Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-07, 12:38
  #73
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Det finns en anledning till att man kan dö av vissa droger av att enbart gå cold turkey.. hjärnan är så van vid substansen att tar du plötsligt bort den så kommer den flippa, även om du inte dör så kan du få permanenta men... tills substansen tillförs igen, då kommer du känna dig helt normal igen. Han med AT i 7 år tidigare i tråden är ett exempel, han kommer må likadant i tiotals år till tills han dör. Det kommer aldrig bli bättre om han inte sätter in benso igen och trappar ner.
Detta är varför man gradvis ska trappa ner om man är rejält beroende, visst vissa droger kan man gå CT på om man har ett psyke av stål men inte med benso. Benso är en av de droger man kan dö av en CT om man är rejält beroende och inkörd på den, säg dagligt missbruk i flera år.
Jag själv känner mig fortfarande skadad av benzo. Jag trappade inte ner mitt bruk, hade rejäla AT vid utsättning för tre år sen och haft två återfall, ett 2022 och ett 2023.

Men rent spontant känns det som en dålig idé att återinsätta benzo. Jag är dock med dig på permanenta skador. Har du några belägg för detta? Jag hade gärna provat isåfall. Varit fri i ett halvår nu, men senaste tre åren mestadels fri som sagt med två återfall.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback