Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-06, 18:00
  #1
Avstängd
Tja innan jag börjar är jag 17 år är 182 och väger 52kg har varit hos läkaren och har fått en remiss om blodprov där vi ska mäta mina testosteronvärden då jag misstänker att det är extremt lågt trots att jag får bra sömn och tar kosttillskott detta är några utav anledningarna

Ingen sexlust
Vaknar inte med stånd
Har varit förkyld i mer en 1 månad nu
Ingen motivation
Känt mig stressad under senaste tiden


Om nu testosteronet är lågt och jag sätts på trt eftersom det är det jag tror jag kommer få isf behöver jag veta lite saker

1. Kommer jag sluta växa?
2. Tar man det resten av livet?
3. Fixar det problemen som va anledningen till att jag misstänker att jag har lågt testosteron?
4. Och den viktigaste frågan är blir man steril?
Citera
2024-03-06, 19:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamefilip3
Tja innan jag börjar är jag 17 år är 182 och väger 52kg har varit hos läkaren och har fått en remiss om blodprov där vi ska mäta mina testosteronvärden då jag misstänker att det är extremt lågt trots att jag får bra sömn och tar kosttillskott detta är några utav anledningarna

Ingen sexlust
Vaknar inte med stånd
Har varit förkyld i mer en 1 månad nu
Ingen motivation
Känt mig stressad under senaste tiden


Om nu testosteronet är lågt och jag sätts på trt eftersom det är det jag tror jag kommer få isf behöver jag veta lite saker

1. Kommer jag sluta växa?
2. Tar man det resten av livet?
3. Fixar det problemen som va anledningen till att jag misstänker att jag har lågt testosteron?
4. Och den viktigaste frågan är blir man steril?

182 cm och väger 52kg?..

Du har ju ingen energi i kroppen pojk, ät mat! Sätt dig ner och ät kött, bra energirik mat. Gå upp till 70kg åtminstone, börja träna under tiden så ska du se det löser sig.

Du är farligt smal så det är klart att kroppens funktioner lider och inte lirar som det ska, svårare än så är det inte.
Citera
2024-03-06, 19:08
  #3
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamefilip3
4. Och den viktigaste frågan är blir man steril?

Man kan bli steril tillfälligt medan man går på testosteron, ja. Detta eftersom FSH och LH stängs ner. Dock orsakar testosteron inte permanent sterilitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback