Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-29, 22:40
  #1
Medlem
Säpo larmar: Terrorstämplande PKK driver med vapenhot in pengar i Sverige

https://sverigesradio.se/artikel/sap...ngar-i-sverige
Säpo: PKK fortsätter driva in terrorpengar i Sverige

terrorstämplande kurdiska organisationen PKK bedriver fortfarande omfattande insamling i Sverige till terrorfinansiering

PKK bedriver en ganska våldsam insamling
I statliga Sveriges Radios artikel framgår att det finns exempel där man i Sverige hotat personer med skjutvapen för att driva in pengar.


Vet någon mer?

Vad säger ni om detta?

Hur kan det komma sig att en terroristorganisation från Mellanöstern fått fäste i Sverige?
Citera
2024-02-29, 22:43
  #2
Avstängd
Så gör något fcking åt det istället för att släppa rapporter. Vad har ni betalt för, EGENTLIGEN?
Citera
2024-03-01, 07:09
  #3
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Säpo larmar: Terrorstämplande PKK driver med vapenhot in pengar i Sverige

https://sverigesradio.se/artikel/sap...ngar-i-sverige
Säpo: PKK fortsätter driva in terrorpengar i Sverige

terrorstämplande kurdiska organisationen PKK bedriver fortfarande omfattande insamling i Sverige till terrorfinansiering

PKK bedriver en ganska våldsam insamling
I statliga Sveriges Radios artikel framgår att det finns exempel där man i Sverige hotat personer med skjutvapen för att driva in pengar.


Vet någon mer?

Vad säger ni om detta?

Hur kan det komma sig att en terroristorganisation från Mellanöstern fått fäste i Sverige?

Varför inte fråga någon från Socialdemokraterna istället, S ligger bakom att de är här.
Citera
2024-03-01, 07:16
  #4
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Varför inte fråga någon från Socialdemokraterna istället, S ligger bakom att de är här.

Stämmer bra. PKK är (S) gullegrisar ända sen Palme satt på sin tron. Amineh Kakabaveh (PKK/ YPG) fick ju 3,5 miljarder skattekronor för att rösta på arga Andersson som statsminister. Av våra surt ihopskattade pengar.
Citera
2024-03-01, 09:45
  #5
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
PKK bedriver en ganska våldsam insamling

I statliga Sveriges Radios artikel framgår att det finns exempel där man i Sverige hotat personer med skjutvapen för att driva in pengar.

Vet någon mer?
Det specifika exemplet de tänker på lär vara följande:

(FB) Skottlossning utanför krog på Kungsholmen, Stockholm, 2023-01-11
Citera
2024-03-01, 10:15
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Med vapenhot? Vem hotas av PKK? Det har jag aldrig sett. Jag tror att Säpo svamlar mycket. Säpo dagdrömmer och fantiserar. Jag har aldrig sett en enda PKK:are i mitt liv.

Var det inte PKK som mördare Palme också? 😂

Om det nu är så att man blir hotad. Då går man till polisen.
Citera
2024-03-02, 19:28
  #7
Medlem
Samtidigt som EU finansierar nazistiska organisationer, inte en enda nazistisk organisation finns på EU:s terroristlista. Jag kan lova att de som har makten i EU är smygnazister som ser upp till makten Hitler hade. Jag är inte PKK men hur länge ska vi låta dem hålla på? Hur fan ska Europas framtid se ut?
__________________
Senast redigerad av rattsstaten 2024-03-02 kl. 20:11.
Citera
2024-03-04, 22:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Med vapenhot? Vem hotas av PKK? Det har jag aldrig sett. Jag tror att Säpo svamlar mycket. Säpo dagdrömmer och fantiserar. Jag har aldrig sett en enda PKK:are i mitt liv.

Var det inte PKK som mördare Palme också? 😂

Om det nu är så att man blir hotad. Då går man till polisen.

Det är inte alltid så lätt?
PKK-medlemmar besöker butiker som deras landsmän driver. De uppträder hotfullt och mer eller mindre tvingar till sig pengar.

"- Vadå är du inte kurd? Du måste betala!"
Finns säkert fall där man hotat målsägande med vapen.
Citera
2024-03-04, 22:56
  #9
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Stämmer bra. PKK är (S) gullegrisar ända sen Palme satt på sin tron. Amineh Kakabaveh (PKK/ YPG) fick ju 3,5 miljarder skattekronor för att rösta på arga Andersson som statsminister. Av våra surt ihopskattade pengar.
Fick hon så många miljarder. Jaha ja. I egen ficka?
Citera
2024-03-22, 05:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Med vapenhot? Vem hotas av PKK? Det har jag aldrig sett. Jag tror att Säpo svamlar mycket. Säpo dagdrömmer och fantiserar. Jag har aldrig sett en enda PKK:are i mitt liv.

Var det inte PKK som mördare Palme också? 😂

Om det nu är så att man blir hotad. Då går man till polisen.

Tyvärr svamlar Säpo mycket, precis som du säger. Det finns en samling artiklar som journalisten Joakim Medin står bakom, där kan man se hur kurder förföljs i Sverige, med knappa kopplingar till PKK, allt som en del av NATO-processen.
Citera
2024-03-22, 05:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Fick hon så många miljarder. Jaha ja. I egen ficka?
Detta är skitsnack, skulle gärna vilja se belägg på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback