Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-03-23, 08:40
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Både en äldre LG och en Samsung Galaxy S23, ser likadant ut på båda.

1. Starta klockappen.
2. Tryck på Alarm.
3. Tryck på + för att skapa ett nytt alarm.
4. Tryck på den lilla kalendersymbolen uppe till höger ovanför veckodagarna.
5. Välj datum.


På Samsungen går det bara att välja 2 år framåt dock, av någon outgrundlig anledning. På LG'n kan jag välja fram till år 2100.
Ser tyvärr inte ur så på min yppie nalle😕.
Citera
2024-03-23, 08:44
  #26
Medlem
i min G calender är det ba ett fjutigt pling en halvsekund ist för ett upprepande alarm som man aktivt måste trycka bort. Kan ni andra få till det asså?
Citera
2024-03-29, 12:36
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpaj99
To do på android är bra tycker jag

Finns många appar som typ har det namnet. Vad specifikt heter den när man ska hitta? Har den ett tydligt alarm en viss dag & klockslag? Isf det larmet låter tills man klickar bort mm?
Citera
2024-03-30, 10:07
  #28
Medlem
Peter77s avatar
Vad du krånglar till det. Google kalender gör allt detta. Du kan sätta att den ska påminna om aktiviteten närhelst du vill och välja aviseringsljud etc.

Edit: my bad. Såg först nu att det gällde iPhone.
Citera
2024-03-30, 10:42
  #29
Medlem
invandrar-leffes avatar
Jag hade en jättebra "komma ihåg" app på förra telefonen men jag kommer fan inte ihåg vad den hette.
I brist på detta ultimata alternativ skulle jag säga att Microsoft Outlook (kalender) fungerar.
Citera
2024-03-31, 16:38
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Vad du krånglar till det. Google kalender gör allt detta. Du kan sätta att den ska påminna om aktiviteten närhelst du vill och välja aviseringsljud etc.

Edit: my bad. Såg först nu att det gällde iPhone.
märkligt isf att G calender är mer otimerat på konkurenten Apple
Citera
2024-03-31, 16:39
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Jag hade en jättebra "komma ihåg" app på förra telefonen men jag kommer fan inte ihåg vad den hette.
I brist på detta ultimata alternativ skulle jag säga att Microsoft Outlook (kalender) fungerar.
Då funkar klocklag dag asså samt ett alarm man måste aktivt trycka bort?
Citera
2024-03-31, 20:29
  #32
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Då funkar klocklag dag asså samt ett alarm man måste aktivt trycka bort?

Asså typ så är det. Lite osäker på hur ihärdigt alarmet kan konfigureras att bli ... gissar att kalendrar är ganska likvärdiga på det här området. Du kanske behöver något som är mer av karaktären timer/äggklocka . . .
Citera
2024-04-01, 15:16
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Asså typ så är det. Lite osäker på hur ihärdigt alarmet kan konfigureras att bli ... gissar att kalendrar är ganska likvärdiga på det här området. Du kanske behöver något som är mer av karaktären timer/äggklocka . . .
Nja timer/äggklocka är ju mer kortsiktigt (där av namnet). Där i mot skall den va lika intensiv och konkret när tiden väl är inne.
Citera
2024-04-03, 12:01
  #34
Medlem
Google Kalender, eller Google Keep som det också går att lägga in Påminnelser i.
Funkar även på dator med Windows, synkar mellan olika enheter.
Citera
2024-04-03, 15:30
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Google Kalender, eller Google Keep som det också går att lägga in Påminnelser i.
Funkar även på dator med Windows, synkar mellan olika enheter.
Ok men G calender tycker jag hade ett fjutigt alarm med ba ett diskret pip typ
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback