Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-17, 02:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nja att isis "hatar" iran är för att israel/usa hatar iran. De är skapade för att vilseleda världen och andra muslimer men egentligen har de haft ett syfte och det är att skapa extrem hat mot islam och muslimer genom att iscensätta vidriga dåd. Det kallas avhumanisering och ingår i psykologisk krigsföring.
Detta är endast ett steg i en lång plan att slutligen "befria" israel och slå it iran

Skriver under min vän!

Du verkar ha bra koll ser jag
Citera
2024-03-17, 04:29
  #14
Medlem
Var inte somalierna som SÄPO tog kopplade till IS?
Citera
2024-03-17, 05:06
  #15
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Fyfan vet inte om jag pallar kolla gore längre. Såg de gamla halshuggningarna, nån Israels pilot som blev uppbränd.

Men lite intresserad att veta på vilka sätt de dödar och har offren att lida?

Innan du börjar leta och kolla så kan jag nog varna lite om man inte är känslolös och död inombords redan som jag är.

I en video stänger de in ett gäng personer i metallburar och sänker ner dom långsamt i vatten.
Man ser i detalj i HD när de drunknar eftersom dykare filmar.

I en annan film blåser dom skallen av några personer bakifrån och filmar framifrån i ultra slow motion så man verkligen ser hur huvuderna expanderar först, för att sedan öppna upp sig och blåsa ur hela hjärnan.

De tänder eld på gisslan med i några klipp.
Dessa har jag lite svårt för när både ljud och bild är så grafiskt.
Citera
2024-03-17, 05:10
  #16
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja fast antagligen inte Iran eftersom IS avskyr Iran nåt så in i helvete eftersom dom är en variant av Shia och IS anser att det största hotet mot Islam är folk som kallar sig muslimer men som inte är Sunni och rejält strika med det också. IS har ju också en rejäl beef med Al-Qaeda och varianter av det som Al-Shabaab.

Intressant info, det var nytt för mig.

Hur är det med IS och ISIS då?
Som jag fattat det är det inte samma gäng trots att de heter ”islamska staten” men att ISIS har Irak och Syrien inbakat i pojkgänget.
Citera
2024-03-17, 05:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Var inte somalierna som SÄPO tog kopplade till IS?
De två bröderna som verkar ha varit mest aktiva i gruppen var konvertiter som gick regelbundet till bönestunderna med sin matta.

Svaret på TS fråga är att ISIS ligger rent lågt i Mellanöstern men med vingliga regeringar så har de expanderat rejält i Sahel och Somalia i Afrika.

Så angående terrorist i Europa så ligger Frankrike (gamla kollinialmakten i området söder om Sahara), som verkar arrangera lite idrottstävlingar i somnar, rejält illa till.
Somalia har Sverigie en del flyktingar från så där får vi hoppas Säpo fortsatt orkar spana vidare mot de som blivit ovanligt religiösa med stort skägg sista åren.
Citera
2024-03-17, 05:54
  #18
Medlem
OK.Tack för klargörande.
Citera
2024-03-17, 08:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
För tio år sen var det fullt med terrorism som IS som sköt ihjäl folk och bombade i europas städer… Senaste åren känns det som att man inte har hört nåt eller läst någonting.. Har dom gått under jord?


I Sverige passar dom dina barn och ungdomar

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...-unga_hb10122/
Citera
2024-03-17, 11:39
  #20
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Intressant info, det var nytt för mig.

Hur är det med IS och ISIS då?
Som jag fattat det är det inte samma gäng trots att de heter ”islamska staten” men att ISIS har Irak och Syrien inbakat i pojkgänget.

Usa kallar dom för isis och här säger vi is?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback