Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-02, 14:00
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Alpra är av dom värre sorters Benzo du kan använda om du ej vill bli beroende. Och det har och göra med den korta halveringstiden (6-8h)

Sobril är den svaga ~xanaxen~ isf. Men dom suger enligt min mening om du ej tar en större dos.

Ju yngre ju lägre, brukar man säga (när det gäller halveringstider)

Du ska satsa på långtidsverkande om du ej vill bli beroende, då kan du ta en ibland och dom ”trappar” ur sig själva.

Rekommenderar diazepam (18-50h) Funkar inte det (du tycker det är för svagt) återkom.

Det gör jobbet för både din sömn/stress/ångest. Börja med 5 mg, öka till 10-20 om det ej funkar.

Vill du bli pigg är iktrovil (18-36h) det bättre valet, men dom är mycket starkare och skulle ej börja där. Men börja isf med med 0,5-1mg

Dock vill du inte bli beroende av dom, en av dom värsta avtändningar du kan få men använder du allt med sunt förnuft går det bra, försök få stesolid (diazpeam) utskrivet ist, borde inte vara några problem då det är svagare.

Xanax ska du bara använda om du verkligen för svår svår panikångest när du går ut etc för att dom är snabbverkande. Annars håller dom andra dig på mattan.

Det kommer bara sluta med du vill ha dom 24/7 och i Sverige skulle det aldrig hända att du fick dom som första Benzo. Å andra sidan så skulle aldrig få det iaf. Då svenska läkare är idioter och heller gör lobotomi via ssri/snri preparat med tusen jävla biverkningar och total likgiltighet.


Lycka till!

Om du ens lyckas stava rätt till varumärket IKTORIVIL mm kanske någon här kommer att ta dina så kallade farmakokinetiska tips på allvar 🤔
Är du även clairvoyant?? Läkarnas förskrivning kommer du tyvärr ändå aldrig att kunna påverka!
Håll dig till den svenska verkligheten, där fega läkare, på nåder ofta ordinerar subterapeustiska doser på 5mg oxazepam vid behov 😂 Sen att tabletterna ner i Europa ligger på 30-50 mg talar ju för sig självt..
Pissigt men tyvärr är läget så i Sverige 👎
Citera
2024-04-02, 15:30
  #26
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
nog ingen som blir beroende av zopiklone skulle jag tro då den inte går att flumma på.

Det går att utveckla ett beroende av zopiklon, både psykiskt och fysiskt. Det må hända att den inte är släkt med benso rent kemiskt men den har likadan verkan på hjärnan, främst via GABA-a receptorn. Den har dessutom relativt kort halveringstid, ca 5 timmar, så om man har utvecklat ett fysiskt beroende så kommer avtändningen väldigt snabbt och aggressivt. Jag har varit med om det och det var hemskt!
Citera
2024-04-03, 00:13
  #27
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Om du ens lyckas stava rätt till varumärket IKTORIVIL mm kanske någon här kommer att ta dina så kallade farmakokinetiska tips på allvar 🤔
Är du även clairvoyant?? Läkarnas förskrivning kommer du tyvärr ändå aldrig att kunna påverka!
Håll dig till den svenska verkligheten, där fega läkare, på nåder ofta ordinerar subterapeustiska doser på 5mg oxazepam vid behov 😂 Sen att tabletterna ner i Europa ligger på 30-50 mg talar ju för sig självt..
Pissigt men tyvärr är läget så i Sverige 👎


Förlåt, borde skrivit klonazepam! Men håller för övrigt med dig
Citera
2024-04-14, 14:01
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tackohei
Hjälp jag behöver råd! Är rätt okunnig när det gäller Benzo.

Jag bor tillfälligt i södra Europa och har träffat en läkare här för att få hjälp med mina grava sömnproblem. I Sverige har jag tidigare testat Atarax, melatonin, Propavan, Lergigan och Mirtazapin. Inget av dessa funkar för fem öre.

Idag träffade jag en läkare som skrev ut två olika bensodiazepiner: zipoklon (vanligtvis imovane i Sverige) och alprazolam (vanligtvis xanor i Sverige). Ordinationen var 7,5 mg zipoklon dagligen och en halv 0,25 aplrozalam vid behov, i en månad. Han sa även att jag kan ta en halv zipoklon om jag det räckte.

Min fråga är om ni tror detta är en rimlig ordination?
Hur ser er ordination ut med dessa läkemedel? Eller hur brukar svenska läkare ordinera dessa läkemedel?

Även om jag har grava sömnproblem så är jag lite rädd för Benzo då det är beroendeframkallande. Och jag vet inte ifall läkarna i södra Europa är lite mer nonchalanta när det kommer till beroendeframkallande läkemedel än vad de är i Sverige…

Är det möjligt att enbart ta zipoklon vid behov? Tex att jag försöker somna på egen hand först och om detta ej funkar ta en zipoklon? Hur många tabletter per vecka är rimligt att ta för att undvika beroende? Eller måste de tas varje dag för att de ska ge effekt?

Om det är av relevans så är jag 30 år, inget tidigare beroende, dricker alkohol med måtta, röker cigg ibland när jag druckit. Jag är ingen person som knarkar och har väldig respekt för droger därav mitt inlägg.

Tacksam för alla svar!!!

Skit i xanor. Det går väldigt fort att få ett psykiskt och fysiskt beroende.
Zopiklonen vid behov! Slutar att funka om du tar den varje dag.
Citera
2024-04-21, 13:43
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
nog ingen som blir beroende av zopiklone skulle jag tro då den inte går att flumma på.
Det här måste varit årets dummaste kommentar!

Man märker att kompetensen inom ämnet är begränsad för vissa…
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback