfrågan?
Skall vi bedöma hur stor sannolikheten är att denna trådstart förpassas till Papperskorgen?
jag gissar på 75% eftersom det är svårt att i ditt sammelsurium av påståenden få fram ett vettigt diskussionsunderlag.
Man kan inte bara flumma och kalla det för filosofiska frågeställningar.

Jag blir förövrigt förvånad över hur paradoxalt lite egoism du har i ditt skriva inlägg med tanke på tidpunkten för när det ägde rum. Vilket såklart är en bra sak och visar att det som finns är på rätt väg. Rätt enligt oss båda som allt dvs. 🙌❤️

Här förstår jag också att allting negativt och positivt finns inom vad som går att uppleva, vilket kan tolkas på oändligt många olika sätt, vilket är allt, vilket är nu.

Negativt kan vara positivt och vice versa. Allt beror på betraktaren. För mig är varken eller någonting absolut rätt eller fel, det är vad det är. Sanningen går inte att sudda ut oavsett.

Vad si eller så inte förstår är att alla ens "håll käften", "men var bara tyst", leder osökt in på mer och mer sanning, för den som väljer att följa sanningens väg. 😁

Du kommer förstå, men du har det inte nu. 😂

Jag säger inte att det ena eller andra inte finns. Det finns! Som delar av allt som går att uppleva. Har min egna del upplevt tillräckligt inom generell uppfattning av "negativt"? Ja, genom att uppleva alla delar av vad som är generellt negativt inom intelligens. Det sitter i allas våra gemensamma psyken. Om ditt egna psyke behöver överleva genom att sprida avföring så är det helt upp till dig! Jag har gjort detsamma, men tänker så länge min fysiska kropp existerar, försöka råda bot och bättring för tidigare misstag genom att göra min egna upplevelse till bättre än vad den är, för alla

Hur skulle allting någonsin annars kunna leda till det bättre?
__________________
Senast redigerad av Kruth. 2024-02-27 kl. 14:42.
Citera
2024-02-27, 17:00
  #5
Medlem
Har du inte levt med hjärnmupparna tillräckligt länge har du sett bara människosaker och världsliga behov.

Men att fulingarna fortfarande får leva på Jesus namn är så äckligt.
Jesus skulle aldrig skämt ut människor med flit.
Citera
2024-03-02, 22:40
  #6
Medlem
Radde radius raderus
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback