Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-03-23, 10:58
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Haha 250 tusen? Oj oj.
Ska jag va helt ärlig så tror jag faktiskt att du tjänar mindre än genomsnittet men tror att du kommer bli ekonomiskt oberoende för att du lagt in 250 tusen i sparpengar på börsen inom ett par år för att du sätt aktier som ökar si och så mycket i procent under ett par år.
Nu tror du själv att du givetvis kommer göra samma resa.

Jag är inte upprörd jag har bara konstaterar att du bara är ytterligare en i ledet av sojapojkar generationen som tycker sig förtjäna saker på ett silverfat.
Det där med stammen blir nog bra det bubben👍
Sen gråter du ut över systembolaget, buhu jag får inte köpa billigt skit i någon lokal butik.

Du kan ju faktiskt ta och bemöta mig kring trt som tråden handlar om.
Trt ges ut till de som verkligen behöver det, det är inget som skrivs ut för att man känner sig ner för att man inte kan ta hand om sig själv eller inte får samma resultat på gymmet som influencers.

Men vad är det för fel på dig? Jag skrev något väldigt tydligt och du översätter det i din hjärna på ett helt sjukt sätt och hittar på egna saker haha. 250 tusen på 4 månader är runt 60 tusen per månad. Här är min månadslön inte inräknad. Detta är passiv inkomst som jag har fått i avkastning på mina investeringar. Det är inte 250 tusen som jag har lagt in på börsen under 4 månader. Hänger hjärnan med nu? Så ja, jag är på god väg att bli ekonomiskt oberoende så som jag vill leva.

Trt ges först ut när du har extremt låga nivåer av testosteron. Man ska inte behöva vänta tills sina testonivåer har gått ner 70% innan du får hjälp. Ja jag klagar på bolaget eftersom över 90% av alla andra länder på jorden inte har ett sånt här efterblivet monopol. Men majoriteten av svenskar försvarar det för att dom har växt upp med det likt en religiös sekt. Att man måste köra 40 minuter med bilen för en flaska rött istället för 5 minuter och samtidigt ska vi vara så jävla duktiga på miljöpolitik. Detta hyckleri är Sverige i ett nötskal, vi ska verka så jävla duktiga och håller på med symbolpolitik som inte gör ett skit men som låter fint.
Men jag klagar som sagt inte bara utan att göra något åt problemet. Som jag har sagt tidigare så ska jag i framtiden flytta från detta pissland. Må väl.
Citera
2024-03-23, 12:11
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Men vad är det för fel på dig? Jag skrev något väldigt tydligt och du översätter det i din hjärna på ett helt sjukt sätt och hittar på egna saker haha. 250 tusen på 4 månader är runt 60 tusen per månad. Här är min månadslön inte inräknad. Detta är passiv inkomst som jag har fått i avkastning på mina investeringar. Det är inte 250 tusen som jag har lagt in på börsen under 4 månader. Hänger hjärnan med nu? Så ja, jag är på god väg att bli ekonomiskt oberoende så som jag vill leva.

Trt ges först ut när du har extremt låga nivåer av testosteron. Man ska inte behöva vänta tills sina testonivåer har gått ner 70% innan du får hjälp. Ja jag klagar på bolaget eftersom över 90% av alla andra länder på jorden inte har ett sånt här efterblivet monopol. Men majoriteten av svenskar försvarar det för att dom har växt upp med det likt en religiös sekt. Att man måste köra 40 minuter med bilen för en flaska rött istället för 5 minuter och samtidigt ska vi vara så jävla duktiga på miljöpolitik. Detta hyckleri är Sverige i ett nötskal, vi ska verka så jävla duktiga och håller på med symbolpolitik som inte gör ett skit men som låter fint.
Men jag klagar som sagt inte bara utan att göra något åt problemet. Som jag har sagt tidigare så ska jag i framtiden flytta från detta pissland. Må väl.
Ja men vi säger så bubben.
Som du skriver så tror jag faktiskt att det är något du hittar på just nu i ett försök att stå upp för dig själv ärligt talat.
Det är ditt ord mot mitt så där kommer vi inte längre.

Vad är extremt låga niåver av testosteron? 70% av vad?

Vet du varför man har restriktioner kring alkohol? Tror du det har något att göra med att få ner konsumtionen? Är Ryssland en bra målbild?

Vidare har du varit i länder som Tyskland mm? Utbudet är riktigt dåligt, det är mest för att sälja så stora volymer som möjligt för white trash som vill dämpa sina sorger.

I Sverige så har du ett brett utbud sen är det ju bara att köpa på sig för ett halvår eller mer, så det där med att det är långt för att åkta till systembolaget är ju för folk som inte kan planera som går och små handlar konstant i sin lokala lilla Ica affär och blir blåsta istället för att storhandla.
Citera
2024-03-23, 13:08
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja men vi säger så bubben.
Som du skriver så tror jag faktiskt att det är något du hittar på just nu i ett försök att stå upp för dig själv ärligt talat.
Det är ditt ord mot mitt så där kommer vi inte längre.

Vad är extremt låga niåver av testosteron? 70% av vad?

Vet du varför man har restriktioner kring alkohol? Tror du det har något att göra med att få ner konsumtionen? Är Ryssland en bra målbild?

Vidare har du varit i länder som Tyskland mm? Utbudet är riktigt dåligt, det är mest för att sälja så stora volymer som möjligt för white trash som vill dämpa sina sorger.

I Sverige så har du ett brett utbud sen är det ju bara att köpa på sig för ett halvår eller mer, så det där med att det är långt för att åkta till systembolaget är ju för folk som inte kan planera som går och små handlar konstant i sin lokala lilla Ica affär och blir blåsta istället för att storhandla.

70% lägre testosteronnivåer jämfört med vad som klassas vara normala nivåer för alla åldersgrupper. Där normala nivåer är i detta fallet 100%. För att förenkla, din bil kan ha 100 liter diesel, just nu har du bara 30 liter kvar, först då börjar man tanka. Men du kan tanka även när du har 60-70 liter också och du kommer således mycket längre innan du behöver stanna och tanka igen, alltså mer optimalt.
Du får inte hjälp i Sverige av åldersrelaterad lägre nivåer om testosteron, eftersom dom säger att det är normalt att ha en viss nivå i en viss ålder vilket är 100% korrekt. Det är också normalt att energin minskar, att minnet blir sämre, att leder osv värker, att potensen blir sämre och att du inte kan bibehålla muskler lika bra som när du var yngre. Vi har teknologin att kontra åldersrelaterad låga nivåer av testosteron men i Sverige väljer vi bara att hjälpa om du har ännu lägre nivåer än redan låga nivåer av åldersrelaterat testosteron. Men allt i Sverige är ju doping och knark, usch tänk vilken mardröm det hade varit om medelålders män började känna sig lite bättre och piggare.

Ja jag har hört ditt argument om vårt vackra breda utbud många gånger tidigare. Kul att jag sade att över 90% av alla andra länder i världen inte har detta system och du strawmannar Ryssland som att det är resultatet av att inte ha ett systembolag. Åk till Italien och sedan förespråka vårt vackra kommunistbolag. Jag säger inte ens att man ska ta bort systembolaget, men man ska ta bort deras monopol så vanliga butiker kan sälja lite rödvin och öl starkare än 3.5%. Är det verkligen för mycket begärt? Vi kan lägga ner detta då oavsett om vi håller med varandra eller inte så kommer systembolaget att vara kvar och ingen av oss har rätt eller fel i vår åsikt.
Citera
2024-03-23, 13:29
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
70% lägre testosteronnivåer jämfört med vad som klassas vara normala nivåer för alla åldersgrupper. Där normala nivåer är i detta fallet 100%. För att förenkla, din bil kan ha 100 liter diesel, just nu har du bara 30 liter kvar, först då börjar man tanka. Men du kan tanka även när du har 60-70 liter också och du kommer således mycket längre innan du behöver stanna och tanka igen, alltså mer optimalt.
Du får inte hjälp i Sverige av åldersrelaterad lägre nivåer om testosteron, eftersom dom säger att det är normalt att ha en viss nivå i en viss ålder vilket är 100% korrekt. Det är också normalt att energin minskar, att minnet blir sämre, att leder osv värker, att potensen blir sämre och att du inte kan bibehålla muskler lika bra som när du var yngre. Vi har teknologin att kontra åldersrelaterad låga nivåer av testosteron men i Sverige väljer vi bara att hjälpa om du har ännu lägre nivåer än redan låga nivåer av åldersrelaterat testosteron. Men allt i Sverige är ju doping och knark, usch tänk vilken mardröm det hade varit om medelålders män började känna sig lite bättre och piggare.

Ja jag har hört ditt argument om vårt vackra breda utbud många gånger tidigare. Kul att jag sade att över 90% av alla andra länder i världen inte har detta system och du strawmannar Ryssland som att det är resultatet av att inte ha ett systembolag. Åk till Italien och sedan förespråka vårt vackra kommunistbolag. Jag säger inte ens att man ska ta bort systembolaget, men man ska ta bort deras monopol så vanliga butiker kan sälja lite rödvin och öl starkare än 3.5%. Är det verkligen för mycket begärt? Vi kan lägga ner detta då oavsett om vi håller med varandra eller inte så kommer systembolaget att vara kvar och ingen av oss har rätt eller fel i vår åsikt.
70% lägre testosteronnivåer jämfört med vad som klassas vara normala nivåer för alla åldersgrupper. Där normala nivåer är i detta fallet 100%. För att förenkla, din bil kan ha 100 liter diesel, just nu har du bara 30 liter kvar, först då börjar man tanka. Men du kan tanka även när du har 60-70 liter också och du kommer således mycket längre innan du behöver stanna och tanka igen, alltså mer optimalt.
Du får inte hjälp i Sverige av åldersrelaterad lägre nivåer om testosteron, eftersom dom säger att det är normalt att ha en viss nivå i en viss ålder vilket är 100% korrekt. Det är också normalt att energin minskar, att minnet blir sämre, att leder osv värker, att potensen blir sämre och att du inte kan bibehålla muskler lika bra som när du var yngre. Vi har teknologin att kontra åldersrelaterad låga nivåer av testosteron men i Sverige väljer vi bara att hjälpa om du har ännu lägre nivåer än redan låga nivåer av åldersrelaterat testosteron. Men allt i Sverige är ju doping och knark, usch tänk vilken mardröm det hade varit om medelålders män började känna sig lite bättre och piggare.

Vart ifrån kommer siffran 70%? Är det något du hittat på eller finns det riktlinjer?
Vidare när man räknar på de som har lågt testosteron är det män 60 års åldern med sunt leverne och bra livsstil eller räknar man med gruppen män som säg är överviktiga vilket är mer än 50%?
Övervikt, konsumtion av alkohol mm ger lägre nivåer av testosteron.
Därav återigen min poäng det finns massor av friska sunda män i 60 års åldern som inte har några problem trotts att deras testo gått ner från när de va 20.
Sen har vi en stor massa ohälsosamma män som drar den genomsnittliga testosteron nivån för medelåldersmän.
Du saknar det breda perspektivet.


Ja jag har hört ditt argument om vårt vackra breda utbud många gånger tidigare. Kul att jag sade att över 90% av alla andra länder i världen inte har detta system och du strawmannar Ryssland som att det är resultatet av att inte ha ett systembolag. Åk till Italien och sedan förespråka vårt vackra kommunistbolag. Jag säger inte ens att man ska ta bort systembolaget, men man ska ta bort deras monopol så vanliga butiker kan sälja lite rödvin och öl starkare än 3.5%. Är det verkligen för mycket begärt? Vi kan lägga ner detta då oavsett om vi håller med varandra eller inte så kommer systembolaget att vara kvar och ingen av oss har rätt eller fel i vår åsikt
Jag kan gå med på att gårdar mm som är producenter ska få sälja sina produkter.

Däremot ser jag inte poängen med att sälja det i vanliga butiker.
Det är ju bara att återigen gå och köpa på sig alkohol på systemet så att man har i månader eller år om man nu vill det.
Alkohol är ju inte direkt någon färskvara.
Citera
2024-03-23, 15:26
  #101
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Att män mår dåligt och har problem beror väldigt sällan på att testosteronet har sjunkit utan det är kopplat till livsstilen som övervikt, alkohol, inaktivitet, dålig kost mm.


Hahahaha roligaste jag sett i mitt liv.
Först säger han det har inget med testot att göra det kan vara pga <massa anledningar som också råkar vara sjukt testosteronsänkande aktiviteter>
Citera
2024-03-23, 15:40
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hahahaha roligaste jag sett i mitt liv.
Först säger han det har inget med testot att göra det kan vara pga <massa anledningar som också råkar vara sjukt testosteronsänkande aktiviteter>
Ja vilket är poängen din imbecill
Hjälp jag är trött om dagarna! Kan jag få något uppiggande? När lägger du dig om kvällen och går upp?
Ja men runt 01:00 sen går jag upp vid 06...

Varför käka testosteron om du mår dåligt pga. livsstilen som ironiskt nog också påverkar hur mycket testosteron man har i kroppen.

Det är den nya generationen som ska ha quick fix och läkemedel istället för att ta tag i sig själva och må bättre utan medicin och biverkningar från den.
Citera
2024-03-23, 15:51
  #103
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja vilket är poängen din imbecill
Hjälp jag är trött om dagarna! Kan jag få något uppiggande? När lägger du dig om kvällen och går upp?
Ja men runt 01:00 sen går jag upp vid 06...

Varför käka testosteron om du mår dåligt pga. livsstilen som ironiskt nog också påverkar hur mycket testosteron man har i kroppen.

Det är den nya generationen som ska ha quick fix och läkemedel istället för att ta tag i sig själva och må bättre utan medicin och biverkningar från den.

Mjo men tänk dig själv om du inte har en livsstil som främjar testosteronproduktion, men ändå vill må bra - är det mest logiska då att ändra hela din livsstil eller är det rimligare att ta en injektion var femte dag?
Citera
2024-03-23, 16:03
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Mjo men tänk dig själv om du inte har en livsstil som främjar testosteronproduktion, men ändå vill må bra - är det mest logiska då att ändra hela din livsstil eller är det rimligare att ta en injektion var femte dag?
Du kommer ändå inte må bra. Du kommer må temporärt bättre innan kroppen vänjer vid den nya nivån av testosteron.
Livsstilen kommer fortfarande påverka dig på samma sätt som tdigare.
Citera
2024-03-23, 17:16
  #105
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du kommer ändå inte må bra. Du kommer må temporärt bättre innan kroppen vänjer vid den nya nivån av testosteron.
Livsstilen kommer fortfarande påverka dig på samma sätt som tdigare.

Det stämmer inte - men vad bryr du dig om det?
Citera
2024-03-23, 18:08
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Det stämmer inte - men vad bryr du dig om det?
Eh jo lever du en livsstil som är så dåligt för din hälsa att ditt testosteron påverkas markant så kommer ju inte tillfört testo lösa problemen.
Det som gör att ditt testo sjunker kommer ju fortfarande vara kvar, det är ju inte som att det bara är lågt testo som är bieffekterna från livsstilen.
Tror du att du blir frisk av att få tillfört testo om du mår dåligt för att du dricker för mycket, är överviktig och stillasittande?
Att testo sjunker är bara en av många saker som kan påverka att man mår dåligt.

Psykisk och fysisk ohälsa är som exempelvis vanligt bland unga män, kommer tillfört testo lösa deras problem?
Nej det är ju andra underliggande orsaker till att de mår dåligt, lägre testosteron är bara en av många bieffekter från deras livsstil och psykiska ohälsa.


Jag fattar faktiskt inte hur en vuxen människa kan dra slutsatsen att det på något sätt skulle lösa problematiken.
Men jag antar att du kanske är just en yngre man med tunnelseende pga psykisk ohälsa.
__________________
Senast redigerad av Regnpojken 2024-03-23 kl. 18:13.
Citera
2024-03-23, 21:56
  #107
Medlem
Det finns skrämmande många här som tror att de kan lösa sina framtida hälsoproblem genom att knarka. Saken är den att om du vill vara i form måste du träna och äta rätt, varje dag.
Här är en bild på någon som en gång var superatlet, och som på bilden är 50, och Tore som var 72 när bilden togs. Tore har varit en superatlet i hela sitt vuxna liv. När han inte tränar med vikter eller i sin dojo vandrar han i bergen. Höga berg. Han har varit på The Seven Summits. (om någon av er raketforskare vet vad det är?) Han var på toppen av Mount Everest när han var 60 år. För andra gången. Bland annat.
Tore är också 5.dan Kyokushin Karate (Shihan) Nu är han 75 år och tränar fortfarande varje dag.

https://www.vg.no/sport/i/bGkAxe/six...spisset-formen
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback