Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 08:55
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Eh, nej. Precis tvärtom.

I ett optimalt fall hade minst 4 miljarder människor försvunnit från jordens yta i dag. Det sista jorden behöver är fler människor.

Eller så vet du något som vetenskapen missat.

I så fall är det ju alla över 30 som vi ska skjuta av, de som passerat sin fysiska topp, inte de unga och barnen.
Citera
2024-03-15, 13:09
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
Alltså jag blir så konfunderad, du måste vara en otroligt snygg eller otroligt rik 45-åring eller så väger han 250 kilo. Hursomhelst så fattar jag inte hur du kan lita säkert på att du ska ha ett förhållande när du är 65+. Om du bara skaffar en unge så har du nästan en garanti att aldrig bli bortglömd när du sitter gammal och handikappad i en fåtölj.
Nej då har jag en ny kille vi blir tillsammans och den stoppar min sociala isolering
Citera
2024-03-15, 13:10
  #243
Medlem
En del skulle nog säga. Kondomen sprack och ville ej göra bort
Citera
2024-03-15, 22:51
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teegs
Jag tror du misstolkat mig. Det handlar inte om att föräldrarna ska åka suv eller bo i villa. Nej, utan om att aktiviteter är dyrt idag. T.ex. pedagogiska leksaker, säg kemi-kit för barn kostnad? 1000kr. Pyssel? 1000kr. Sport? Flera tusen kr beroende på sport. Helgaktiviteter för familj? Bad, utemat, lekland? 1500kr. Utförsåkning? 600kr. Listan på vardags-och helgaktiviteters kostnader blir lång.

Min styvson bor hos oss varannan vecka. Varje helg ser vi till att göra roliga saker. Kan lätt spendera 5000kr på bara nöjen. Sen utöver det, kläder, leksaker, skotrar, fyrhjuling, cyklar, skidor, inlines och fan och hans moster. Det kostar multum att ha kul med barn.
Sen en själv, med motorintresse och flygintresse som en inte vill lägga på hyllan… ja det är dyrt
Ni curlar sönder ungen som fan, spenderar 5000 på en helg för att han ska ha kul. Patetiskt nollor till föräldrar är ni. Skala potatis och skratta ihop är att ha kul din störda ”vuxna” männsika
Citera
2024-03-16, 14:56
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brownisboring
Ni curlar sönder ungen som fan, spenderar 5000 på en helg för att han ska ha kul. Patetiskt nollor till föräldrar är ni. Skala potatis och skratta ihop är att ha kul din störda ”vuxna” männsika

Vadå curlar? Vi umgås såhär. Jag umgicks på precis samma sätt när jag var ung med min familj. Vi skrattar och har trevligt.
Va är det för liv att bara skala potatis? Hur kul är det
Citera
2024-03-16, 15:29
  #246
Medlem
Alkohol hade del i saken. Nuff said.
Citera
2024-03-16, 15:56
  #247
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Det var nog någon slags norm. Enklast är förstås att inte skaffa något.
Citera
2024-03-16, 19:47
  #248
Medlem
Incendios avatar
Därför att det är meningen med livet och berikar livet.
Citera
2024-03-17, 19:55
  #249
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Du har tappat dig själv hör jag, nej det är en sjukdom att föda barn till denna värld just nu. Det kallas skär och ren egoism.

Ja precis, du saknar libido, livskraft och är en förlorare.
Citera
2024-03-19, 17:48
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teegs
Vadå curlar? Vi umgås såhär. Jag umgicks på precis samma sätt när jag var ung med min familj. Vi skrattar och har trevligt.
Va är det för liv att bara skala potatis? Hur kul är det
Okej ni kanske har en hög inkomst att spendera på att ungen ska ha kul, men samtidigt problametiserade du detta. 5000 på nöjen per helg är inte normalt och ja skala potatis är kul är kul i rätt sällskap. Jag antar att du och din sambo är två tråkiga typer som måste köpa er populäritet, många äldre föräldrar som gör nu för tiden. Som sagt de flesta barn blir glada av två unga föräldrar med magrutor som kräver att ungen skalar potatis till middagen, dessa blir det folk av. De som kräver 5000 kr i nöje blir det psykotiska problem av
Citera
2024-03-28, 08:49
  #251
Medlem
Grishuvuds avatar
Finns många förklaringar till varför jag skaffade barn. Den största är att vi är skapta för det vad ni än säger😀
Citera
2024-04-13, 15:29
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teegs
Min tanke till varför andra skaffar barn är flera faktorer, så som;
1) rädsla inför att bli själv
2) tron om att få sitt barn att lyckas med det man själv misslyckades med
3) binda förevigade band med den andre föräldern
4) följer normen ”barn, villa, Volvo & hund”
5) föra vidare DNA

Själv har jag inte barn, ibland vill jag ha men avskräcks när jag ser föräldrars liv och hur deras barn blir. Barns intelligens försämras, de ska bara ha och ha, inget tålamod till att lära och så vidare. Kan bli mörkrädd när jag vet att dagens skolungdomar ska ta hand om samhället sen.

Sen: är verkligen beslutet att skaffa barn en säkerhet för att inte bli ensam som gammal?
Vad är era erfarenheter?

Jag skaffade barn för att min (numera) exman ville ha barn, typ. Och jag tyckte att förslaget lät bra, även om jag inte hade någon direkt barnlängtan.
När vi sedan fick barn tyckte jag det var toppen att ha barn, och vi skaffade flera för att vi gillade att vara föräldrar.
Varken rädsla eller förhoppningar låg alltså bakom valet för min del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback