Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-19, 21:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
Har du kollat något på Audi ?
https://www.audi.se/se/web/sv/models...A4ljningsstart
Kanske är för dyr men går ev. att pruta till sig ett bra upplägg då många lanseringar startar nu i vår och marknaden är relativt sval.

Jag har varit inne på Q4 50 QUATTRO inte 2024 men lite tidigare modeller med 40-48 wltp. Man kan få ganska friskt med utrustning för en hyffsad slant.
BMW ix1 E30 är väl lite mindre än ID4 men också den går att få till helt okej prisnivåer.

Q6 verkar nice men kostar en slant, i alla fall på pappret. Min kollega fick dock 200k rabatt rakt av på en Q8 så det skadar ju inte att fråga. Tror dock Q6 är avsevärt hetare än Q8.

iX1 har jag testat och den var trevlig på många sätt, men tenderar (som alla BMW) dra iväg prismässigt när man utrustat dem färdigt.
Citera
2024-03-19, 21:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailordude
Får man fråga varför Tesla är uteslutet?
Jag tänker också att det inte är ett alternativ. Men vet nog egentligen inte varför.

Av de du listar är BMWn bäst.
ID5 är lite mer kul än 4 också.

Min fru hatar Tesla och Elon Musk, och så var det med den saken. Happy wife, happy life.

Det stör mig att BMW:n inte är fyrhjulsdriven, men det spelar kanske ingen större roll.
Citera
2024-03-19, 22:18
  #15
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Min fru hatar Tesla och Elon Musk, och så var det med den saken. Happy wife, happy life.

Det stör mig att BMW:n inte är fyrhjulsdriven, men det spelar kanske ingen större roll.
Nya ID 3 GTX Performace?
Citera
2024-03-21, 20:14
  #16
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nya ID 3 GTX Performace?

Den blir nog en klass mindre i storlek jämfört med en bil i mellanstorleks-klass.
Citera
2024-03-21, 22:11
  #17
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Den blir nog en klass mindre i storlek jämfört med en bil i mellanstorleks-klass.
Ja, men jag tycker ID 3 har en rymlig kupé, baksätet är klart godkänt och fram tycker jag den är rymligare och luftigare känsla än ID4/Q4/Enyaq.
Men bagaget är såklart mindre.
Citera
2024-03-22, 01:56
  #18
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Ser riktigt fräck ut.

Fulast på länge. Hur bilar ser ut nu är horribelt. Ta bara BMW. Deras senare fronter är fel, enbart fel.
Citera
2024-03-22, 19:11
  #19
Medlem
Skoda Enyaq har tidigare varit den bästa bilen i det segmentet du befinner dig i. Men eftersom skillnaderna är ganska små mellan de olika vw-modellerna så måste man ju provköra alla.

Uppdaterade Model Y som lär komma inom 1 år lär bli den bästa bilen någonsin i suv-segmentet. Kommer påminna väldigt mkt om Model 3 och den anses numera vara den absolut bästa sedanen man kan köpa (i relation till pris såklart).

Jag kör Cupra Born och är helt klart nöjd, dock lär den vara för liten för dig. Men kommer byta till M3 performance när den släpps...
Citera
2024-03-24, 23:59
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Draper
Skoda Enyaq har tidigare varit den bästa bilen i det segmentet du befinner dig i. Men eftersom skillnaderna är ganska små mellan de olika vw-modellerna så måste man ju provköra alla.

Uppdaterade Model Y som lär komma inom 1 år lär bli den bästa bilen någonsin i suv-segmentet. Kommer påminna väldigt mkt om Model 3 och den anses numera vara den absolut bästa sedanen man kan köpa (i relation till pris såklart).

Jag kör Cupra Born och är helt klart nöjd, dock lär den vara för liten för dig. Men kommer byta till M3 performance när den släpps...

Tack för feedback.

Jag hade en Enyaq som lånebil när min ID.4 var inne för en uppdatering. Den var ju väldigt lik min bil, men med påfallande bättre inredning och instrumentering. Däremot tyckte vi att den inte var lika bekväm, men det kan ju bero på att den hade sportfjädring och större hjul (Sportline). Ska testa en mer normal version.

Min bil måste bytas ut senast i juli, så någon uppdaterad MY kan jag troligtvis inte vänta på, tyvärr.
Citera
2024-03-25, 10:07
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Tack för feedback.

Jag hade en Enyaq som lånebil när min ID.4 var inne för en uppdatering. Den var ju väldigt lik min bil, men med påfallande bättre inredning och instrumentering. Däremot tyckte vi att den inte var lika bekväm, men det kan ju bero på att den hade sportfjädring och större hjul (Sportline). Ska testa en mer normal version.

Min bil måste bytas ut senast i juli, så någon uppdaterad MY kan jag troligtvis inte vänta på, tyvärr.

Om du på något sätt kan lösa problemet med att du ska byta bil i Juli så tror jag att vänta på en uppdaterad MY är absolut bästa alternativet. Kommer bli en sjukt bra bil.
Citera
2024-03-28, 17:54
  #22
Medlem
miqqqas avatar
Jag har en ix3 och den är väldigt trevlig att köra. Väldigt bra adaptiv farthållare. Det enda negativa jag kan uppleva är att jag skulle vilja ha något bättre räckvidd på motorväg. Upplever att den drar något mer än id4 på motorvägskörning.
Citera
2024-03-29, 10:02
  #23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nya Golf GTE, generation 8.

Har efter ett par månader inget negativt o säga alls. Allt toppkvalitet, prestanda som Gti o dessutom så skönt med hybrid i stan. Bäst hybrid enligt mig på marknaden om du ska ha mellan klasserna.

Går som ett troll,drar nästan inget o glöm bilköer o skit,du kommer över 90 mil med full soppa tank o fulladdat batteri.


Köp.
Citera
2024-03-29, 12:14
  #24
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Jag har en ix3 och den är väldigt trevlig att köra. Väldigt bra adaptiv farthållare. Det enda negativa jag kan uppleva är att jag skulle vilja ha något bättre räckvidd på motorväg. Upplever att den drar något mer än id4 på motorvägskörning.

Det är ju nackdelen med ju större SUV du har, att luftmotståndet ökar något enormt vid högre hastigheter. Kan vara väl värt att tänka på att välja en så aerodynamisk bil som möjligt.

I grunden så har ju BMW väldigt effektiva elektriska drivlinor som inte är allt för långt från Tesla i effektivitet. Där är faktiskt BMW klart bättre än ID/VAG-bilarna (som oftast har mindre effektiva elektriska drivlinor).

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nya Golf GTE, generation 8.

Har efter ett par månader inget negativt o säga alls. Allt toppkvalitet, prestanda som Gti o dessutom så skönt med hybrid i stan. Bäst hybrid enligt mig på marknaden om du ska ha mellan klasserna.

Går som ett troll,drar nästan inget o glöm bilköer o skit,du kommer över 90 mil med full soppa tank o fulladdat batteri.


Köp.

Apropå troll så läs gärna rubriken nästa gång innan du svarar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback