Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-08, 15:33
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
När det kommer till områden, hade jag själv hade gärna sett gamla stan i Stockholm, Haga i Göteborg, delar av Avenyn och Vasastan i Göteborg, Lilla Torg och runt Stortorget/Gustav Adolfs i Malmö samt stora delar av Lund och Helsingborg. Sen hade rivningar av Bergsjön, Gnestad och Södertälje suttit fint. Vilka byggnader och stadsdelar anser du vore rivas?
Citera
2024-03-08, 15:37
  #2
Medlem
p00ninos avatar
Lugnet i Malmö. Gärna på natten så att de som bor där begravs under rasmassorna.
Citera
2024-03-08, 15:59
  #3
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
En mattbombning av Rinkeby så de boende stryker mer vore önskvärt, nattetid så dom får dö i sömnen är väl det minsta man kan bjuda på

Annars vill jag att Bromma ”flygplats” jämnas med marken, flygplatsen håller viktig mark gisslan och påverkar möjligheten att bygga på höjden i hela stan då inflygning sker på ett sådant sätt att det dödar möjligheten till höghus/skyskrapor

Riv gammal skit och bygg på höjden
Citera
2024-03-08, 16:01
  #4
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Hela södra Stockholm kan jag vara utan. Maken till deppigt skitställe med dräggiga invånare har då jag aldrig sett.

Vi har försökt utbilda hjonen söder om stan länge men uppenbarligen helt utan framgång.
Citera
2024-03-08, 17:12
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
Alla skyskrapor trerraggmunkr vill bygga, för istället bygga ut kvarterstad, större innerstad.

Samt riva alla stad i park för bygga kvarterstad/innerstad samt ta bort alla mattor sv gräs, eller möjligen göra ängar av dem, gräsmattorna...

Samt jag vill byta ut utbud i bland butiker osv ...
Citera
2024-03-08, 18:33
  #6
Medlem
Vitiss avatar
Allt byggt senare än 1940 kring centralstationen i Stockholm.
Samt Norra torn (Tors torn).
Förfular hela stadsbilden.
Gör en sorgsen.
Citera
2024-03-08, 19:09
  #7
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Hela södra Stockholm kan jag vara utan. Maken till deppigt skitställe med dräggiga invånare har då jag aldrig sett.

Vi har försökt utbilda hjonen söder om stan länge men uppenbarligen helt utan framgång.
Varför södra Stockholm? Särklass deppigaste delen av stan är ju Norrmalm.
Citera
2024-03-08, 19:49
  #8
Medlem
pantywankers avatar
Byggnader i Göteborg så ligger "Östblocket" i Gamlestaden bra till. Fulare elände får man leta efter.
Stadsdelar så borde Ringön, Backaplan och Partihallarna också rivas. Fula nedgångna områden.
Förorterna behöver inte ens nämnas då det är samma skit i alla städer i hela landet.

Bild på Östblocket.

https://postimg.cc/Hr3vgXP2
https://postimg.cc/5XPgG16K
https://postimg.cc/1VPDXY8N

Ser betydligt sämre ut i verkligheten. Syftar mest på det största huset som är bara hyresrätter i.
Det mindre är bostadsrätter och var ett liv för några år sedan då dom hägnade i sitt hus för att ja just det. Gissa varför
Citera
2024-04-02, 10:26
  #9
Medlem
Vitiss avatar
Tors Torn (Norra torn) samt Klarakvarteren i Stockholm.
Bort fortare än kvickt!
De byggnaderna förnedrar staden.

Sedan vid Stockholms inlopp har det byggts upp ett område som heter Telegrafberget.
Ser ut som vilket miljonprogram som helst.
Fel, riv, bygg med anpassning till plats och natur
Man kan fortsätta med Tollare Strand (Nacka) miljonprogramsutseende det med.
Riv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback