Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-07, 15:29
  #1
Medlem
Hej.

Jag tänkte börja med lite frilansarbete. Och jag behöver en mobil för att kunna nås på (vill helst inte använda min privata). Min farsa erbjöd hans mobil eftersom han har en ny.

Men han kommer inte ihåg varken pin eller email. Jag har testat att resetta till fabriksinställningar. Problemet är att den frågar efter gmail adressen som fanns där urpsrunglingen. Och den har jag ju inte.

Så jag tänkte fråga om någon vet hur man kommer förbi detta? Har ej lust att slänga 1,500 -2,000 kr på en sprillans ny mobil när denna duger fint.
Citera
2024-03-07, 15:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABossInThePark
Hej.

Jag tänkte börja med lite frilansarbete. Och jag behöver en mobil för att kunna nås på (vill helst inte använda min privata). Min farsa erbjöd hans mobil eftersom han har en ny.

Men han kommer inte ihåg varken pin eller email. Jag har testat att resetta till fabriksinställningar. Problemet är att den frågar efter gmail adressen som fanns där urpsrunglingen. Och den har jag ju inte.

Så jag tänkte fråga om någon vet hur man kommer förbi detta? Har ej lust att slänga 1,500 -2,000 kr på en sprillans ny mobil när denna duger fint.
Du kan testa att göra en factory reset i recovery mode så kanske den skippar mailen.
https://www.google.com/search?q=android+recovery+mode
Citera
2024-03-07, 15:57
  #3
Medlem
Raggarspinns avatar
Mobilen är låst med Google FRP, står för Factory Reset Protection. En factory reset fungerar således inte utan googlekonto och lösenord.
Till skillnad från Apple aktiveringslås så är FRP enkelt att ta bort.
Vet ej hur man gör på just din mobil men googla på modell och FRP bypass.
__________________
Senast redigerad av Raggarspinn 2024-03-07 kl. 16:02.
Citera
2024-03-07, 16:26
  #4
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Du kan testa att göra en factory reset i recovery mode så kanske den skippar mailen.
https://www.google.com/search?q=android+recovery+mode
Ja detta funkade för mig! Jävligt liten text i menyn bara.
Citera
2024-03-07, 17:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Du kan testa att göra en factory reset i recovery mode så kanske den skippar mailen.
https://www.google.com/search?q=android+recovery+mode

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Mobilen är låst med Google FRP, står för Factory Reset Protection. En factory reset fungerar således inte utan googlekonto och lösenord.
Till skillnad från Apple aktiveringslås så är FRP enkelt att ta bort.
Vet ej hur man gör på just din mobil men googla på modell och FRP bypass.

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja detta funkade för mig! Jävligt liten text i menyn bara.

Inget funkar för mig. Jag gick till och med via röststyrning mot settings. Sen valde 'reset everything'. Men den kommer för helvete ändå tillbaka till samma fenomen. Den meddelar att någon obehörig har försökt resetta den och att jag ska ge den ursprungliga email adressen.

Måtte fan själv ta Samsung. Jävla skitföretag är vad de är.
Citera
2024-03-07, 19:45
  #6
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABossInThePark
Inget funkar för mig. Jag gick till och med via röststyrning mot settings. Sen valde 'reset everything'. Men den kommer för helvete ändå tillbaka till samma fenomen. Den meddelar att någon obehörig har försökt resetta den och att jag ska ge den ursprungliga email adressen.

Måtte fan själv ta Samsung. Jävla skitföretag är vad de är.
Som jag skrev tidigare: "En factory reset fungerar således inte utan googlekonto och lösenord". Vad är det du inte förstår? Din mobil som du fått av din far är låst till ett googlekonto. Hoppas att du är medveten om att ägaren till googlekontot kan spåra mobilen.
En FRP bypass tar bort det googlekontot som är länkat till mobilen så att du kan göra en återställning av mobilen och använda den med nytt googlekonto.
Det är inte Samsung som är ditt problem!
Citera
2024-03-07, 20:02
  #7
Medlem
tomatlarss avatar
Googel kont skyddet är ju där för att hindra att någos tjäl den och sedan gör en FR så kan inte se att det skulle gå att runda på något enkelt sätt.
Citera
2024-03-07, 20:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Som jag skrev tidigare: "En factory reset fungerar således inte utan googlekonto och lösenord". Vad är det du inte förstår? Din mobil som du fått av din far är låst till ett googlekonto. Hoppas att du är medveten om att ägaren till googlekontot kan spåra mobilen.
En FRP bypass tar bort det googlekontot som är länkat till mobilen så att du kan göra en återställning av mobilen och använda den med nytt googlekonto.
Det är inte Samsung som är ditt problem!

Jag har redan googlat på hur man gör en FRP bypass. Vissa av programmen som sköter det ska ha betalt. Jag får väl googla vidare. Tack för klargörandet. Jag missförstod lite verkar det som.
Citera
2024-03-07, 20:29
  #9
Medlem
Raggarspinns avatar
Får man fråga vad det är för modellnummer och androidversion på din samsung? Har själv aldrig behövt betala för att ta bort FRP på någon android-enhet.
Citera
2024-03-07, 20:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Får man fråga vad det är för modellnummer och androidversion på din samsung? Har själv aldrig behövt betala för att ta bort FRP på någon android-enhet.

Det är en Galaxy A41 och modell är nog a4115f/dsn. Inte så värst dyrbar mao, men vill ändå fixa den. Vill inte köpa nån ny enkel modell i onödan.
Citera
2024-03-07, 21:10
  #11
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABossInThePark
Det är en Galaxy A41 och modell är nog a4115f/dsn. Inte så värst dyrbar mao, men vill ändå fixa den. Vill inte köpa nån ny enkel modell i onödan.
Sökte på A4115F och FRP bypass och fick upp flera videos på hur man kan göra. Kan inte verifiera om det fungerar då jag ej har någon samsung mobil.
Citera
2024-03-07, 21:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Sökte på A4115F och FRP bypass och fick upp flera videos på hur man kan göra. Kan inte verifiera om det fungerar då jag ej har någon samsung mobil.

Jag fick också upp flera videos och fanskapet krånglar. Får testa en annan gång. Tack för hjälpen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback