Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 18:16
  #1
Medlem
Jag har länge velat gå på stand-up eller improvisationsteater, men är ny i gbg och vet inte var jag ska gå. Jag vill inte heller att det ska vara bra, utan så dåligt som möjligt. Inga proffisionella eller kända komiker. När jag har googlat kommer det främst upp finare dyrare scener, och jag vill inte behöva betala för dyr mat för att se, utan bara ta något att dricka. Kanske platser där man bara testar manus eller får prova på som nybörjare, eller där folk helt enkelt är allmänt dåliga.

Har ni några förslag?
Citera
2024-03-16, 18:36
  #2
Medlem
OneTaps avatar
göteborg improv club :P
Citera
2024-03-16, 19:03
  #3
Medlem
flowerbutts avatar
Vad roligt att du vill kolla på dålig standup Har inga tips tyvärr men önskar dig lycka till!
Citera
2024-04-13, 21:12
  #4
Medlem
El skratto. De har standup varje tisdag och torsdag på Viiva i gbg (enligt facebook).

Många nya komiker som testar nytt material, så om du är ute efter lite halvbra skämt är El skratto nog perfekt.
Citera
2024-04-13, 21:26
  #5
Medlem
snurresprettiss avatar
Förstår mycket varför TS vill se dålig standup, förhoppningsvis är den bättre än bra standup.
Citera
2024-04-14, 11:17
  #6
Medlem
Bret-Harts avatar
Finns många vänstergrupper i Göteborg, bara gå dit och lyssna på deras tal och anföranden
Citera
2024-04-16, 13:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Förstår mycket varför TS vill se dålig standup, förhoppningsvis är den bättre än bra standup.

Hur menar du då? För att man kan skratta åt att det inte är roligt, och därför blir den roligare?
Citera
2024-04-20, 07:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WEML.
Jag har länge velat gå på stand-up eller improvisationsteater, men är ny i gbg och vet inte var jag ska gå. Jag vill inte heller att det ska vara bra, utan så dåligt som möjligt. Inga proffisionella eller kända komiker. När jag har googlat kommer det främst upp finare dyrare scener, och jag vill inte behöva betala för dyr mat för att se, utan bara ta något att dricka. Kanske platser där man bara testar manus eller får prova på som nybörjare, eller där folk helt enkelt är allmänt dåliga.

Har ni några förslag?

Kommunfullfäktige.
Citera
2024-04-20, 11:56
  #9
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Kommunfullfäktige.
Hahaha. Bra tips.

Men de kanske inte har tillräckligt stark ryggrad för att kunna stå upp.
Citera
2024-04-21, 17:12
  #10
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hahaha. Bra tips.

Men de kanske inte har tillräckligt stark ryggrad för att kunna stå upp.

Ha,Ha! Du kan nog börja en karriär som så upp själv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback